نحوه ایجاد بازاریابی محتوا عالی برای برندهای تکنولوژی

0

فناوری امری پیچیده است. بازاریابی محتوا به بازاریابان حوزه فناوری این قدرت را می دهد تا موضوعات تکنولوژیکی را ساده تر کرده و آنها را به روشنی توضیح دهند. برای برندهای فناوری با راه حل های پیچیده برای مشکلات پیچیده، راه بهتری برای ارائه اطلاعات مرتبط و مفید به مشتریان فعلی و بالقوه وجود ندارد.

به همین دلیل است که بیش از ۹۵٪ برندهای فناوری از نوعی بازاریابی محتوا استفاده می کنند. با این حال، با وجود محبوبیت بازاریابی محتوا در بخش فناوری، برخی از برندها هنوز هم تلاش می کنند تا از پتانسیل کامل خود استفاده کنند. از این گذشته، بین بازاریابی محتوا و بازاریابی محتوای عالی تفاوت وجود دارد.

در اینجا سه روش برای تضمین کیفیت بازاریابی محتوا برای برندهای فناوری وجود دارد:

  1. مخاطبان خود را درک کنید.

هر تصمیمی که در مورد بازاریابی محتوا اتخاذ کنید باید با توجه مخاطبانتان باشد. آنها کسانی هستند که برایشان محتوا ایجاد می کنید تا تبدیل به مشتریان شما شوند. محتوای شما باید در جهت ساده سازی محصولات شما و حل مشکلات مخاطبانتان با استفاده از پیام های قابل اعتماد و قابل درک باشد.

شصت و نه درصد از بازاریابان محتوای فناوری می گویند که نیازهای اطلاعاتی مخاطبان را بر اساس پیام تبلیغاتی سازمانشان در اولویت قرار می دهند. هنگامی که کالای جدیدی برای تبلیغ دارید، باید  فقط با هدف کمک به مخاطبان خود به روشی واقعی و عملی به تبلیغ آن بپردازید.

برای بهتر شناختن مخاطبان خود، از پرسونا استفاده کنید که ویژگی های اصلی بخش های مختلف مخاطبان شما را توصیف می کنند. این کار به شما کمک می کند تا مشتریان بالقوه را تجسم کرده و محتوای خود را متناسب با آنها تهیه نمایید.

از کانالهایی که مخاطبان شما استفاده می کنند، استفاده کنید و محتوا را با فرمت های مورد علاقه خود ایجاد کنید. بازاریابی محتوا فقط پست های بلاگ نیست، می تواند شامل فیلم ها، اینفوگرافیک ها، کتاب های الکترونیکی، پست های اجتماعی یا هر چیز جالب و خلاق دیگری باشد. این محتوا به مخاطب شما و آنچه آنها می خواهند بستگی دارد.

  1. یک استراتژی متعهدانه تدوین کنید.

در حالی که اکثر برندهای فناوری متعهد به بازاریابی محتوا هستند، به نظر می رسد بسیاری از افراد با تعهد به یک استراتژی مؤثر مخالفت می کنند. هفتاد و سه درصد از بازاریابان فناوری می گویند که سازمان آنها به شدت متعهد به بازاریابی محتوا است – اما تنها ۴۲ درصد می گویند که سازمان آنها یک استراتژی بازاریابی محتوا مستند دارد.

هنگامی که مخاطبان خود را تعریف کردید و پرسونا را ایجاد کردید، لازم است که یک برنامه و استراتژی واقعی را برای کارهای مربوط به بازاریابی محتوا تهیه و مستند کنید. بدون داشتن یک استراتژی خلاق، آگاهانه و مبتنی بر تحقیق، تیم های نوشتاری، طراحی ، ویدئویی و اجتماعی شما مانند دریانوردانی خواهند بود که در یک کشتی در دریا و بدون کاپیتان یا نقشه قرار می گیرند. آنها ممکن است تک تک وظایف خود را به خوبی انجام دهند، اما آنها نمی دانند که قرار است به کجا بروند.

ایجاد استراتژی عالی زمان بر خواهد بود. به یاد داشته باشید، بازاریابی محتوای برند فناوری شما باید به اهداف زیادی دست پیدا کند. در نظر داشته باشید که مخاطبان شما باید به محتوا علاقه مند شده و با آن درگیر شوند.

الهامات استراتژیک می تواند از سوالات برتر مشتریان و هر چیزی که مربوط به برند فناوری شما و مخاطبان شما باشد به دست بیاید. هنگامی که به یک استراتژی محتوا متعهد شدید، حتماً جلسه ای با تیم های محتوای خود برای اصلاح برنامه های خود و برنامه ریزی مجدد برای فعالیت های بازاریابی، برگزار نمایید.

  1. تحلیل انجام دهید

در بازاریابی، داده ها همه چیز نیستند – اما مهم هستند. با ردیابی درست تجزیه و تحلیل ها و انجام تنظیمات متناسب با آن ها، هر برندی می تواند استراتژی بازاریابی محتوای خود را به سطح بعدی برساند.

متأسفانه ، این منطقه ای است که برند های فناوری تمایل به گیر کردن دارند. تنها ۲۳٪ از بازاریابان فناوری می گویند تیم های آنها در استفاده از معیارها برای نظارت بر عملکرد بازاریابی محتوا بسیار ماهر هستند.

نکته اصلی برای ردیابی تجزیه و تحلیل این است که بفهمید کدام یک از معیارها با ارزش ترین اطلاعات مربوط به اهداف بازاریابی محتوای برند فناوری شما را در اختیارتان قرار می دهند. به عنوان مثال، دانستن اینکه چه میزان ترافیک از طریق ایمیل به وب سایت شما هدایت می شود و چه میزان از طریق جستجو، می تواند به شما در تولید محتوا کمک کند.

هرچه معیارهای بیشتری را ردیابی کنید، می توانید در مورد مخاطبان خود و چگونگی تعامل آنها با بازاریابی محتوای شما اطلاعات بیشتری کسب کنید. اگر داده ها نشان می دهد که فیلم های شما محبوب تر از پست های وبلاگ هستند، می دانید که باید بیشتر تلاش های محتوای خود را بر روی آن پلتفرم متمرکز کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.