۵ دلیل مهم که روابط عمومی آنلاین برای هر برندی مهم است؟

0

به طور کلی همه افراد و  سازمان‌‌ها با اصطلاح روابط عمومی آنلاین (Online Public Relations ) آشنایی دارند،‌ اما بیشتر آن‌ها از قدرت این ابزار بی‌خبر هستند. اگرچه بسیاری از سازمان‌ها می‌دانند که روابط عمومی آنلاین راهی عالی برای ایجاد رویکرد بازاریابی و ارتقاء شهرت آنلاین آن‌ها است،‌اما تعداد کمی از آن‌ها در مورد مزیت‌های آن اطلاع دارند،‌ از این رو کمتر سازمانی است که با استفاده از آن،‌ صرف هزینه و وقت سعی دارند  از توانایی این ابزار برای بالا بهبود برند خود استفاده کنند.

روابط عمومی آنلاین  یا به اصطلاح  Online PR در مورد به اشتراک گذاشتن اطلاعات مناسب در مکان‌ها و افراد مناسب، برای ایجاد اعتبار تجاری است. آژانس های روابط عمومی که یک  با سازمان ها کار می‌کنند و به آن‌ها کمک می کنند تا چهره خود را درآن صنعت هرچه ویژه تر بسازند. از طریق استراتژی های بازاریابی موثر، برنامه مشتری خود را ارتقا می‌دهد. روابط عمومی حوزه ای است که می‌تواند آینده شغلی شما را تغییر دهد. با استفاده مناسب، روابط عمومی آنلاین می‌تواند یک شرکت را بسازد و به آن برند این قدرت را می‌دهد تا تقریباً از هر مانعی عبور کند. روابط عمومی برای هر برند به دلایل متعددی حیاتی است.

فصای کسب و کار امروز، فضای رقابت است و در این رقابت نفس‌گیر، رشد کردن کار ساده‌ای نیست. روابط عمومی را می‌توان یکی از عوامل برتری یک شرکت در این بازار به شدت رقابتی دانست . پابلیکا با دراختیار داشتن درگاه‌های انحصاری درج و ثبت خبر و رپورتاژ آگهی در سایت‌های خبری و اطلاع رسانی، سعی در تسهیل استفاده از این ابزار در  جهت  توسعه  کسب وکار شما دارد. در ادامه به ۵ دلیل مهم و حیاتی برای استفاده سازمان‌ها از این ابزار قدرتمند برای بهبود نام تجاری، اشاره خواهیم کرد.

به مدیریت اعتبار کمک می کند.

 Online PR

روابط عمومی به مدیریت شهرت کمک می کند. چطور؟ ارتباطات معتمد رسانه‌ای پیش شرط مدیریت شهرت است. به عنوان مثال در سفر کاری خود، با شرایط وحشتناکی مانند تبلیغات اشتباه یا مشتری های ناراضی که در رسانه‌های اجتماعی در مورد میزان بد بودن محصول شما تماس می‌گیرند ، روبرو خواهید شد. در چنین شرایطی ، ارتباطات رسانه‌ای می‌توانند از طریق یک بیانیه مطبوعاتی ساده به شما در ترمیم آسیب‌ها کمک کنند. آژانس های روابط عمومی فرصت ایجاد چنین ارتباطاتی را به مشاغل ارائه می‌دهند.

ارزش‌های تجاری را ارتقا دهید.

در هر صنعت، اعتماد نقش محوری در تعیین موفقیت یا عدم موفقیت آمیز بودن یک کسب و کار دارد. عدم اعتماد همچنین می‌تواند منجر به از دست دادن فروش شود. با این حال، هنگامی که کسی را در روابط عمومی استخدام می‌کنند ، این متخصصان می‌توانند با بهبود اعتبار سازمان از طریق بخش‌های رهبری فکری، ارتباطات تأثیرگذار و استراتژی‌های شبکه‌ای، کار کنند و اعتبار برند شما را افزایش دهند.

با کمک روابط عمومی می‌توانید با استفاده از ایده‌هایی که مشتریان هدف شما بیشتر جواب می‌دهند پیام‌های مثبتی برای مخاطبان خود ارسال کنید که مطابق با تصویر برند شما هستند.

روابط اجتماعی را تقویت می‌کند.

 Online PR

روابط عمومی روابط اجتماعی را تقویت می‌کند. وقتی ارتباطات جدید برقرار می‌کنید ، به این معنی است که با پیوستن به گروه‌ها،  وقت گذاشتن برای امور خیریه یا هر علتی که مربوط به تجارت شما باشد، با بازارها و افراد ارتباط برقرار می‌کنید. عضو بودن فعال در یک انجمن باعث افزایش میزان اعتماد مخاطبین به شما می‌شود. روابط عمومی عالی به معنای برقراری روابط مداوم با بسیاری از تأثیرگذاران مهم و دانستن نحوه تاثیر تجارت شما است. که ممکن است به یک منبع عالی از داده برای بهبود عملکرد ختم شود.

روابط عمومی آنلاین فرصت‌های جدید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ارتباطات روابط عمومی آنلاین شما با اینفلوئنسرها همیشه مربوط به شغل شما نیست. امکان دسترسی به مصرف کنندگان شما برای کمک به تأثیرگذار برای دیدن چگونگی حل مشکلات با استفاده از خدمات و محصولات سازمان شما باعث تاثیرگذاری هر چه بیشتر می‌شود. قطعاً اینفلوئنسرها متوجه این موضوع هستند که شما قصد ندارید با استفاده از‌ آن‌ها  مصرف کننده‌های ناراضی را راضی کنید، اما بدون حمایت آن‌ها احتمال دسترسی به این بخش از مشتریان ممکن است وجود نداشته باشد.

از آن‌‌ها بخواهید  که با مشتریان شما در مورد رقبا صحبت کند و نظرات مشتریان را  در مورد محصول و خدمات شما نسبت به رقبا بدانند و به شما منتقل نمایند.

روابط عمومی آنلاین و افزایش حضور شما

در این دنیایی که همه به صورت دیجیتالی با یکدیگر در ارتباط هستند، روابط عمومی آنلاین به شرکت‌ها و برندها کمک می‌کند تا از امکانات آنلاین خود بیشترین استفاده را ببرند. نهادهای روابط عمومی نه تنها می‌توانند از سازمان‌های امروزی پشتیبانی و راهنمایی لازم برای بازاریابی آنلاین خود ارائه دهند، بلکه این شرکت‌ها همچنین می‌توانند در هنگام وقوع فاجعه یا مشکلی در تصویر برند،‌ وارد عمل شوند. با کمک رسانه‌های اجتماعی، اطلاعیه‌های مطبوعاتی و ارتباط با سایت‌های تبلیغاتی که محتوا منتشر می‌کنند، شرکت‌های روابط عمومی می‌توانند به مشتریان خود در دستیابی به موارد دلخواه کمک کرده و از موانع موجود در مسیر موفقیت جلوگیری کنند.

این شرکت با استفاده از فعالیت روابط عمومی منافع مصرف کنندگان، شرکا و کارمندان را رصد می‌کند، تهدیدها را شناسایی می‌کند، به مدیریت کمک می‌کند تا اختلافات مختلف را حل کند و به سرعت گفتگو‌ای را برقرار کند. به طور کلی ، روابط عمومی بر افکار عمومی متمرکز است. در شرایط بازار در حال رشد با سرعت بالا، روابط عمومی آنلاین در حال تبدیل شدن به بخشی مهم از ارتباطات بازاریابی است. روابط عمومی بر عملکرد بازاریابی به طور کلی تأثیر می‌گذارد. از این رو، برای فرصت‌ها و نتایج بهتر همکاری با یک آژانس روابط عمومی بسیار ضروری است.

فن آوری‌های برتر روابط عمومی موثر برای تجارت شما

بازار مدرن رقابت سختی را برای کارآفرینان ایجاد می‌کند که نیاز به سطح بالایی از توانمندی و اقدامات هوشمندانه شرکتها دارد. به همین دلیل است که بسیاری تعجب می‌کنند که چگونه محصول خود را از میان صدها راه حل مشابه تشخیص دهند یا از چه ابزاری می‌توان برای این منظور استفاده کرد. امروزه، فن آوری‌های مدرن روابط عمومی ارتباط قوی بین یک محصول (شرکت) و یک مصرف کننده ایجاد می‌کند و بهترین ویژگی‌ها و نقاط فروش منحصر به فرد یک محصول یا خدمات ارائه شده را نشان می‌دهد.

چند فناوری روابط عمومی که در ایجاد یک تصویر نام تجاری برجسته و رسیدن به دید تجاری بالا موثر است:

بازاریابی ویدئویی: اثبات شده است که فیلم ها تأثیر بسزایی در ایجاد آگاهی از برند و موقعیت یابی برند دارند. فیلم‌های خلاقانه و جذاب می‌توانند مخاطبان را در سطح عالی حفظ کنند، ساخت فیلم ها آسان و مقرون به صرفه است.

بازاریابی متقابل: این یک تبلیغ مشترک است که توسط چندین شرکت انجام می‌شود که محصولات آن‌ها مکمل یکدیگر هستند. بازاریابی متقابل امکان کاهش هزینه تبلیغات و ایجاد همکاری طولانی مدت و گسترش چشمگیر بازار مصرف را ایجاد می‌کند.

مدیریت رویدادها: این فناوری روابط عمومی شامل سازماندهی رویدادهای تخصصی (اجتماعی، سیاسی، اقتصادی) به منظور جذب مخاطب هدف و آشنایی مردم با محصول یا خدمات است. با افزودن مدیریت رویداد به استراتژی بازاریابی خود، می‌توانید روی پاسخ مثبت مخاطبان خود حساب کنید، مستقیماً بر خریدار بالقوه خود تأثیر بگذارید و شرایط مطلوبی را برای مصرف کننده ایجاد کنید.

IPR :IPR تبلیغ کالاها و خدمات از طریق اینترنت با استفاده از منابع مختلف رسانه‌ای است. این رویکرد در یک محیط غیررسمی‌تر (در میان افراد جوان و فعال) موثر است. این بازخورد قوی و همچنین تحرک بالا و هماهنگی اطلاعات را فراهم می‌کند.

برای اینکه استراتژی روابط عمومی برای شما بهتر باشد، توصیه می شود که رویکردهای مختلف را ترکیب کنید و یک تقویم روابط عمومی آنلاین ایجاد کنید که تمام فعالیت‌های روابط عمومی را که می خواهید اجرا کنید ، منعکس کند. به عنوان مثال، ممکن است در تقویم روابط عمومی خود یک اعلامیه مطبوعاتی یا ارسال مقاله با رویکرد بهبود SEO ، یک رویداد ویژه و… داشته باشید. آنچه در این تجارت مهم است داشتن تصوری روشن از اینکه کدام مشتری هدف شماست، به چه چیزی علاقه دارد و چگونه می‌توانید با او ارتباط برقرار کنید.

چگونه استراتژی روابط عمومی آنلاین خود را عملی کنیم.

ساموئل آدامز یک سری نظرسنجی‌ها را انجام داد و مدلی از استراتژی روابط عمومی موفق را که به طور گسترده در فعالیت‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، تهیه کرد. ساموئل آدامز بر اساس یافته‌های خود، چندین ترفند در راستای بهینه کردن بازدهی روابط عمومی بیان می‌کند:

۱-    از نمادهای ملی و احساسی و همچنین شعارهای جذاب استفاده کنید.

۲-    در پیش بینی وقایع از رقبا پیشی بگیرید و به موقع اقداماتی را ترتیب دهید که تأثیر عاطفی بر مردم دارند.

۳-    به طور مداوم از طریق کانال‌های تماس بر افکار عمومی تأثیر بگذارید

۴-    اطمینان از سود متقابل مشتری از محصول / خدمات.

۵-    روش‌ها، مدل‌ها و فناوری‌های روابط عمومی فقط در قالب دو طرفه به طور موثر کار می‌کنند. اطمینان از برقراری ارتباط باز و شفاف با مردم از اهمیت حیاتی برخوردار است.

۶-     بازخورد به شما امکان می‌دهد اطلاعات جامعی درباره مخاطبان مورد نظر دریافت کرده و کانال های صحیحی را برای ارائه اطلاعات انتخاب کنید. در نتیجه ، فن آوری‌های روابط عمومی به عنوان برنامه‌ریزی ارتباط بین فردی برای ایجاد یک تاکتیک روشن از مذاکرات به طور مستقیم با مصرف کننده وارد می‌شوند.

اغلب فناوری های روابط عمومی آنلاین و همچنین روابط عمومی به معنای جامع با تبلیغات محصولات اشتباه گرفته می شوند. البته روابط عمومی مشترک با تبلیغات است. با این وجود، هنوز مرزها و اختلافات مشخصی بین این دو مفهوم وجود دارد. اول از همه، فعالیت‌های روابط عمومی در جهت فروش یک محصول نیستند. در عوض‌، فعالیت‌های روابط عمومی شرایط مطلوبی را برای توسعه تجارت و جذب مشتری ایجاد می کند.

ثانیاً، اگر تبلیغات فقط یک محصول یا خدمات را تبلیغ می‌کند، اما فناوری‌های روابط عمومی اعتبار شرکت را افزایش می‌دهند.

ثالثاً، متخصصان روابط عمومی رسانه‌ها را نیز در راستای محبوبیت قرار می‌دهند. این فرایند منحصر به فرد است زیرا عملاً هزینه مستقیمی برای رسانه ها ندارد. در نتیجه هم زمان و هم مکان انتقال اطلاعات مهم است.

کلام آخر

با توجه به موارد فوق، روابط عمومی یک حوزه امیدوار کننده فعالیت با فناوری های خاص خود و مناطق چند وجهی است. یک استراتژی روابط عمومی آنلاین خوب یک تصویر مثبت ایجاد می‌کند و موفقیت پایدار شرکت را تضمین می‌نماید. اما در نظر داشته باشد یک استراتژی موثر را نمی توان در یک روز تدوین کرد. این امر به برنامه‌ریزی کامل و آماده‌سازی دقیق متمرکز بر تعریف مشتریان هدف، علایق، نیازهای آن‌ها و همچنین کانال‌های ارتباطی قدرتمند نیاز دارد. متخصصان روابط عمومی توصیه می‌کنند که فناوری‌های مختلف روابط عمومی را با هم ترکیب کرده و یک تقویم بازاریابی را برای برنامه‌ریزی تمام فعالیت‌هایی که قرار است انجام دهید، اجرا کنید.

منبع : https://bit.ly/3dPwFWF

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.