تکنیک های فروش آنلاین : لینک دهی درونی (قسمت اول)

0

در این سلسله مقالات تصمیم داریم تا شما را با مجموعه تکنیک های فروش آنلاین آشنا نماییم.

در گاه های قبلی مجموعه مقالات تکنیک های فروش آنلاین یاد گرفتیم صرف ایجاد وبلاگ و خلق محتوای عالی کفایت نمی­ کند، بلکه باید محتوا بهینه شود. همچنین نشان دادیم چگونه می توانید به گوگل کمک کنید تا صفحات شما را از طریق جستجوی کلیدواژه و بهینه سازی صفحه بیابد. حال ما به شما یاد می دهیم چگونه برای کسب و کار کوچک لینک دهی انجام دهید.


بیشتر بخوانید: آموزش تکنیک های فروش آنلاین


مبانی لینک سازی

۳ نوع لینک وجود دارد که به شما در ایجاد قدرت کمک می کند:

۱- ورودی Inbound: وب سایت ها یا وبلاگ هایی که به وبلاگ شما لینک می زنند.

۲- درونی Internal: پست های وبلاگ در وب سایت شما که به سایر پست های وبلاگ/ وب سایتتان لینک می زنند.

۳- بیرونی External: لینک هایی بر پست وبلاگ شما که به سایر وب سایت ها و وبلاگ ها لینک می زنند.

تکنیک های فروش آنلاین ، گام 5: لینک دهی درونی (قسمت اول)

چرا لینک سازی؟

زیرا اینترنت بزرگ است! آن بیرون مثل یک باغ وحش است، بعلاوه وب سایت یا وبلاگ شما می تواند صفحات بسیاری داشته باشد، که ممکن است برای گوگل گیج کننده باشند. پس هر چند محتوایی عالی و بهینه شده ایجاد می کنید، اما وبلاگتان برای درک شدن توسط موتورهای جستجو به کمک نیاز دارد. راه حل دانستن این است که چگونه از طریق لینک دهی درونی، لینک بسازید. لینک دهی درونی هنگامی است که شما یک صفحه یا وبلاگ از وب سایت خود را به صفحه­ ای دیگر بر روی وب سایتتان پیوند دهید.


بیشتر بخوانید: بهینه سازی موتور جستجو ، آنچه باید بدانید


چگونه برای مرتبط بودن لینک سازی کنید؟

لینک دهی درونی به صفحاتی که به هم مرتبط هستند را، از طریق لینک زدن آن ها به هم، انجام دهید. از این طریق موتورهای جستجو می توانند سایت شما را جهت یابی کرده و بهتر درک کنند که درباره چه هستید. بعلاوه، لینک دهی درونی به افرادی که در حال خواندن صفحه ای بر روی سایت شما هستند این فرصت را می دهد تا به یادگیری درباره چیزهای مرتبط به هم بپردازند، حتی زمانی که خواندن مقاله ای که در پی آن بودند را تمام کرده باشند.

۳ گام ساده جهت لینک سازی برای مرتبط بودن

۱) به صفحات مرتبط لینک بزنید

اگر در حال نوشتن پستی هستید و پستی دیگر مرتبط با آن نوشته اید، این پست ها را به هم لینک بزنید. این کار به موتورهای جستجو می گوید که این صفحات به هم مرتبط هستند.

۲) متن انکر (Anchor text) مرتبط

متن Anchor واژه­ هایی هستند که شما به عنوان لینک استفاده می کنید، کلماتی که بر روی آن ها کلیک می کنید تا به صفحه ای دیگر بروید. مطمئن شوید متن Anchor شما با صفحه ای که افراد را به آنجا می فرستید مرتبط باشد.

تکنیک های فروش آنلاین ، گام 5: لینک دهی درونی (قسمت اول)

۳) کلیدواژه های مرتبط را در نزدیکی متن Anchor قرار دهید

متن Anchor مهم است، به ویژه به این دلیل که موتورهای جستجو کلمات اطراف متن Anchor را تحلیل می کنند. سعی کنید اطراف متن Anchor را با کلیدواژه های مرتبط پر کنید تا بر لینک های درونی تان تأکید کرده و مطمئن شوید موتور جستجو درک می کنند لینک شما درباره چه چیزی است. مثلا ممکن است بگویید: “از تکنیک های فروش آنلاین ما برای پیدا شدن با استفاده از SEO استفاده کنید و مشتریان آنلاین بدست آورید!” دقت کنید چگونه “تکنیک های فروش آنلاین” قبل و “مشتریان آنلاین” بعد از متن Anchor آمده اند. هر دو این عبارت ها، کلیدواژه برای وبلاگ ما هستند.

لینک های درونی فرصتی عالی برای خلق قدرت برای یک موضوع ایجاد می کنند. آن ها به موتورهای جستجو می گویند کدام صفحات در سایت شما مهم هستند، و بنابراین کدام یک باید توجه بیشتری به آن شود.

۳ گام جهت ساخت لینک برای قدرت

۱) به صفحه ای یکسان به طور پیوسته لینک دهید

هر چه به یک صفحه یا پست لینک بیشتری بزنید، بیشتر به گوگل می گوید که این صفحه مهم ترین صفحه در وب سایت شما است. مطمئن شوید صفحاتی که به آن ها لینک می زنید، با آن هایی که می خواهید در نتایج جستجو نشان داده شوند سازگاری دارند. به عنوان مثال، ممکن است “آموزش تکنیک های فروش آنلاین“، یا “۴ دلیل رایج شکست استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو” باشد.

۲) به صفحات قوی لینک بزنید

اگر لینک های ورودی برای صفحه ای معین از سایت هایی با قدرت بالا دریافت می کنید، مطمئن شوید لینک های درونی به این صفحات خلق می کنید! با این کار می توانید  رتبه سایر صفحات سایتتان را ارتقاء دهید. مانند اثر آبشار است، اگر حجم باران زیادی داشته باشید، می توانید آب اضافی را به جریان های متفاوتی برای آب رسانی به مزرعه تان تقسیم کنید.

نکته: شما می توانید به طور درونی از صفحات قوی به صفحات ضعیف تر هم لینک بزنید تا رتبه صفحات ضعیف تر را ارتقاء دهید. مثل این است که بگویید: “زمان مد با بالا آمدن آب، کشتی هم بالا می آید”. مد وبلاگ شما است و کشتی پست وبلاگ شما.

تکنیک های فروش آنلاین ، گام 5: لینک دهی درونی (قسمت اول)

۳) فراخوان (Call to action) در صفحات قوی خود قرار دهید

دوست دارید وقتی افراد وبلاگ شما را می خوانند چه کاری انجام دهند؟ ثبت نام از طریق ایمیل برای دریافت راهنمای رایگان، مطالعه مقاله­ ای دیگر، بازی کردن، نوشتن review و غیره، هرچه که هست، آن ها را ترغیب کنید تا اینکار را با CTA مربوطه انجام دهند (پیامی برای مشتری بالقوه شما جهت انجام کاری). به عنوان مثال می توانید پنجره ای مانند زیر در صفحه خود قرار دهید. 

اگر شما مرتبا به افراد، صفحه ای را ارسال کنید و شامل فراخوان مربوطه نباشد، در این صورت فرصت رشد کسب و کارتان را از دست می دهید.


حال که دریافتید چگونه به طور درونی لینک بسازید، در بخش بعدی مجموعه مقالات تکنیک های فروش آنلاین ما به شما نشان خواهید داد چگونه از لینک های ورودی و خروجی استفاده کنید تا قدرت خود را افزایش داده و رتبه بندی خود را در نتایج جستجو بهبود دهید.


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.