۶ اشتباه رایج در سئو اینستاگرام

0

بهینه‌سازی موتور جستجو ابزاری قدرتمند برای افزایش بازدید وب سایت شماست. اما حساب اینستاگرام شما نیز به شدت جلب توجه می‌کند و توانایی این را دارد که در بالای نتایج جستجو ظاهر شود.

بدیهی است که شما سخت تلاش می‌کنید تا وب سایت خود را به بالای رتبه بندی موتور جستجو برسانید. اما بسیاری از کارآفرینان و بازاریابان نمی‌دانند که تکنیک‌های بهینه‌سازی فراتر از گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو مفید هستند.

SEO همچنین در سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی قابل استفاده است، جایی که می‌تواند به تبلیغ پیج، به دست آوردن دنبال کنندگان جدید، افزایش میزان تعامل و افزایش فروش کمک کند. اینستاگرام برای بهینه سازی مناسب است زیرا مانند یک موتور جستجوی کوچک کار می‌کند بنابراین سئو نیز در آنجا معتبر و قابل اجرا است.

اینستاگرام صفحات بهینه‌سازی شده را بالاتر قرار می‌دهد و این باعث جذب فالورهای فعال‌تر، مشارکت در آن‌ها و بهبود ورودی‌های صفحه می‌شود. اگرچه به نظر می‌رسد انجام سئو اینستاگرام آسان باشد، بسیاری از بازاریابان و صاحبان مشاغل هنگام بهینه‌سازی پیج خود چندین اشتباه معمول انجام می‌دهند. در زیر، ما در مورد این اقدامات نادرست به طور مفصل صحبت خواهیم کرد و یاد خواهیم گرفت که چگونه از آن‌ها در آینده جلوگیری کنید.

۱- صفحه اینستاگرام شما منسجم نیست.

یکی از قوانین نانوشته مدیریت اینستاگرام ایجاد محتوای منسجم است. پست‌هایی که در بارگزاری می‌کنید باید از نظر مفهوم تصویری، زمان بندی، کپشن‌ها و هشتگ‌ها منطقی باشند.

اما ثبات چیزی نیست که بتوانید یک شبه به دست آورد. شما باید وقت بگذارید و از طریق هر عنوان، مربوط به برچسب‌ها، کل سبک طرح شبکه و فرکانس ارسال فکر کنید. برای ساده سازی این روند و برنامه‌ریزی پست ها و استوری های اینستاگرام خود ، می توانید از Combin Scheduler، ابزاری برای برنامه‌ریزی محتوای اینستاگرام استفاده کنید. با استفاده از این برنامه ، می توانید کپشن‌های بهینه سازی شده، گروه‌های مختلف هشتگ ایجاد کنید و کمپین اینستاگرام خود راه‌اندازی و ویرایش کنید.

۲- استفاده از هشتگ‌های متناسب

6 اشتباه رایج در سئو اینستاگرام

یک چالش معمولی بهینه‌سازی اینستاگرام استفاده از هشتگ‌هایی است که برای پست شما  و مشاغل شما مناسب هستند. انتخاب هشتگ های مرتبط کاملاً ساده به نظر می‌رسد ، اما در واقعیت، برندها و بازاریاب ها به صورت اشتباه از این قابلیت استفاده می‌کنند.

* استفاده از هشتگ‌های بی‌ربط

همانطور که از نام آن پیداست، این هشتگ ها نه با تجارت شما مطابقت دارند و نه با پست خاصی. اگر تا به حال به تعداد اندکی از برداشت هایی که پست شما از هشتگ‌ها به دست آورده است توجه کرده باشید، از قبل معنی آن را می دانید: محتوای شما آن چیزی نیست که مردم انتظار دارند هنگام جستجوی یک برچسب خاص ببینند.

اگر برای بهینه سازی اینستاگرام از هشتگ استفاده می کنید (و باید این کار را انجام دهید) ، قبل از قرار دادن آن‌ها در زیر پست‌های خود ، تحقیق کنید. این کار را می توانید با Combin Growth انجام دهید. با استفاده از این ابزار، هشتگ‌هایی را پیدا خواهید کرد که نشان دهنده انتشار فعلی شما یا کل کسب و کار شما هستند و برچسب‌های مورد استفاده رقبا را نیز شناسایی می‌کند.

نکته: بررسی کنید هشتگ‌های رقبا یا حساب‌های شما با محتوای مشابه چه هشتگ‌هایی را انتخاب می‌کنند. از برچسب‌های معروف بیش از ۱۰۰۰۰۰ پست دارند استفاده نکنید.

* استفاده نکردن از هشتگ

این نیز حالت افراطی است که توسط بعضی‌ها انجام می‌گیرد. هشتگ‌ها جریان مطالب را در شبکه‌های اجتماعی سازماندهی می‌کنند، بنابراین پارامتر مهمی برای بهینه‌سازی صفحه اینستاگرام هستند. برای جلوگیری از این اقدام اشتباه، آن‌ها را وارد کنید و حضور نمایه خود را در اینستاگرام افزایش دهید.

هشتگ ها به دیگران کمک می‌کنند صفحه و محتوای شما را در شبکه‌های اجتماعی جستجو کنند. و یک نکته دیگر نیز باید به خاطر داشته باشید: از همان هشتگ‌های تکراری در زیر هر پست استفاده نکنید زیرا اینستاگرام چنین اقداماتی را هرزنامه می‌داند.

۳- برچسب‌های مکان را تغییر نمی دهید.

برندها که تجارت خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند یا حمل و نقل در سراسر جهان را  دارند اکثرا این اشتباه را مرتکب می‌شوند. وقتی کار شما محدود به منطقه خاصی باشد، مانند  یک کافی شاپ که احتمالاً برچسب مکان زیادی برای انتخاب ندارد و محدود به منطقه‌ای است که در آن حضور دارد و دامنه مخاظبین  محدودی نیز دارد. در سایر موارد، اگر مشاغل فراتر از یک مکان خاص هستند و شما علاقه مند به جذب مخاطب از شهرها یا کشورهای مختلف هستید، باید برچسب‌های مکان خود را هر چند وقت یک بار تغییر دهید.

۴- استفاده نکردن از کلمات کلیدی در بیو پیج

5- استفاده نکردن از کلمات کلیدی در بیو پیج این یک قسم مهم و ضروری از استراتژی SEO Instagram شما است. بیو اینستاگرام شما مکان مناسبی برای قرار دادن کلمات کلیدی چه اصلی و چه ثانویه، مرتبط است . اما آن را با تعداد زیادی کلمه کلیدی پرنکنید و آن را قابل خواندن نگه دارید. نمایه شما به مشتریان و دنبال‌کنندگان  بالقوه شما کمک می‌کند تا شما را در اینستاگرام پیدا کنند. اگر آن را به درستی بهینه سازی کنید، صفحه شما در میان نتایج برتر جستجو ظاهر می شود.

این یک قسم مهم و ضروری از استراتژی SEO Instagram شما است. بیو اینستاگرام شما مکان مناسبی برای قرار دادن کلمات کلیدی چه اصلی و چه ثانویه، مرتبط است . اما آن را با تعداد زیادی کلمه کلیدی پرنکنید و آن را قابل خواندن نگه دارید.

نمایه شما به مشتریان و دنبال‌کنندگان  بالقوه شما کمک می‌کند تا شما را در اینستاگرام پیدا کنند. اگر آن را به درستی بهینه سازی کنید، صفحه شما در میان نتایج برتر جستجو ظاهر می شود.

۵- نام کاربری قابل جستجو نیست.

نام کاربری اینستاگرام شما یک کلمه کلیدی اصلی است که باید کوتاه، خوانا و متمایز باشد. به مخاطبان خود کمک کنید تا نام کاربری را بفهمند و هیچ علامت بی ربطی در آن وارد نکنند. شما باید نام کاربری را به زبانی که مخاطب هدف شما بیشتر به دنبال آن است بنویسید.

۶- از قابلیت Alt Text استفاده نمی‌کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های اینستاگرام که می‌توانید برای اهداف سئو اینستاگرام استفاده کنید Alt Text است. این عملکرد در ابتدا برای لذت بخشیدن به افراد کم بینا از محتوای Instagram استفاده شده است. با این حال، بازاریابان اکنون از آن برای بهینه سازی استفاده می‌کنند.

برای یافتن این ابزار، هنگام ارسال محتوای جدید، صفحه را به پایین اسکرول کنید. در پایین صفحه، تنظیمات پیشرفته را مشاهده خواهید کرد. آن را فشار دهید و به سمت پایین صفحه بروید تا زمانی که نوشتن متن Alt را ببینید. روی این دکمه ضربه بزنید و توضیحی در مورد آنچه در تصویر شماست ایجاد کنید‌، به عنوان مثال “منظره‌ای جنگلی با کلبه‌ای چوبی همراه دودی که از دودکش در حال خارج شدن است”.

دفعه دیگر ، وقتی کسی به دنبال منظره‌ای جنگلی… در اینستاگرام است، محتوای شما را در نتایج بدست می آورد. همراه با این مرحله، فراموش نکنید که عکس های خود را در اینستاگرام بهینه کنید. محتوایی که منتشر می‌کنید باید واضح و با کیفیت باشد تا الگوریتم اینستاگرام بتواند آنچه تصویر شما نشان می‌دهد را تشخیص دهد. از آنجا که اینستاگرام این محتوا را به افرادی که پست های مشابه را جستجو می‌کنند نشان می‌دهد پس این کار بسیار تاثیرگذار است.

کلام آخر

سئو اینستاگرام کار پیچیده‌ای نیست. تنها چیزی که برای تسلط بر آن لازم دارید این است که از این اشتباهات جلوگیری کنید و تجربه SEO خود را در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی اعمال کنید.

در مورد بازاریابی اینستاگرام هر هدفی که دارید، باید بخاطر داشته باشید که سئو سئو اینستاگرام به همان اندازه وب سایت‌ها دارای اهمیت است. بهینه‌سازی بر روی رتبه بندی کلی صفحه اینستاگرام و قابل مشاهده بودن آن برای سایر کاربران تأثیر می‌گذارد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.