راهنمای جامع آموزش SEO برای تازه کارها (قسمت دوم)

0

راهنمای جامع آموزش SEO


بیشتر بخوانید: راهنمای جامع آموزش SEO برای تازه کارها (قسمت اول)


ساختار URL

URLها بخش مهم دیگری از SEO هستند که اغلب نادیده گرفته می شوند.

اگر URLهای شما درهم برهم هستند، موتورهای جستجو در بررسی آن ها دچار مشکل می شوند، و اگر چنین شود، قادر نخواهند بود سایت شما را نمایه کنند، یعنی در موتورهای جستجو رتبه بدست نمی آورید.

این عوامل را در ایجاد URLها به خاطر بسپارید:

URLها نباید کاراکترهای غیرعادی داشته باشند (@ ! $ * % ؟)

URLهای کوتاه­تر معمولا بهتر رتبه داده می شوند

اعداد و حروف باید فقط در URLها استفاده شوند

از Underscore استفاده نکنید. موتورهای جستجو dash را ترجیح می دهند

Domainهای فرعی بهتر از directory های فرعی رتبه داده می شوند

راهنمای جامع SEO برای تازه کارها

ساختار سایت

روشی که صفحات وب را به هم پیوند می دهید اثر زیادی بر رتبه بندی شما دارد. نکاتی برای لینک دهی متقابل وب سایت در اینجا آمده است:

لینک ها درون محتوایتان باید وزن بیشتری از لینک های sidebarها یا پانوشت ها داشته باشند.

تعداد لینک ها را در هر صفحه زیر ۱۰ لینک نگه دارید

لینک های خروجی که مرتبط نیستند ایجاد نکنید (محتوای باکیفیت ندارند).


بیشتر بخوانید: با SEO از آغاز تا امروز


تگ های Alt

برای اینکه ربات های موتور جستجو تصاویر را به طور مناسب نمایه کنند، تگ های Alt باید به هر تصویر اضافه شوند. علاوه بر این، مطمئن شوید اسامی تصاویر با تصویر مرتبط هستند.

لینک ها

شاید مهم ترین بخش SEO لینک ها باشند. هرچه وب سایت هایی که به سایت شما لینک می دهند بیشتر باشند، رتبه صفحات وب شما بالاتر خواهد بود.

دلیل ارزش بالای لینک ها در SEO این است که جستجو، تعدیل محتوا یا خلق محتوا برای هرکسی ساده است، اما متقاعد کردن صدها یا هزاران وب سایت برای لینک زدن به شما کاری دشوار است. از دید موتور جستجو هر چه سایت های مورد اعتمادتر به شما لینک بزنند، باید قدرت بیشتری در موضوع داشته باشید.

به طور کلی:

لینک ها درون محتوا از لینک ها در Sidebar یا پانوشت مؤثرتر هستند

لینک ها از سایت های مرتبط بهتر از لینک ها از سایت های غیرمرتبط هستند

متن انکر مهمترین نقش را در ساخت لینک ایفا می کند.


بیشتر بخوانید:۷ اشتباهی که برای SEO سایت نباید انجام دهید


چیزهایی که باید از آن ها دوری کند:

لینک ها از سایت های نامربوط یا Spammy

لینک هایی گسترده سایت بیش از کمک کردن به شما آسیب می زنند

اگر همه لینک های شما از نظر متن انکر غنی هستند، می تواند به شما آسیب بزند

لینک های تبادلی (من به شما لینک می زنم شما هم به من) چندان اثربخش نیستند

اگر لینک های متنی بخرید و گیر بیافتید، از موتور جستجو محروم خواهید شد

راهنمای جامع SEO برای تازه کارها

راه هایی برای افزایش تعداد لینک ها:

رسانه های اجتماعی: وارد شدن به سایت هایی همانند Digg یا Stumbleupon فقط ترافیک بیشتر ایجاد نمی کند، بلکه در دید قرار گرفتن شما را نیز برای لینک شدن افزایش می دهد.

دایرکتوری ها: دایرکتوری های زیادی روی وب وجود دارد. سایت تان را عضو آن هایی کنید که از محتوای شما تعریف می کنند.

۱۰۰تای اول: اگر می خواهید برای کلیدواژه ای خاص رتبه داده شوید، بهترین لینک هایی که می توانید دریافت کنید از سایت هایی است که در بین ۱۰۰ نتیجه برتر جستجو برای آن کلیدواژه قرار دارند. البته برخی از این سایت ها رقیب شما هستند و قطعا به شما لینک نخواهند زد، اما برخی رقیب نیستند و می توانید همیشه به آن ها ایمیلی مؤدبانه برای درخواست لینک از آن ها ارسال کنید.

انجمن ها: بسیاری از انجمن ها به شما اجازه ساخت signatures را می دهند، که از طریق آن می توانید به وب سایت خودتان لینک بزنید. تا زمانی که این لینک ها no-follow نیستند، به رتبه بندی شما کمک می کنند.

رقابت: ساده ترین راه برای دریافت لینک پیدا کردن کسانی است که به رقبای شما لینک می زنند و نوشتن ایمیلی به آن ها است که به آن ها درباره مزایای وب سایتتان در مقایسه با رقیبتان می گوید. ۵% از وب سایت هایی که به آن های ایمیل می زنید لینک شما را اضافه خواهند کرد.

لینک های مرده: میلیاردها لینک بر روی وب وجود دارد، پس انتظار داشته باشید سهم خوبی از این لینک ها در طی زمان از بین بروند. وب سایت ها از بین می روند و لینک هایی که به آنها اشاره دارد همچنان فعال هستند. اگر به این وب سایت ها ایمیل بزنید و آنها را از لینک مرده مطلع کنید، و اینکه محتوای شما مشابه است، احتمال دارد شما را با لینک مرده جایگزین کنند.


بیشتر بخوانید: ۸ نکته برای ارائه خدمات عالی به مشتریان در استارتاپ ها


نتیجه گیری

اگر تمامی توصیه های اینجا را بکار بگیرید، ترافیک شما در موتورهای جستجو افزایش خواهد یافت.

فقط صبور باشید. موتورهای جستجو به زمان نیاز دارند تا رکوردهایشان را، در زمان بررسی میلیاردها وب سایت، به روز رسانی کنند.

فقط بحث SEO نیست آنچه موتورهای جستجو از شما می خواهند نیز اهمیت دارد.

در نهایت، هدف آن ها داشتن بهترین وب سایت ها برای هر موضوع معینی است که در صدر نشان داده می شود است. پس اگر به سختی تلاش کنید تا بهترین وب سایت را بسازید، و آن را به طور اثربخش ارتقاء دهید، در نهایت آن ها شما را در نظر خواهند گرفت.


بیشتر بخوانید: راهنمای جامع آموزش SEO : انتخاب اولین کلیدواژه


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.