راهنمای آموزش رپورتاژ آگهی : چرا بهتر است خبرهایتان را در قالب رپورتاژ آگهی منتشر کنید

0

راهنمای آموزش رپورتاژ آگهی


همانطور که پیشتر برای شما بیان شد، با تعاریف و مفاهیم رپورتاژ آگهی و ساختار نوشتن رپورتاژ آگهی آشنا شدید. در این بخش تصمیم داریم به این سوال پاسخ دهیم که اصولا چرا انتشار اخبار شما در قالب یک رپورتاژ آگهی کاربردی تر است.

بسیاری از افرادی که در حوزه روابط عمومی فعالیت دارند، پیشنهاد می‌کنند که سرخط‌های خبری خودتان را برای خبرنگاران و رسانه‌های حوزه کاری خود ارسال نموده و منتظر بمانید تا این گروه، خبر شما را در رسانه‌هایشان پوشش دهند، اما این رویکرد سه مشکل اساسی دارد:


بیشتر بخوانید: بازاریابی چریکی چیست؟


۱- خبرنگاران برای موفقیت برنامه تبلیغاتی شرکت شما کار نمی‌کنند

شاید سودآوری کسب و کارتان برای شما منفعت مستقیمی به حساب بیاید، اما این موضوع در مورد خبرنگارانی که می‌خواهید اخبار شما را پوشش دهند صدق نمی‌کند. خبرنگارانی که شما با آن‌ها در ارتباط هستید، اولویت‌های خودشان را دارند: تقویم‌های محتوایی، زمان‌بندی‌های انتشار محتوا و اولویت‌های رسانه‌ای که حقوق آن‌ها را پرداخت می‌کند. متاسفانه آن ها پشت میز خودشان منتظر شما ننشسته‌اند تا یک خبر از شما دریافت کنند که محصول جدیدی را رونمایی کرده‌اید یا درهای خود را به روی خبرنگاران باز کرده‌اید. آن‌ها تعهدی به موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی شما ندارند.

راهنمای آموزش رپورتاژ آگهی : چرا بهتر است خبرهایتان را در قالب رپورتاژ آگهی منتشر کنید

۲- خبرنگاران باید چیزهایی که خوانندگانشان از آن‌ها توقع دارند را برایشان تامین کنند

وظیفه یک خبرنگار این است که داستان‌های فوق‌العاده‌ و مورد علاقه خوانندگانش را پوشش بدهد. یک خبرنگار دنبال داستان‌هایی نیست که مردم را تشویق به خرید از شما کند یا ترافیک بیشتری را به وب‌سایت شما هدایت کند. موفقیت یک خبرنگار ارائه زاویه نگاه متفاوت و جذاب از موضوعات روز برای خوانندگانش است و در جامعه ما معمولا نگاه انتقادی مخاطب بیشتری از نگاه تحسین برانگیز دارد. خبرنگاران در حالت عادی همیشه برای جذب مخاطب بیشتر در جستجوی ایرادات و اشکالات کسب‌وکار شما خواهند بود.

راهنمای آموزش رپورتاژ آگهی : چرا بهتر است خبرهایتان را در قالب رپورتاژ آگهی منتشر کنید

۳- درخواست شما بین دریای درخواست‌های ارسالی غرق می‌شود

خبرنگاران درخواست‌های بسیار زیادی را برای پوشش اخبار شرکت‌ها و برندهای مختلف دریافت می‌کنند و این درخواست‌ها هر روز در حال اضافه شدن هستند. اگر برند خیلی شناخته شده‌اید نیستید و در دنیای آنلاین و آفلاین فعالیت جدی‌ای نداشته‌اید شانس زیادی برای دیده شدن توسط این خبرنگاران نخواهید داشت، چرا که اخبار مرتبط با شما هم توجه مخاطبان را به خود جلب نخواهد کرد.

انتشار اخبار در قالب رپورتاژ آگهی به شما این فرصت را می‌دهد که متن اخبار خود را متناسب با اهداف کمپین‌های تبلیغاتی و درونی سازمانتان تنظیم کنید و بر تمام جوانب انتشار یک خبر مدیریت کاملی داشته باشید. به این ترتیب از انتخاب رسانه تا انتخاب لحن و متن خبر، همه عوامل تحت مدیریت مستقیم شما خواهند بود و هیچ مانعی برای مدیریت و جهت‌دهی افکار عمومی پیش روی شما نیست.


بیشتر بخوانید: آمارهایی تکان دهنده از بازاریابی محتوا


راهنمای آموزش رپورتاژ آگهی

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.