تکنیک های فروش آنلاین : جستجوی کلیدواژه

0

در این سلسله مقالات تصمیم داریم تا شما را با مجموعه تکنیک های فروش آنلاین آشنا نماییم.

در گام های پیشین مربوط به تکنیک های فروش آنلاین شما با نحوه انتخاب و ایجاد وبلاگ برای تجارت خود و همچنین مفاهیم  SEO و روش های بهینه سازی موتور جستجو آشنا شدید. در این گام در ارتباط با کلیدواژه کانونی و نحوه انتخاب آن توضیحاتی ارائه خواهد شد.


بیشتر بخوانید: آموزش تکنیک های فروش آنلاین


چگونه جستجوی کلیدواژه برای کسب و کارهای کوچک جواب می دهد؟

وقتی کسی می خواهد چیزی پیدا کند، کلماتی را در موتور جستجو وارد می کند این کلمات کلیدواژه هستند. موتور جستجو نتایج را بر اساس ارتباط و اعتبار آن ها برای کلیدواژه رتبه می دهد، و نتایج را به نمایش می گذارد. چون کلیدواژه ها صرفا کلماتی هستند که آنچه شما درباره اش صحبت می کنید را شناسایی می کنند، هر کلمه ای می تواند کلیدواژه باشد. ممکن است شما در حال استفاده از کلیدواژه ها در هر بار نوشتن پست خود باشید، بدون اینکه خود متوجه این موضوع شوید. هرچند بسته به شیوه استفاده شما از این کلمات، گوگل ممکن است آن ها را ببیند یا نبیند.

تکنیک های فروش آنلاین ، گام 3: جستجوی کلیدواژه

یکی از نکات مهم در ارتباط با تکنیک های فروش آنلاین این است که یاد بگیرید چگونه از کلمات کلیدی به شکل اثربخش استفاده و فرایند بهینه سازی موتور جستجو را پیاده نماید تا زمانی که افراد اصطلاحی را مرتبط با کار شما جستجو می کنند، وب سایت شما به نمایش گذاشته شود.

استفاده از جستجوی کلیدواژه برای کسب و کارهای کوچک

برای آنکه وب سایت شما در زمان جستجوی افراد برای کلیدواژه نشان داده شود باید مرتبط باشید. با انجام جستجو کلیدواژه برای کسب وکار خود، می توانید دریابید کدام کلیدواژه ها به شما کمک خواهند کرد. با انتخاب کلماتی شروع کنید که قلب خدمات شما را نشان می دهند. به خاطر داشته باشید همه کلیدواژه ها به طور یکسان خلق نشده اند، برخی مفیدتر از سایرین هستند. می توانید کلیدواژه هایی را که بیشترین فایده را دارند به شیوه زیر تعیین کنید:


بیشتر بخوانید: تکنیک های فروش آنلاین : لینک دهی درونی 


۱- ترافیک

آیا کسی این کلمه یا عبارت را جستجو می کند؟ بر کلیدواژه هایی متمرکز شوید که دارای نتیجه هستند (کلماتی که کسی در پی آن ها نیست رتبه بسیار پائینی دارند)، با این حال نیازی نیست ترافیک بالایی داشته باشند، زیرا رتبه بندی کلمات محبوب سخت تر است.

۲- دقیق باشید

چون رقابت برای کلمات محبوبی همچون “پزشک” و “وکیل” زیاد است، در پی عبارت هایی باشید که رتبه دهی آن ها ساده تر است، مثل “چشم پزشک در پائین شهر تهران” یا “وکیل دولتی در تهران”. به طور کلی، هرچه اصطلاح شما خاص تر باشد، رتبه دهی آنها ساده تر خواهد بود.

۳- مرتبط باشید

مطمئن شوید کلیدواژه با آنچه انجام می دهید مرتبط است. اگر تلاش دارید تا کلیدواژه ای را رتبه دهید که با وب سایت، خدمت یا وبلاگ شما تناسبی ندارد، با نتایج به دست آمده از طریق موتور جستجو ارتباط کمتری خواهید داشت، زیرا اعتبار و قدرت کمتری در این حوزه دارید. سعنی نکنید گوگل را فریب دهید.

تکنیک های فروش آنلاین ، گام 3: جستجوی کلیدواژه

انتخاب کلیدواژه برای کسب و کارهای کوچک

منابعی وجود دارد که می توانید برای جستجوی کلیدواژه از آنها استفاده کنید. گوگل اینکار را با برنامه Google Ad Words ساده کرده است. افراد از Google Ad Words استفاده می کنند تا تبلیغات بخرند، اما شما می توانید از آن برای جستجوی کلیدواژه به طور رایگان استفاده کنید! کلماتی که می خواهید بر آن ها متمرکز شوید را وارد کنید و ببینید در چه وضعیتی هستند، یا اگر وب سایتتان مدتی است راه اندازی شده است، URL را وارد کنید و آن ها به شما بهترین حدس را برای آنچه باید بر آن تمرکز کنید ارائه می دهند.


بیشتر بخوانید: چند توصیه ساده برای کسب و کار شما


نکته: اگر گوگل کلماتی که می خواهید را به شما توصیه نمی کند ناامید نشوید. شما کسب و کار خود را بهتر از گوگل می شناسید، و می توانید انتخاب کنید می خواهید چه جایگاه آنلاینی داشته باشید.

نتایج جستجوی کلیدواژه بر اساس رقابت و جستجوی ماهانه برای کلمه ای خاص نشان داده می شوند. سعنی کنید کلیدواژه هایی را انتخاب کنید که نمره ترافیک نسبتا بالا با امتیاز رقابت نسبتا اندک دارند، زیرا شما تنها کسی نیستید که در پی رتبه دهی این کلمات هستید!

اجتناب از رقابت با Longtailها

رقابت کردن بر سر کلمات محبوب با شرکت هایی که عمر طولانی تری دارند دشوار است، پس زیرک باشید. وقتی به نتایج نگاه کنید می بینید که هر چه عبارت کلیدواژه طولانی تر و خاص تر باشد، رقابت کمتری برای آن وجود دارد. به این عبارت های Longtail می گویند. با استفاده از Longtail به جای کلیدواژه های کوتاه محبوب، باید قادر باشید تا رتبه بالاتری بدست آورید و امید است که ترافیک بیشتری برای سایتتان ایجاد کند. شما افرادی را جذب خواهید کرد که در پی چیزی خاص هستند و می توانید درصد بالاتری از چنین افرادی را به مشتری تبدیل کنید.

تکنیک های فروش آنلاین ، گام 3: جستجوی کلیدواژه

زمانی که کلیدواژه ها و عبارت های Longtail را انتخاب کردید، زمان آن است کاری کنید صدای شما به بهترین شکل شنیده شود: قدرت و ارتباط. هرچه شما مرتبط تر شده و قدرت بیشتری بدست آورید، قادر خواهید بود تا با عبارت های کلیدواژه Medium tail رقابت کنید.

دریافت ارتباط با جستجوی کلیدواژه برای کسب و کارهای کوچک

راه های زیادی برای مرتبط شدن وجود دارد. جهت اطمینان از اینکه برای کلیدواژه شما بهینه شده است، تمام تلاش خود را بکنید تا این ۳ قاعده را برای سایت یا هر پست وبلاگی اعمال نمایید:

۱- کلیدواژه در عنوان صفحه قرار دارد.

۲- کلیدواژه مکررا در سرتاسر پست استفاده شده است. (حداقل ۳ مرتبه)

۳- کلیدواژه در URL بکار رفته است.

این قواعد سرانگشتی تضمین می کنند شما از کلیدواژه هایی استفاده می کنید که می خواهید برای آن ها رتبه دریافت کنید. این امر به موتورهای جستحو امکان می دهد تشخیص دهند سایت شما درباره چه چیزی بوده و صفحه ای خاص را به عنوان مرتبط با یک جستجو طبقه بندی کنند.

تکنیک های فروش آنلاین ، گام 3: جستجوی کلیدواژه

بهترین راه برای شروع، استفاده از پلاگین SEO است، همانند Yoast for WordPress. این پلاگین به شما کمک می کند پست وبلاگ خودتان را بنویسید و مطمئن شوید فرایند های مورد نیاز را به شکلی صحیح انجام داده اید تا کلیدواژه تان را به درستی جایگاه دهید و در نتیجه موتورهای جستجو بتوانند شما را بیابند.


بیشتر بخوانید: راهنمای جامع SEO 


کسب اعتبار با جستجوی کلیدواژه برای کسب و کارهای کوچک

کسب قدرت اندکی دشوارتر است. بهترین راه کسب قدرت زمانی است که سایر سایت ها به شما لینک می زنند (لینک های ورودی) که به طور طبیعی رخ می دهد. شما نمی توایند وب سایت های دیگر را مجبور کنید به شما لینک بزنند. قدرت زمان بر است و زمانی که افراد شروع به مطالعه مقاله شما کنند، کسب خواهد شد. مهم ترین کاری که می توانید انجام دهید خلق محتوای عالی است تا افراد به مطالعه و اشتراک گذاری آن ترغیب می شوند.

در حای که نمی توانید افراد را مجبور به لینک زدن به سایتتان کنید، می توانید قدرت را درون سایت خودتان از طریق لینک دهی درونی بهبود دهید. نه تنها لینک دهی درونی به قدرت کمک می کند، بلکه ارتباط نیز ایجاد نموده و به یافته شدن شما توسط موتورهای جستجو کمک می کند.


حال زمان آن است تا SEO را با جستجوی کلیدواژه ترکیب کنید. در گام ۴ تکنیک های فروش آنلاین با فرایند خلق وبلاگ کسب و کار برای کسب مشتری آنلاین آشنا شده و چگونگی استفاده از آن را آموزش خواهید دید.


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.