چطور چالش های کسب و کار را مدیریت کنیم؟

0

بر سر هر رشد و پیشرفتی در هر زمینه ای، چالش های ریز و درشت زیادی قرار گرفته است. اگرچه بعضی افراد از سر و کله زدن با چالش های کسب و کار لذت میبرند؛ اما هر رشدی جنبه های منفی زیادی هم دارد که در صورت کار کردن روی آنها و توسعه شان، می توانید به اهداف بلند مدت خود و باقی ماندن در یک راه سالم و پایدار برسید.

۱- مردم

در حالی که شما امور مالی را چالش شماره یک می دانیدد، مردم مهمترین چالش های کسب و کار شما هستند. چالش با مردم به سه دسته تقسیم می شود: استخدام، بهره وری و فرهنگ.

استخدام:

انجام مصاحبه های شغلی برای استخدام و تصمیم گیری، سخت و آزاردهنده است. به همین دلیل است که شما احتمالا میخواهید آن را تا زمانی که میشود به تاخیر بیندازید؛ اما این کار که به کسب و کار در حال رشد شما کمک نمی کند.

حقیقت تلخ است: هر فرد قدرت خاص خودش را دارد. اگر می دانید استخدام یکی از نقاط قوت شما نیست، حتی اگر مدیرعامل یا بنیانگذار هستید؛ بهتر است اجازه دهید شخص دیگری آن را انجام دهد.

یکی از شایعترین اشتباهات در استخدام، تصمیم گیری عاطفی است. ذهن، به صورت ناخودآگاه ما را به استخدام افرادی که ما را دوست دارند سوق میدهد. یا بر اساس چیزهایی تصمیم میگیریم که هیچ ارتباطی با موقعیت شغلی آنها ندارد.

روی اینکه نقاط قوت، مجموعه مهارتها، سابقه کار و موفقیت های آنها چیست تمرکز کنید. بهتر است چندین نفر در داخل شرکت شما با کاندیداها مصاحبه کنند، زیرا تصمیم گیری های جمعی بهترین نتیجه را خواهد داد.

بهره وری:

یکی از مهم ترین ویژگی ها که در همه آگهی های استخدام میتوانید انها را ببینید؛ “توانایی رسیدن به هدف نهایی” است.

شما نیاز به افرادی دارید که از زمان خود به نحوی کارآمد استفاده می کنند و برای تعهداتشان به شما و شرکت، ارزش قائلند. یکی از راههایی که برخی از شرکت ها از آن استفاده میکنند این است که به موقع رسیدن فرد به قرار را مورد سنجش قرار میدهند یا از او میخواهند در ساعت مشخصی برای گرفتن نتیجه تماس بگیرد و اگر راس ساعت تماس گرفت؛ او را فردی با بهره وری بالا شناسایی میکنند.

فرهنگ:

چند سالی است که فرهنگ، بین مدیران استارت آپ ها و کارآفرینان خیلی رواج یافته است. اما واقعا منظور از فرهنگ شرکت و کارکنان آن چیست؟

شما به افرادی نیاز دارید که فرهنگ شرکت شما را ارتقا می دهند. کسانی را استخدام کنید که به فرهنگ شرکت شما نزدیک تر هستند. راه دیگری برای فکر کردن در مورد فرهنگ وجود دارد: در حال حاضر فرهنگ شرکت شما چیست و در آینده چه چیزی را می خواهید؟ وقتی که با سه یا پنج یا ده نفر از کارکنان شروع به کار می کنید؛ ممکن است احساس کنید به فرهنگ مشترکی برای کسب و کارتان رسیده اید. اما چه اتفاقی خواهد افتاد وقتی که در تجارت رو به رشد شما ۵۰۰ نفر حاضر باشند؟ چگونه می خواهید فرهنگ خود را یکدست نگه دارید؟

کارکنان اصلی خود را با دقت زیادی استخدام کنید. این سطح از کارکنان هستند که همه چیز را کنترل میکنند. همانطور که قبلا ذکر شد، اطمینان حاصل کنید که افرادی را استخدام کرده اید که در نقاطی که شما ضعف دارید قوی هستند. افرادی را که دقیقا مثل شما هستند استخدام نکنید.

۲- نوآوری:

چگونه می توانید همیشه اطمینان حاصل کنید که شما در صدر بازار هدفتان، نیازهای مشتریان و محصولتان هستید؟

اهمیت پیوند محصول و فروش

شما باید به طور مداوم در محصولتان به منظور فروش و درآمد بهتر، نوآوری ایجاد کنید.

گاهی اوقات، شما فکر میکنید که فروش محصولتان بدون یک تیم فروش یا تنها با چند نفر به خوبی انجام می شود. این برای ابتدای مسیر عالی است، اما در مقیاس بزرگ نمی شود به این روش ادامه داد. یک تیم فروش به شما کمک می کند تا طول عمر بیشتری را برای مشتریان خود به دست آورید، به مشتریان کمک کنید تا عمق نیاز به محصول شما را درک کنند و همه چیزهایی را که محصول شما برای آنها انجام می دهد بدست آورند. از فروشنده ها و کارشناسانتان فیدبک بگیرید. آنها مثل سربازان پیاده در میدان جنگ هستند و به خوبی از خواسته های مشتری ها و عیب و ایرادهای محصول و مزایای آن آگاهند و میتوانند بینش فوق العاده ای برای طراحی استراتژی تغییرات محصول به شما بدهند.

بهتر است همه اطلاعاتی که کارشناسان فروش از مشتری ها درباره محصول به دست می آوردند را؛ در یک فایل نگهداری کنید که همه به آن دسترسی داشته باشند و بتوانند چیزی به آن اضافه و یا کم کنند.

۳- درآمد

گاهی اوقات، درآمد بد خوب است! اینکه ابتدا درآمد رو به رشدی داشته باشید اما بعد به شدت درامدتان افت کند؛ بسیار بدتر از این است که از همان اول درآمد کمی داشته باشید. کافی است هر سه ماه گزارشات مالی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید روند رو به رشد یا حداقل ثابتی را طی میکنید. برای این کار، با کمک تیم مالیتان به این سوالات جواب دهید:

کدام معاملات سودآور هستند؟ چه مقدار از درآمد ما سودآور نیست؟ چه میزان از مشتریان ما سودآور نیستند؟

یادتان باشد برای رشد و پیشرفت در کسب و کار، باید با چالش های سخت و دشوار هم کنار بیایید. تنها در این صورت است که میتوانید به چیزی که میخواهید برسید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.