تکنیک های فروش آنلاین : تحلیل کسب و کار

0

در این سلسله مقالات تصمیم داریم تا شما را با مجموعه تکنیک های فروش آنلاین آشنا نماییم.

سفر برزگی را برای آموزش تکنیک های فروش آنلاین آغاز کردیم، و اینک در انتهای مسیرخود هستیم. اکنون می دانیم خلق محتوا و ایجاد رابطه با مشتریان اهمیت دارد، اما کار به همینجا ختم نمی شود. برای اینکه بدانید چه کاری نتیجه می دهد و چه چیزی را بهبود ببخشید باید آنچه انجام می دهید را بسنجید. چگونه؟ با استفاده از تحلیل های کسب و کار


بیشتر بخوانید: آموزش تکنیک های فروش آنلاین


چرا باید از تحلیل های کسب و کار استفاده کنیم؟

تحلیل های کسب و کار به عنوان مکمل تکنیک های فروش آنلاین به شما کمک می کنند تا کمپین بازاریابی آنلاین خود را تنظیم نمایید. آن ها به شما این امکان را می دهند تا پیشرفت تمامی جنبه های بازاریابی درون گرای خود را پیگیری کنید. با نگاهی به نتایج می توانید دریابید چه کاری در حال نتیجه دهی است و چه کاری نیست و چگونه می توانید آن را بهبود ببخشید.

تکنیک های فروش آنلاین ، گام 11: تحلیل کسب و کار

از طریق اندازه گیری به نتایج بیشتری دست یابید

برای دانستن اینکه تا چه حد تلاش های بازاریابی شما موفق بوده اند، بازگشت سرمایه یا ROI را اندازه گیری کنید. اما زمانی که از بازاریابی سنتی استفاده می کنید این کار ساده نخواهد بود. اینکه افراد کمپین شما را چگونه می بینند، چند نفر بر اساس کمپین شما وارد عمل شده اند و چند نفر واقعا به مشتری تبدیل شده اند دشوار است.

مثلا شما پوستری را برای تبلیغ سالن یوگای خود در ایستگاه اتوبوس نصب می کنید. از کجا خواهید دانست که نتیجه می دهد؟ منظورم این است چگونه تعداد افرادی را که تبلیغ شما را دیده اند اندازه گیری خواهید کرد؟ و اینکه آن ها چه کسانی هستند؟ تعیین اینکه چه کسی پوستر شما را دیده، چه کسی داستان را به اشتراک گذاشته و چه کسی در کلاس های یوگای شما به دلیل این پوستر شرکت کرده، کاری دشوار است.


بیشتر بخوانید: ۷ راهکار ساده جهت افزایش سرنخ


پوسترها هزینه بر هستند؛ آیا ارزشش را دارند؟

پوسترها هزینه بر هستند. حتی اگر در مکان عمومی یا بر روی اتوبوس نصب شوند این هزینه بیشتر خواهد بود. اما اگر کمپین شما اثربخش باشد این امر اشکالی ندارد. پرسش اصلی این است. از کجا خواهید دانست؟

برای پاسخ به این سؤال، تعداد افرادی را که باید به کلاس یوگای شما بیایند تا هزینه ها سر به سر شوند و تعداد افرادی که برای ایجاد سود نیاز دارید را بشمارید. اگر پوسترها ۴۰۰۰۰۰۰ ریال برای شما هزینه داشته باشند، چه تعداد کلاس نیاز دارید تا بتوانید این مبلغ را بازگردانید؟ حال، چه تعداد کلاس نیاز دارید تا ارزش زمانی که صرف کرده اید را جبران کند؟

تکنیک های فروش آنلاین ، گام 11: تحلیل کسب و کار

برای اندازه گیری تلاشتان آنلاین شوید

از ویژگی های عالی بازاریابی آنلاین این است که می توانید نتایج را اندازه گیری کنید زیرا می توانید تقریبا هر شیوه ای را که فرد با شما ارتباط برقرار می کند را بسنجید. برنامه های عالی وجود دارند که به شما امکان سنجش تحلیل های کسب و کار را به طور رایگان می دهند. برای آغاز ما استفاده از Google Analytics را پیشنهاد می کنیم. این برنامه می تواند چیزهای بسیاری را بسنجد، همانند تعداد افرادی که از سایت شما بازدید کرده اند، تعداد صفحاتی که به آن ها رفته و مدت زمانی که در آن ها صرف کرده اند.

اگر می خواهید تحلیل های کسب و کار رسانه اجتماعی را سنجیده و پیگیری کنید، از Hootsuite استفاده کنید. برنامه ای رایگان که به شما در نظارت بر گفتگوهای اجتماعی تان کمک خواهد کرد. با این حال، می تواند پیچیده باشد، پس با Google Analytics آغاز کرده و بعد به سراغ آن بروید.


بیشتر بخوانید: ابزارهای لازم برای افزایش بهره ‌وری در فروش


اهداف را تعیین کنید

اطلاعاتی که از تحلیل­ ها دریافت می کنید خوب است. اما اگر هدفی تعیین نکرده باشید و تصمیم نگرفته باشید کجا می خواهید بروید، از کجا متوجه می شوید کمپین شما جواب می دهید یا خیر؟

تکنیک های فروش آنلاین ، گام 11: تحلیل کسب و کار

اهدافی تعیین کنید که می توانید اندازه بگیرید تا بتوانید آنچه را انجام می دهید را جهت دستیابی به نتایج مورد انتظارتان تطبیق دهید. اگر پیشرفتا ثابتی دارید اما به اهدافتان دست نیافته اید، مجددا آنچه را انجام می دهید و جایی را که می توانید بهبود ببخشید ارزیابی کنید. با این حال، عجله نکنید. دستیابی به هدف زمان بر است، پس به راه خود ادامه دهید. پیشرفت همه چیز است.

۵ گام برای تعیین اهداف اثربخش بازاریابی آنلاین

۱) تصمیم بگیرید چگونه این اهداف تناسب می یابند

هر بخش از کمپین بازاریابی آنلاین شما در تلاش برای تحقق چیزی به عنوان بخشی از استراتژی کلی شما در چگونگی کسب مشتری آنلاین است. به عنوان مثال، وبلاگ شما برای نشان دادن اینکه شما متخصصی در یک موضوع هستید و کمک به اینکه افراد بیشتری شما را آنلاین بیابند استفاده می شود، در حالی که کمپین های ایمیلی شما برای ایجاد ارتباط با افراد و کسب تجارت با آن ها در طول زمان به کار می روند. مطمئن شوید می دانید از هر بخش می خواهید چه کاری انجام دهد و اهداف را بر اساس آنها تنظیم کنید.


بیشتر بخوانید: تکنیک های فروش آنلاین ؛ رسانه های اجتماعی


۲) خردش کنید

اگر در حال آموزش برای دو ماراتن باشید، با دویدن ۴۲ کیلومتر شروع نمی کنید، پس اهدافتان را به گام های کوچک خرد کنید. هفته به هفته و ماه به ماه زمان صرف کنید تا برنامه ای ایجاد کنید که بتوانید آن را دنبال کنید. هر گامی که بر می دارید بر کمک به شما در تحقق اهدافتان تمرکز خواهد داشت.

نکته: زمانی که اهدافتان را تعیین می کنید ROI را به خاطر بیاورید. اگر می دانید کمپینی زمانبر خواهد بود یا شما باید به کسی پول بپردازید تا این کار را برای شما انجام دهد، از خودتان بپرسید: “چند نفر برای تحقق آن نیاز دارم؟ چه تعداد از آن ها باید به مشتری تبدیل شوند تا تلاش ها موفقیت آمیز باشند؟”

تکنیک های فروش آنلاین ، گام 11: تحلیل کسب و کار

۳) چه چیزی جذاب است؟

به بخش­هایی از کمپین بازاریابی آنلاینتان که اهدافتان را برآورده می سازند نگاهی بیاندازید. آیا پست های وبلاگی وجود دارد که متمایز باشند؟ ایمیلی که توجه زیادی جلب کرده باشد؟ توئیتی که وایرال شده باشد؟ کلیدواژه هایی که به شما رتبه بالا داده اند؟

دانستن اینکه چه چیزی جواب نمی دهد صرفا به اندازه بررسی میزان درستی کاری که انجام می دهید سودمند است. آیا کلیدواژه هایی هستند که نمی توانند به شما رتبه دهند؟ پست های وبلاگی که هیچ کس آن ها را نمی خواند؟ ممکن است عامل زیربنایی را شناسایی کنید که می توانید اصلاح نمایید.


بیشتر بخوانید: راهنمای تبلیغات موفق برای کسب و کارهای کوچک


۴) نتایج را بکار ببرید

حال که می دانید چه چیزی دارد جواب می دهد و چه چیزی نه، از این دانش برای بهبود کمپین بازاریابی آنلاین خود استفاده کنید. بنابراین، اگر نوع مشخصی از محتوا وجود دارد که برای مشتری شما جذاب است، بر آن تمرکز کنید. از سوی دیگر، اگر در حال خلق سرنخ های بیشتر بر روی Facebook هستید اما شانسی در Pinterest نداشته اید، شاید ایده خوبی باشد که انرژی خود را صرف Facebook کنید. زمان شما محدود است، پس بر آنچه نتیجه می دهد تمرکز کنید.

۵) مجددا ارزیابی کرده و به مسیر خود ادامه دهید

اهداف وحی منزل نیستند. اگر نتایج در حال بهبود هستند اما به اهدافتان دست نمی یابید، و نمی توانید انرژی بیشتری صرف تحقق آن ها کنید، این هدف خاص را مجددا اصلاح کنید. از سوی دیگر، اگر به اهداف ۶ ماهه خود در پایان ماه اول رسیده اید، تبریک می گوییم، حال انتظاراتتان را بالا برده تا آنچه قادر به تحققش هستید را پیش ببرید.


این یک سفر آموزشی بزرگ بود. تقریبا به مقصد رسیده اید. آخرین جمله: اکنون زمان آن است که آنچه را درباره تکنیک های فروش آنلاین یاد گرفته ایم را خلاصه کرده تا بتوانیم جذب مشتریان بیشتر را آغاز کنیم


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.