چرا سایت‌ها در نتایج جستجوی گوگل نشان داده نمی‌شوند؟

0

آیا وب سایت شما در نتایج جستجو صفحه اول گوگل نشان داده نمی‌شود؟ یا هرگز رتبه بندی نشده است؟ آیا برنامه سئوی مناسبی دارید؟  اگر سایت شما در گوگل ( Google ) یا سایر موتورهای جستجو نشان داده نشود باید نگران شوید. زیرا این مسئله خیلی جدی است. موتورهای جستجو می توانند میزان بازدید، هدایت و فروش قابل توجه وب سایت ها را به همراه داشته باشند. و رتبه بندی نکردن در Google مشکلات بزرگی را برای مشاغل مختلف ایجاد می‌کند. بنابراین اگر تاکنون حس کرده‌اید “Google سایت من را ایندکس نمی کند” ، فهمیدن دلیل آن بسیار مهم است.

در این مقاله ، برخی از رایج ترین دلایل عدم نمایش وب سایت ها در نتایج جستجوی Google را بررسی خواهیم کرد و روش هایی را ارائه می دهیم که هم می توانید مشکل را پیدا کرده و هم آن را برطرف کنید. برای یادگیری نحوه حضور در موتور جستجوی Google و هدایت ترافیک بیشتر به وب سایت خود ، ادامه مطلب را بخوانید!

آیا سایت شما به فهرست Google ارسال شده است؟

اگر وب سایت شما کاملاً جدید است، ممکن است با نگرانی هر چند ساعت یکبار Google را چک کنید و از خود بپرسید “آیا مشکلی وجود دارد؟” احتمال اینکه وب سایت شما مشکلی نداشته باشد بسیار زیاد است. خوب است این را بدانید که گوگل برای بررسی تغییرات و اطلاعات جدید، سرعت خود را در خزیدن (یا مرور) وب سایت ها افزایش داده است، اما همچنان نشان دادن وب‌سایت‌های جدید در نتایج جستجو کمی زمان بر خواهد بود.

اگر سایت جدید شما پس از چند روز در Google نشان داده نشود، ممکن است بخواهید آن را به صورت دستی به فهرست Google ارسال کنید. این فرآیند به شما امکان می دهد به گوگل بگویید صفحه ای دارید که باید بررسی شود و در نتایج جستجو گنجانده شود. این امر به ویژه برای وب سایت‌های جدید بسیار مهم است، زیرا ممکن است بدون نشان دادن در جستجو، نتوانید ترافیک زیادی داشته باشید.

چگونه صفحات خود را برای بررسی گوگل ارسال کنیم؟

برای ارسال وب سایت جدید به فهرست Google، باید URL خود را در Webmaster Tools و  در کادر وسط صفحه وارد کنید، CAPTCHA را پر کنید و روی “ارسال درخواست” کلیک کنید. Google در صورتی که محتوا مناسب باشد، ارسال جدید را بررسی کرده و به فهرست خود اضافه می کند.

گوگل وب مستر

پاسخ مشخص به این سوال که چه مدت طول می کشد تا گوگل یک وب سایت جدید را مورد بررسی قرار دهد؟” این است:  این مدت ممکن است از چند روز تا چند هفته طول بکشد. با این حال ، با توجه به این موضوع راهنمای Webmaster Tools ، می توانید روند نمایه‌سازی( index  (را با استفاده از موارد زیر سرعت بخشید:

  • داشتن محتوا مناسب در سایت خود
  • استفاده از بک‌لینک یا لینک‌های درونی
  • ایجاد یک نقشه سایت معتبر
  • تأیید سایت خود در Google Webmaster Tools

به طور خلاصه، اگر می‌خواید وب سایت خود را سریعتر در جستجوی Google ببینید باید صفحه خود را به روش مناسبی تکمیل کنید سپس در خواست خود را برای  گوگل ارسال کنید.

آیا سایت شما پنالتی شده است؟

اگر بازدید از وب سایت شما ضروری شده است اما نمایش سایت شما در نتایج جستجوی Google نشان داده نمی‌شود، این ممکن است به دلیل یک اقدام دستی یا مجازات اعمال شده بر روی سایت شما رخ داده باشد.که به اصطلاح به آن پنالتی شدن سایت می‌گویند.

پنالتی‌ها روشی است که Google برای جلوگیری از نتایج جستجوی وب سایت‌هایی که به نظر می رسد مضر یا نقص کننده شرایط خدمات آن هستند ، رخ می‌دهد. آنها ممکن است این کار را با حذف کامل سایت در جستجو یا با قرار دادن هشدار در زیر لیست آن انجام دهند. می توانید در این صفحه راهنمای Tools Webmaster Tools اطلاعات بیشتری در مورد چرایی اقدام Google علیه وب سایت ها کسب کنید.

برای اینکه بفهمید سایت شما از مجازات دستی رنج می برد ، باید به Google Webmaster Tools دسترسی داشته باشید. از داشبورد بازدید کنید ، روی ” Search Traffic ” ، سپس ” Manual Actions ” کلیک کنید. اگر در این صفحه اقداماتی ذکر شده باشد ، آنها  دلیل عدم نمایش سایت شما در Google هستند.

Manual Actions

برای اینکه بدانید چگونه جریمه دستی خود را برطرف کرده و رتبه وب سایت خود را دوباره بدست آورید ، توصیه می کنیم با Expert’s Guide to Google Penalty Removal مطالعه کنید. این راهنما به شما کمک می‌کند تا اقدامات لازم برای حذف و بازیابی هرگونه پنالتی شدن را انجام دهید.

آیا رتبه سایت شما به دلیل مجازات الگوریتمی ضعیف شده است؟

الگوریتم های گوگل

بعضی اوقات، ممکن است فکر کنید که سایت شما به هیچ وجه در Google نمایش داده نمی شود، اما … فقط در یک صفحه بسیار بسیار عمیق در نتایج جستجو وجود دارد. این ممکن است به دلیل مجازات الگوریتمی یا خودکار باشد.

برخلاف مجازات های دستی یا پنالتی کردن، که Google در پاسخ به گزارش های کاربران یا با یافتن مشکلات در وب سایت ها در طی فرآیند غربالگری انجام می‌دهد، مجازات های الگوریتمی را نیز اعمال می‌کند. Google از الگوریتم پیچیده ای برای تعیین چگونگی رتبه بندی وب سایت ها برای هر پرسش جستجو استفاده می کند و این الگوریتم ها به طور مرتب به روز می شوند تا اطمینان حاصل شود که نتایج از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار هستند. به همین دلیل است که ممکن است گاهی اوقات تغییرات جزئی یا حتی چشمگیری در رتبه بندی سایت‌ها در صفحه اول برای عبارات خاص مشاهده کنید.

اگر ابزار Webmaster Tools را بررسی کرده‌ باشد و هیچ دلیل برای پنالتی شدن وب‌سایت در آن لیست نشده باشد و با این وجود میزان بازدید شما به طرز چشمگیری کاهش یافته است، ممکن است توسط یک به روزرسانی یا مجازات الگوریتم مورد حمله قرار گرفته باشید. این موارد معمولاً به دلیل کمبود محتوای خوب و منحصر به فرد در وب سایت شما یا به دلیل بی کیفیت بودن پیوندها به سایت شما است.

بهترین روش برای رفع جریمه الگوریتمی تحقیق در مورد آن ، شناسایی مواردی است که باعث رخ دادن آن در وب سایت شما شده است و سپس وقت و انرژی خود را صرف بهبود کیفیت سایت خود کنید. اگر محتوای آن را بهینه نکنید، نمی توانید وب سایت خود را درجستجوی Google ببینید یا رتبه بندی آن را بهبود ببخشید!

آیا سایت شما به طور تصادفی توسط google مسدود شده است؟

سرانجام، اگرچه این موضوع غیرمعمول است، اما برخی از مدیران وب می توانند به طور تصادفی از خزیدن یا فهرست بندی وب سایت‌های Google جلوگیری کنند. این امر می‌تواند هنگام ویرایش پرونده robots.txt اتفاق بیفتد.

برخی از دارندگان سایت برای جلوگیری از ایندکس شدن بعضی از صفحات در گوگل در جهت حفط حریم خصوصی مانند فرم “تماس با ما” از فایل robots.txt استفاده می کنند این صفحات برای کاربران قابل مشاهده هستند ولی گوگل نمی‌تواند آنها را مورد بررسی قرار دهد. با این حال ، اگر این صفحات با دقت ویرایش نشود ، می تواند باعث مسدود شدن صفحات مهم یا حتی کل سایت شود.

برای بررسی اینکه آیا Google به طور تصادفی از جستجوی سایت شما جلوگیری کرده اید ، از طریق File Manager یا FTP به سرور خود دسترسی پیدا کنید. به دنبال فایلی به نام robots.txt بگردید. (اگر فایل robots.txt ندارید ، این مشکل را  نخواهید داشت و باید به موارد ذکر شده در بالا مراجعه کنید.) این پرونده را در یک ویرایشگر متن باز کنید و به دنبال دو خط مانند این بگردید:

User-agent: *

Disallow: /

اگر این خطوط را می بینید ، آنها اساساً به Google و همه موتورهای جستجوگر دیگر می‌گویند  “هیچ بخشی از سایت من را جستجو نکنید!”، آنها را حذف کنید ، فایل را ذخیره کنید و سایت شما باید به زودی دوباره در Google نشان داده شود.

چگونه می توان وب سایت خود را در صفحه اول Google نشان داد؟

نتایج جستجوی

رتبه بندی در صفحه اول گوگل در بعضی از صنایع می تواند نسبتاً ساده باشد ، اما در برخی دیگر چالش برانگیز است. فراتر از صفحه اول ، اولین نقطه برجسته نیز وجود دارد که برای “بهترین بهترین ها” اختصاص داده شده است. علیرغم آنچه برخی ممکن است فکر کنند ، هیچ فرمول پنهانی برای حضور در آنجا وجود ندارد  هر کسی می تواند این کار را انجام دهد ، به شرطی که بداند چگونه از منابع مناسب که دارد استفاده کند.

اگر می خواهید یک وب سایت را در ابتدا Google برسانید، و از بقیه سایت‌ها سبقت بگیرید باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • افزایش تعداد پیوندهای سایت‌های با کیفیت بالا که به شما لینک داده باشند
  • مقدار محتوای با کیفیت بالا موجود در سایت شما
  • نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما (به عنوان مثال مدت زمانی که در هر صفحه می گذرانند)
  • چند بار و در چه زمینه ای، کلمه کلیدی یا عبارات مربوطه مورد بحث در وب سایت شما ظاهر می شود.
  • قدمت وب‌سایت شما

داشتن ترکیبی مناسب از این عوامل چیزی است که به شما امکان می دهد در رتبه اول قرار بگیرید. با این حال ، نمی توانید یک شبه  یک وب سایت را به صفحه اول Google برسانید. برای رسیدن به آنجا زمان ،صبر و سخت کوشی لازم است. به نظر می رسد خیلی زیاد کار باشد ، اما شما از میزان بالای ROI در SEO ، به ویژه SEO که شما را به صفحه اول می رساند، لذت خواهید برد.

۳ نکته هم در بهبود نتایج جستجو از زبان آندری لیپاتسف

در یک رویداد مارس ۲۰۱۶ ، Google کاملاً سه عامل رتبه بندی را که الگوریتم جستجوی آن هنگام قضاوت در مورد وب سایت‌ها در نظر می‌گیرد ، تأیید کرد. آندری لیپاتسف، استراتژیست ارشد کیفیت جستجوی Google با تایید اینکه سه عامل اصلی عبارتند از:

۱ و ۲: لینک و مطالب

۳:  الگوریتم رنک برین (RankBrain)

یکی و دو با هم جمع می شوند زیرا وی تأیید نکرد که بک لینک یا محتوا مهمترین عامل رتبه بندی است. حتی اگر گوگل سه فاکتور برتر رتبه بندی را تأیید کند، لازم به یادآوری است که الگوریتم آن برای قضاوت دقیق وب سایتها به بیش از ۲۰۰ عامل رتبه بندی ، اندازه گیری ها و معیارها متکی است.همچنین مهم است که درگیر بررسی کادرهای هر یک از فاکتورهای رتبه بندی نشوید. این منجر به ذهنیت ایجاد محتوا برای الگوریتم جستجو می شود ، و نه برای کاربران ، که کاملاً مخالف آنچه گوگل توصیه می کند، است.

اگرچه ممکن است الگوریتم هنوز کاملاً وجود نداشته باشد، اما چشم انداز Google این است که محتوای با کیفیت بالا بدون توجه به مغایرت فنی در SEO ، همه چیز را برنده کند. به طور خلاصه ، همیشه بهتر است که برای محتوای عالی تلاش کنید. شما از اینکه چگونه سریع محتوای با کیفیت بالا می تواند در نتایج موتور جستجو رتبه خوبی کسب کند، شگفت زده خواهید شد.

کلام آخر

اگر وقت و منابع لازم برای رساندن وب سایت خود به صفحه اول Google را ندارید ، می توانید یک شرکت یاتجربه و فعال در زمینه SEO مانند پابلیکا در ارتباط باشید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کند. کمی بیشتر در مورد دلیل حضور شما در جستجو بیاموزید و ایده هایی در مورد چگونگی حل مشکل به شما ارائه دهد. اگر هنوز درباره عدم نمایش در جستجو سوالاتی دارید یا هنوز می پرسید که “چگونه وب سایت خود را در Google نشان دهم؟” می‌توانید زیر همین مقاله کامنت بگذارید. اگر سایت شما در Google ظاهر نمی شود ، یا مشکلی دارید که سایت شما در جستجوهای Google آنچنان که فکر می کنید رتبه بندی نمی‌کند ، می توانیم به شما کمک کنیم. با ما در تماس باشید.

منبع: https://b2n.ir/q84291

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.