راهنمای جامع و کاربردی برای پرسونا در بازاریابی

باید بپذیریم که نوع تفکر، نگرش و مدل ذهنی مشتریان الزاماً با نوع نگاه و نگرش ما به جهان اطراف یکسان نیست، می‌توانیم بگوییم: هر چه ذهنیت شفاف‌تری از مشتریان در ذهن داشته باشیم، بیشتر می‌توانیم محتوا، محصول، فرایندها و مدل کسب و کار خود را با…

صباایده در فلایتیو سرمایه‌گذاری کرد

هلدینگ صبا ایده، مالک آپارات و فیلیمو، اعلام می‌کند که در استارتاپ «فلایتیو» سرمایه‌گذاری کرده است. با این سرمایه‌گذاری و در اختیار گرفتن ۲۰ درصد از سهام فلایتیو، صبا ایده رسماً وارد بازار گردشگری آنلاین کشور شد که حوزه‌ای کاملاً جدید برای…

بازاریابی اجازه ای چیست و چگونه عمل می کند؟

آیا تا به حال برای دریافت ایمیل های به روزرسانی و پیشنهادهای ویژه از برندی که دوست دارید ثبت نام کرده اید؟ احتمالاً، پاسخ شما مثبت است. ممکن است شما برای دریافت پیشنهادات برندی ثبت نام نمایید که برای روز تولدتان بن تخفیف 20 درصدی ارائه دهد،…

راهنمای جامع نگارش رپورتاژ آگهی

احتمالاً تاکنون صد بار کلمه "تبلیغات" را شنیده اید. در حال حاضر رپورتاژ آگهی در حال فتح دنیا است؛ به عبارت دیگر دنیای بازاریابی. چندین سال است که روند به این گونه است. اما رپورتاژ آگهی چیست؟ چرا این مفهوم با این سرعت در حال گسترش و فراگیر…

بررسی کمپین های یلدا: “حضور موجودات فرازمینی در جین وست ایران”

یلدای یکی از مناسبت‌های ملی ایرانی است، که این سال‌های اخیر به شکل فزاینده‌ای مورد توجه برندهای تجاری در ایران قرار گرفته است. نکته قابل توجه این است که برندهای تجاری معمولا از محتوای ملی و سنتی یلدا برای برگزاری کمپین تبلیغاتی خود استفاده…

تکنیک هایی برای افزایش فروش پیش بینی شده

برای اینکه در کسب و کارتان کمتر با موارد غیر قابل پیش بینی روبرو شوید و افزایش فروش را تجربه کنید، می توانید از سیستم «درآمدهای قابل پیش بینی» استفاده کنید. ما در اینجا 6 مورد را که به شما کمک می کند تا این سیستم را پیاده کنید آورده ایم:…

دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا به بازاریابی دیجیتال احتیاج داریم؟

پیشرفت و توسعه در عصر حاضر، باعث شده است تا اینترنت به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزانه ما تبدیل شود. در دنیای امروز مردم با وجود گوشی‌های هوشمند از همیشه بیشتر با دنیای اینترنت تعامل داشته و زمان زیادی از خود را در روز در فضاهای مجازی…

بازاریابی و تبلیغات، اسرار فروشندگی موفق

در شیوه زندگی مدرن، آموزش بازاریابی و فروش، مهارت تبلیغات و جذب مشتری، بسیار متداول شده و خواهان زیادی پیدا کرده است. با گسترش مشاغل آزاد، شخصی و خصوصی، در جهان امروز، و با وجود رقابت های بسیار در حوزه کسب و کار، فروش و مارکتینگ، بسیار…

بررسی کمپین ویدیویی “لافارر” به مناسبت روز جهانی منع خشونت علیه زنان؛ پوشاندن خشونت راه…

امروزه بسیاری از شرکت ها و برندهای مختلف، علاوه بر تبلیغ محصولات خود، با مشارکت در بسیاری از مسائل اجتماعی و فرهنگی، سعی در جلب نظر مخاطبان هدف و یا غیر هدف خود دارند. دغدغه ای که با استفاده از امکانات رسانه ای و یا تریبون های متنوع…

ابزارهای روابط عمومی کدامند؟

خلق و نگهداری از شهرت و اعتبار خوب، یک فرآیند پیچیده بوده که نیاز به تداوم نیز دارد. بدون داشتن روابط عمومی مؤثر، جلب توجه مخاطبان هدف بسیار دشوار است و تأثیرگذاری بر عقاید و تصمیمات آنها بسیار کمتر امکان پذیر خواهد بود. اما هنگامی که رابطه…

چطور ذهن آگاهی باعث فروش بیشتر می شود؟

ذهن آگاهی یا (mindfulness)؛ یعنی در اینجا و اکنون بودن و در هر لحظه فقط یک کار را با تمام وجود انجام دادن. ذهن آگاهی یک مفهوم اساسی در همه مراحل زندگی است و با وجود اینکه کمی عجیب به نظر میرسد؛ در فروش هم به شما کمک میکند. ذهن آگاهی چگونه…

چطور موثرتر بفروشیم؟

دو راه اصلی برای بهتر شدن فروشتان وجود دارد. اولین راه، سخت تر و بیشتر کار کردن است. اما راه دوم این است که متد و روش خاص خودتان را برای فروش داشته باشید؛ داشتن یک نرم افزار تخصصی فروش مثل سی آر ام دیدار یکی از این متدهاست. برای اینکه…

گفتگو با کسب و کارهای ایرانی: کاظم کلب خانی؛ مدیرعامل فروشگاه اینترنتی اکالا:«بازار خرده فروشی…

احتمالا اگر 20 سال پیش به شما گفته می شد که در هنگام انجام خریدهای روزانه، نیاز به پول نقد نخواهید داشت و تنها از طریق یک کارت می توان پرداخت را انجام داد، این موضوع چندان برای شما قابل لمس نمی بود. یا به عنوان مثال اگر 5 سال پیش می شنیدید…

ارتباط با مشتری چیست؟

توسعه یک محصول از سخت ترین چالش های پیش روی کسب و کارهاست. مشتریان علاقه مندند بدانند محصولتان را چگونه به فروش می رسانید، چه خدماتی ارائه می دهید و چه برنامه ای برای خدمات پس از فروش دارید؟ معمولا صاحبان کسب و کار به تیم فروش و پشتیبانی…

راهنمای جامع فرایند فروش

«فروش» معمولا شامل تمام فعالیت هایی می شود که در فروش محصول و یا خدمات دخیل هستند. اما در واقع معنای فروش در دنیای کسب و کار، بسیار گسترده تر از این است. تمام سازمان ها و شرکت ها، کارمندانی دارند که در بخش فروش به فعالیت می پردازند.…