راهنمای آموزش رپورتاژ آگهی : ۵ نکته برای موفقیت

0

راهنمای آموزش رپورتاژ آگهی


همانطور که در ۲ مقاله قبل گفته شد، رپورتاژ آگهی به این منظور طراحی می شود که بتواند در مخاطبان شما ایجاد انگیزه کند، اعتماد ایشان را جلب کند و ایشان را به سمت انجام کارهایی که در نهایت می‌تواند سودآوری لازم را برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد، هدایت کند. فارغ از اندازه بزرگ یا کوچک کسب و کار شما، رپورتاژ آگهی یکی از مؤثرترین ابزارهای بازاریابی برای افزایش آگاهی از برند کسب و کار شما است.


بیشتر بخوانید: راهنمای آموزش رپورتاژ آگهی: رپورتاژ آگهی چیست؟


راه‌های مختلفی برای اعتبار بخشی به رپورتاژ آگهی شما وجود دارد که می‌تواند نظر رسانه‌ها و مخاطبین شما را جلب کند، در این مقاله به ۵ راهکار در این خصوص اشاره می‌کنیم:

۱. چیزی بنویسید که ارزش خوانده شدن داشته باشد!

گاهی اوقات در رپورتاژ آگهی هایی که منتشر می شود به قدری روی خدمات و محصولات یک کسب و کار و بزرگ کردن آن تمرکز می‌شود که فراموش می‌کنند رپورتاژ آگهی را برای کارکنان شرکت ننوشته‌اند و این مخاطبان آن‌ها هستند که باید با آن محتوا ارتباط برقرار کنند.

به جای تمرکز روی محصولات و خدمات یک شرکت، روی مزایایی که این محصولات برای مصرف کنندگان دارد و مشکلاتی که از زندگی ایشان بر طرف می کند تمرکز کنید. مخاطب شما به شما یا محصولتان اهمیتی نمی دهد، بلکه به دنبال مزایایی است که از محصول شما عایدش می شود.

راهنمای آموزش رپورتاژ آگهی : 5 نکته برای موفقیت

با این حساب باید توجه کنید که هر چه متن رپورتاژ آگهی شما تبلیغاتی تر تنظیم شود اثرگذاری آن به شدت کاهش پیدا می کند و هر چه متن شما در قالب یک گزارش تحلیلی و نقد و بررسی منتشر شود، اثرگذاری آن بر مخاطب به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

اخبار خود را با شور و شوق بیان کنید، اما از افتخار و غرور بی پایان در مقابل مشتریان و خوانندگانتان جلوگیری کنید.

۲. زنده باد اختصار

مخاطبان شما وقت بسیار کمی برای اختصاص به محتوای شما دارند. حجم کاری مردم روز به روز بیشتر می شود و تمرکز ایشان هر روز کاهش پیدا می‌کند، متن های بلند و طولانی در جلب توجه مخاطبان امروزی موفقیت چندانی به دست نمی آورند.

در نظر داشته باشید که احتمال ناقص خوانده شدن رپورتاژ شما اصلا احتمال پایینی نیست. به همین منظور سعی کنید که مهم ترین مطالب خود را در ابتدای رپورتاژ ذکر کنید و اطلاعات عمومی و کلی درباره کسب و کار شما را به انتهای محتوا منتقل کنید.

جملات ابتدایی گزارش شما برای جلب توجه مخاطبانتان اهمیت ویژه ای پیدا می‌کند. سعی کنید هیجان انگیزترین و کارآمدترین اطلاعات را در ابتدای متن خود بگنجانید و در تمام گزارش خود، اختصار را رعایت کنید تا پیام شما در کمترین زمان ممکن به مخاطبان منتقل شود.


بیشتر بخوانید: راهنمای آموزش رپورتاژ آگهی: یک ساختار هدفمند


۳. مثل یک خبرنگار فکر کنید.

برای افزایش کارآمدی و اثربخشی رپورتاژ آگهی ای که تنظیم می‌کند لازم است که لحن و ادبیات رسانه‌ای که می‌خواهید رپورتاژ خود را در آن منتشر کنید را بشناسید و گزارش خود را بر آن اساس تهیه کنید. اگر مخاطبان یک رسانه عادت دارند که گزارش‌ها و اخبار را با زبانی کاملا رسمی و جدی در یک رسانه بخوانند، انتشار رپورتاژ آگهی شما با لحنی خودمانی در آن رسانه تنها می‌تواند به بی اعتمادی بیشتر خوانندگان منجر شود.

سعی کنید قبل از ارسال متن خود برای یک رسانه حتما چند گزارش از گزارش‌های قبلی آن رسانه را مطالعه کنید و گزارش خود را شبیه به گزارش‌های گذشته آن رسانه تهیه و تنظیم کنید.

راهنمای آموزش رپورتاژ آگهی : 5 نکته برای موفقیت

۴. قبل از نوشتن مطالب خود تحقیق کنید.

رپورتاژ آگهی کمی شبیه به متون تحقیقاتی است. در ابتدا باید، روند ها و یا اتفاقات صنعت خود را شناسایی کنید، روندهایی که می توانید به شما کمک کند تا پیام خود را به موقع‌تر و مناسب‌تر تهیه کنید.

برای مثال، اگر شما تجهیزات ورزشی را به فروش می رسانید، آمار ها و اطلاعات لازم برای چگونگی افزایش طول عمر و کیفیت آن را جست و جو کنید و اطلاعات لازم را در این زمینه بدست آورید. هنگامی که اطلاعات مهم را به اشتراک می‌گذارید، می توانید به راحتی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، چرا که محصول شما در جایگاه درست و ارزشمندی معرفی شده است.

راهنمای آموزش رپورتاژ آگهی : 5 نکته برای موفقیت

۵. از تمام ابزار ها و امکانات برای تولید محتوا استفاده کنید.

اغلب اوقات، ابزارها و امکانات محتوا برای انتشار در مطبوعات به هیچ وجه مورد استفاده قرار نمی گیرد. مطمئن شوید که محتوای شما شامل یک عنوان مناسب و جذاب، زیرنویس، و متنی مرتبط با موضوع است که در آن اطلاعاتی دقیقا متناسب با عنوان مطلب ارائه شود و از عنوان به عنوان عامل فریبنده جذب مخاطب استفاده نشود.

در رپورتاژ آگهی خود، حتما عبارات کلیدی مرتبطی که می‌خواهید در مورد آن‌ها به مخاطبانتان اطلاعات بیشتری بدهید را به صفحات مناسبی در وب‌سایت خودتان لینک دهید تا مخاطبان بتوانند اطلاعات تکمیلی مرتبط با کار شما را پیدا کنند و با شما تماس بگیرند. علاوه بر این، از تصاویر، ویدیو یا فایل ها برای مشارکت بیشتر خواننده با محتوای خودتان استفاده کنید.

با استفاده از این ۵ نکته می توانید متونی را بنویسید که مخاطبتان را بیشتر درگیر کرده و از لحاظ محتوا گزارش خوب و جذابی به حساب بیاید.


پیشنهاد نویسنده: چرا بهتر است خبرهایتان را در قالب رپورتاژ آگهی منتشر کنید


راهنمای آموزش رپورتاژ آگهی

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.