چند توصیه ساده برای کسب و کار شما

0

سوال مشترکی که نزد اکثر صاحبان کسب و کار وجود دارد “علل سقوط فعالیت اقتصادی و عوامل تاثیر گذار در این شکست است”. در حقیقت آنچه در اغلب فعالیت های کاری، صرف نظر از نوع آن ها، رخ می دهد و سبب از بین رفتن پایه ی کسب و کار و در نهایت ورشکستگی می شود، اشباهات کشنده ای است که عدم آگاهی از آن ها امکان تکرارشان را دائمی می کند.


بیشتر بخوانید: مدل بازاریابی همکاری در فروش: طرحی برای موفقیت


کسب و کار درست مانند دانه ای است که در زمین کاشته می شود. چنان چه عوامل رشد از این دانه گرفته شود و در اختیار آن قرار نگیرد نمی توان انتظار ثمر دادن دانه را داشت. برای مثال دانه ای که نور آفتاب و آب دریافت نکند هیچ گاه تبدیل به درختی تنومند نخواهد شد. کسب و کارهای کوچک نیز برای پیشرفت و تکامل نیازمند منابعی است که مدیر مجموعه با همکاری دیگر اعضا، وظیفه ی فراهم کردن آن ها را بر عهده دارد.

چند توصیه ساده برای کسب و کار شما

دو فاکتوری که در اغلب کسب و کارهای شکست خورده مشاهده شده است شامل «ذخیره کردن افراطی پول و راکد ماندن آن بدون انجام سرمایه گذاری های مناسب» و همچنین «امتناع از ریسک پذیری» است. ممکن است هر کسی از آسیب هایی که این دو عامل در دراز مدت به ساختار کسب و کار وارد می کنند آگاه باشد؛ اما مهم به کار گیری دانش و جلوگیری از تکرار اشتباهات دیگران است. با رد کردن تمامی فرصت های یک سرمایه گذاری مناسب و فرار از ریسک کردن، هر راهی که می تواند منجر به پیشبرد کسب و کار شما شود را بر خود می بندید.

چگونه کسب و کار خود را نابود می کنیم

کسب و کار اصولا یک فعالیت پر ریسک است، از این رو هر عاملی که می تواند منجر به آسیب آن شود را باید ریشه کن کرد. کسب و کارهای کوچک بسیاری دیده شده اند که تنها به خاطر اشتباهاتی جزئی از بین رفته اند. در ادامه چند مورد از رایج ترین اما مهم ترین خطاهای احتمالی در جریان مدیریت یک مجموعه را ذکر خواهیم کرد که به سادگی سبب مرگ سازمان شما خواهند شد.


بیشتر بخوانید: برنامه ریزی تبلیغات موفق برای کسب و کارهای کوچک


۱- عدم طراحی وب سایتی قوی و متناسب با اهداف کسب و کار که می تواند معرفی بسیار خوبی برای آن محسوب شود. این جا نیز بهانه کاهش هزینه ها خواهد بود.

۲- مدیرانی که به اهمیت خدمات بیمه مناسب پی نبرده اند، اغلب بیمه های ارزان تر را انتخاب می کنند و یا در کل بحث بیمه کردن کسب و کار را ضروری نمی دانند. تصور کنید اتفاقی غیر منتظره رخ دهد، در این صورت در کمال سادگی به دلیل بیمه نبودن همه ی سرمایه کسب و کار خود را از دست می دهید.

۳- امنتاع کردن از استخدام یک حساب دار ماهر تنها به دلیل کاهش هزینه و کاهش تعداد کارمندان.

چند توصیه ساده برای کسب و کار شما

۴- امتناع از هزینه کردن برای طراحی یک لوگوی منحصر به فرد. اگر کسب و کار یک معرف قدرتمند و همچنین برندی ویژه خود نداشته باشد، مردم شما را آماتوری می پندارند که از هیچ یک از زیر و بم های جهانی سازی و مشتری مداری آگاه نیست. در نتیجه اعتماد آن ها نسبت به کسب و کار شما سلب شده و مشتری ها را از دست خواهید داد.

۵- مدیرانی که از اهمیت تبلیغات در ارتقا شرایط کسب و کار غافل هستند اغلب هیچ گونه رشدی مشاهده نمی کنند. امروزه با گسترش ارتباطات اجتماعی و جهانی شدن، تبلیغات از مهم ترین عوامل موفقیت کار است. صرف هزینه در این راستا بسیار عاقلانه بوده و چندین برابر هزینه صرف شده به جیب شما باز می گردد.


بیشتر بخوانید: کسب و کار شما چه رنگی است؟


۶- اگر کاری که برای آن تلاش می کنید، از نظر سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری ضعیف باشد زمان ارزشمند خود را از دست داده و نمی توانید برای پیشرفت برنامه ریزی کنید. زمان از جمله مهم ترین فاکتور ها در توسعه کسب و کار به ویژه در ابتدای تاسیس آن است از این رو توصیه می شود با پایه های قوی وارد میدان رقابت شوید.

۷- فاکتور آخر به ویژه برای کسب و کارهای گسترده توصیه می شود. در اختیار داشتن وکیلی خبره و بهره مند شدن از مشاوره های قانونی وی در صورت لزوم می تواند کسب و کار را از شریط بحرانی نجات دهد.

پاسخ

منابع مورد نیاز کسب و کار خود را برای آن فراهم کنید؛ تفاوت میان هزینه و سرمایه گذاری را بیاموزید. رعایت کردن برخی از فاکتور ها تنها هزینه نیست بلکه به منزله ی یک سرمایه گذاری آینده نگر خواهد بود که اهمیت آن برای کسب و کار مانند نور و آب برای گیاه است.

چند توصیه ساده برای کسب و کار شما

نکته ای که ذکر آن ضروری است، پرهیز از قول دادن و عدم برآورده سازی آن است. بسیاری از صاحبان کسب و کار برای نزدیک سازی خود به سطح انتظارات مشتری، به اصطلاح “دروغ های سفید” تحویل آن ها می دهند و چیزی را می گویند که در عمل وجود ندارد! توصیه می شود در هر شرایطی خودتان باشید. این کارها سبب از بین رفتن اعتماد ارباب رجوع و ایجاد زمینه های سقوط کسب و کار می شود.

برای پیشگیری از شکست های احتمالی تنها کافی است “خودتان باشید”. رعایت نکاتی که اشاره شد را در دستور کار خود قرار دهید، به کسب و کارتان احترام بگذارید، آن را دوست بدارید و برای پیشبرد اهدافش به هر روشی متوصل نشوید.


بیشتر بخوانید: آموزش تکنیک های فروش آنلاین


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.