۵ نمونه از بهترین کمپین بازاریابی محتوا

0

تبلیغات هنوز هم کارآمد هستند، اما نه به همان شکلی که قبلاً انجام می شدند. تحقیقات نشان می دهد امروزه ۴۷٪ از کاربران اینترنت در سراسر جهان از یک مسدود کننده های تبلیغات استفاده می کنند. بنابراین اگر نتوان به مشتریان دسترسی پیدا کرد، چگونه می توانید به آنها کمک کنید تا به طور فعال محصول یا شرکت شما را جستجو کنند؟ پاسخ بازاریابی محتوا است.

از آنجا که بازاریابانی که تلاش های وبلاگ نویسی را در اولویت قرار می دهند ۱۳ برابر بیشتر احتمال دارد که ROI مثبت را ببینند، درک این نکته آسان است که بازاریابی محتوا کاری بیش از ایجاد ترافیک انجام می دهد.

متأسفانه، بسیاری از بازاریابان یک کمپین محتوا را شروع می کنند و متوجه می شوند که هرگز رشد نمی کند و باعث ترافیک زیادی نمی شود. چرا؟ خوب، بازاریابی محتوا نیز همانند گذشته آسان نیست. اغلب فراتر از نوشتن پست های وبلاگ یا ایجاد یک ویدئو ساده است.

بهترین راه برای یادگیری نحوه اجرای یک کمپین بازاریابی محتوا که در بتواند برای شما مفید باشد، مطالعه برند هایی است که در این کار موفق بوده اند.

به همین دلیل ما برخی از بهترین نمونه های بازاریابی محتوا را از شرکت هایی در سراسر جهان جمع کرده ایم. در ادامه بخوانید تا به استراتژی های استفاده شده، چرایی کار کردن و چگونگی موفقیت آنها، پی ببرید.

  1. Orbit Media

Orbit Media ممکن است فقط یک “آژانس طراحی و توسعه وب” باشد، اما بازاریابی محتوای آنها واقعا بی نظیر است. وب سایتی نزدیک به ۶۰،۰۰۰ بازدید در هر ماه با تبلیغات صفر به ارمغان می آورد و موفقیت آنها در اصالت محتوای آنها نهفته است.

در حالی که راهنماهای آنها جامع و کاملا نوشته شده است، اما پژوهش های اصلی زیادی نیز انجام می دهند. به عنوان مثال، هر ساله به ۱۰۰۰ وبلاگ نویس نظرسنجی ارسال می کنند و سپس داده ها را به و تصاویر، نمودارها و موارد دیگر تبدیل می کنند. فقط یک پست آنها بیش از ۴۰۰۰ بک لینک دارد!

این فقط Orbit Media نیست که به قدرت تحقیقات اصلی اعتقاد دارد: ۹۴٪ از بازاریاب ها موافق هستند که پژوهش های اصلی صلاحیت برند را بالا می برد.

به عنوان مثال، در هنگام ایجاد همه گیری COVID-19، Orbit Media اولین شرکتی بود که پژوهش اصلی را در مورد چگونگی تأثیر آن بر آژانس ها به اشتراک گذاشت.

اگرچه برخی از این پروژه های تحقیقاتی می توانند گران باشند، اما همه آنها اینگونه نیستند.

نکته مهم

در پژوهش های اصلی سرمایه گذاری کنید و یک سخنگو برای شرکت خود در نظر بگیرید. این کار می تواند به سادگی محاسبه یک داده آماری یا به پیچیدگی زمانی که شرکت نرم افزاری با داده های پیچیده همکاری داشته باشید، انجام شود.

  1. Grammarly

Grammarly یک ردیاب املا و دستور زبان و سرقت ادبی است. این نرم افزار پیشرفته با استفاده از داده های اشتباهات رایج کاربران، از یادگیری ماشینی برای بهبود خود استفاده می کند.

Grammarly توجه زیادی به حفظ مشتری می کند. در حقیقت، بسیاری از پست های وبلاگ آنها به آموزش کاربران می پردازند که چگونه می توانند از محصول خود بهترین استفاده را ببرند و این باعث می شود تا مشتریان درگیر شوند و همچنان به پرداخت اشتراک بپردازند.

نکته مهم

به این فکر کنید که چگونه می توانید با محصول یا خدمات خود هم مشکلات مشتری را برطرف کرده و هم به آنها آموزش دهید. ایجاد محتوا که به کاربران امکان عدم نیاز به ابزار، خدمات و یا محصول شما را می دهد ممکن است کارآمد به نظر برسد، اما باعث ایجاد اقتدار و اعتماد کاربر به شما می شود. همچنین خواهید فهمید که اکثر کاربران همچنان از سرویس های شما به عنوان میانبر موفقیت استفاده می کنند

من می خواهم شرط بندی کنم که احتمالاً شما مرتکب اشتباهاتی می شوید که تاکنون به آنها پی نبرده اید. این برنامه با یادآوری اشتباهات، به مردم یاد می دهد که نویسندگان بهتری باشند.

  1. Blogilates

شاید Bloglates یکی از محبوب ترین گروه های بدنسازی در YouTube باشد، در حقیقت، مالک آن Cassey Ho در حال حاضر بیش از پنج میلیون مشترک دارد و بیشتر فیلم های وی در هفته اول انتشار آن، نمایش های ۶ رقمی را دریافت می کنند.

او محتوای رایگان و (با کیفیت بسیار بالا) زیادی ایجاد می کند که در زندگی افراد تأثیر دارد. در واقع ، وقتی به وب سایت می روید، هیچ دکمه فراخوان مستقیمی وجود ندارد و تعداد کمی از فیلم های وی دارای قسمت دکمه فراخوان هستند.

بنابراین به این فکر کنید که چگونه می توانید محتوای واقعی در مورد زندگی ایجاد کنید و همه چیز را از آن خود کنید. ایجاد پیوند با مخاطبان شما در ابتدا به افزایش نگهداری مشتری کمک می کند و درخواست های بازپرداخت را کاهش می دهد.

علاوه بر این، او یک رویکرد منحصر به فرد برای کار کردن دارد. او با افرادی که می خواهند زیبایی شناسی کنند، کار نمی کند. در عوض، از افرادی که فقط می خواهند احساس بهتری داشته باشند و زندگی سالم تری داشته باشند، درخواست می کند. وی با در نظر گرفتن یک دیدگاه منحصر به فرد، از بقیه کانال های تمرینی تمایز می یابد و افرادی را جذب می کند که احتمالاً مشتری های مادام العمر هستند.

نکته مهم

اگر چیزی واقعاً مفید برای مخاطبان خود فراهم کنید، تعامل شما با مشتریان بیش از پیش خواهد شد. سپس با تنظیم نسخه برتر محصول خود، روی ارزش خود متمرکز شوید و به کاربران خود مهمتر از همه کمک کنید.

  1. IKEA

IKEA خرده فروش سوئدی مبلمان همیشه با یک نگاه عجیب به برندسازی و بازاریابی نزدیک شده است. گذشته از وبلاگ عالی IKEA Ideas، مثال های قانع کننده ای درباره نحوه جذب کاربران با محتوا با استفاده از آخرین فن آوری ها ارائه می دهد.

با این حال، نبوغ واقعی آنها در درک مشکلات مشتری خود نهفته است. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۹ Dubai IKEA دریافت که یکی از بزرگترین مشکلات این است که بسیاری از مصرف کنندگان مدت زمان زیادی طول می کشد تا به فروشگاه بیایند. پاسخ آنها؟ آنها کمپین “خرید با زمان” را راه اندازی کردند.

این کمپین به مشتریان این امکان را می دهد تا از Google Maps Timeline استفاده کنند تا نشان دهند چقدر طول می کشد تا آنها به فروشگاه بروند. قیمت اقلام به زمان است. به عنوان مثال، یک صندلی می تواند نه ساعت هزینه داشته باشد. مقدار زمان لازم برای رانندگی به فروشگاه از قیمت کسر می شود.

نکته مهم

ممکن است مشتریان شما به دلایلی که در ارتباط با خود محصول است، محصول شما را خریداری نکنند. چگونه می توانید یک کمپین بازاریابی محتوا ایجاد کنید که هسته اصلی مشکل را حل کند نه اینکه فقط سعی کنید محصول را جذاب تر جلوه دهد؟ علاوه بر این، این یک یادآوری خوب برای انجام تحقیقات دقیق مشتری قبل از راه اندازی کمپین بازاریابی محتوا است.

  1. Single Grain

هر مشتری منفردی مانند Uber ، Amazon و Salesforce – که شرکت Single Grain دارد از بازاریابی محتوای آنها ناشی می شود.

در سال ۲۰۱۳ ، مدیرعامل این شرکت، اریک سیو، Single Grain را از بنیانگذاران به قیمت دو دلار خریداری کرد (کمتر از قیمت کاپوچینو!) در آن زمان سهام این شرکت منفی بود. در آن زمان، درآمد آژانس فقط از خدمات سئو حاصل می شد، اما با به روزرسانی Google Penguin، فرمول موفقیت برای آنها آشکار شد.

این زمانی است که مدیر عامل تصمیم گرفت تا روی بازاریابی محتوا تمرکز کند.

امروزه Single Grain یک منبع قدرت بازاریابی محتوا است و ما می توانیم با استفاده از متد جوانه زدن محتوا، یک تاکتیکی که با یک قطعه عالی از محتوا (“دانه”) شروع می شود، بازده خود را در سطح بالایی از کیفیت و سازگاری حفظ نماییم.

آنها معمولاً با یک فیلم زنده شروع می کنند که در چندین سیستم عامل مانند اینستاگرام، فیس بوک، لینکدین و یوتیوب پخش می شود. سپس آن محتوا را در وبلاگ خود، رسانه های اجتماعی، پادکست و کانال های دیگر بازخوانی می کنند.

اگر می خواهید این تکنیک را امتحان کنید، در اینجا یک برنامه نمونه است که می توانید اتخاذ نمایید:

۱- ابتدا، یک فیلم زنده از موضوع خود ضبط کنید

۲- سپس سه یا چهار فیلم کوتاه YouTube از ویدیوی زنده طولانی تر ایجاد کنید

۳- صوت آن را بگیرید و به پادکست تبدیل کنید

۴- متن را از فیلم دریافت کنید، زیرنویس ها را اضافه کنی ، و بطور طبیعی فیلم را در LinkedIn و Facebook ارسال کنید (با محدودیت زمانی، گاهی اوقات فیلم را برای این کانال ها کوتاه می کنند)

۵- یک فیلم تیزر ۳۰ ثانیه ای در اینستاگرام ایجاد کنید که به Live وصل شود

۶- برای ایجاد یک پست وبلاگ، با ۲ الی ۳ هزار کلمه از متن استفاده کنید

۷- پس از انتشار متن، آن را در پست استوری اینستاگرام خود قرار دهید

۸- می توانید یک اینفوگرافیک ایجاد کنید

نکته مهم

اطمینان حاصل کنید که تلاش های در راستای تولید محتوا را به حداکثر می رسانید و ضمن اینکه کارهای مربوطه را به حداقل می رسانید تا بتوانید به طور موثر بازاریابی محتوا خود را ارزیابی کنید. این بدان معناست که محتوای خود را جلوی مخاطبان قرار دهید، مهم نیست که چطور آنها ترجیح می دهند آن را استفاده کنند: گوش دادن به پادکست ها، تماشای فیلم ها، بوک مارک کردن اینفوگرافیک های آموزنده یا خواندن پست ها و کتاب های الکترونیکی. روش جوانه زدن محتوا به شما امکان می دهد چندین قالب محتوا را بر روی سیستم عامل های مختلف منتشر کنید تا به مخاطبان خود تجربه استفاده از چند کانال را ارائه دهید.

حرف آخر!

بازاریابی محتوا فقط مربوط به جستجوی مطالب نیست. هرچه فضای بازاریابی دیجیتال رقابتی تر می شود، ضروری است که به روش های جدید هیجان و ارزشی برای مشتریان خود فکر کنید. آزمایش روش های مختلف را ادامه دهید و قبل از تسلیم شدن، به هر یک از آنها یک فرصت عادلانه بدهید!

منبع: پابلیکا

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.