۵ ابزار لازم برای افزایش بهره ‌وری در فروش

0

ابزار فروش

برای افزایش کارآمدی چرخه‌ی فروش و افزایش فروش کارهای زیادی می‌توان انجام داد. برای مثال می‌توان روی برنامه‌های بازاریابی محتوا سرمایه‌گذاری کرد. اما روش‌های ساده‌تری مثل سرمایه‌گذاری روی ابزارها هم وجود دارد که در به وجود آوردن این تغییرات می‌تواند به شما کمک کند.

در این مطلب می‌خواهیم به پنج ابزار برای افزایش فروش اشاره کنیم که همه‌ی شرکت‌ها برای فروش بهتر و بهبود بهره‌وری از فروش باید آن‌ها را داشته باشند. اگر فکر می‌کنید بعضی از این نکات خیلی ابتدایی است، به این دلیل آن‌ها را ذکر می کنیم که هنوز خیلی‌ها به همین چیزهای پیش پا افتاده در افزایش فروش توجه نمی‌کنند.


بیشتر بخوانید:۶ ترفند هیجان انگیز در فروش


۱) اکانت پریمیوم لینکدین

اگر در این دوره و زمانه از این اکانت‌ها ندارید، یک جای کارتان می‌لنگد. (بسیاری از شرکت‌ها برای صرفه جویی در هزینه‌ها قید این اکانت را می‌زنند، ولی حتی در این صورت هم بهتر است خود فروشنده‌ها اکانت مذکور را تهیه کنند تا آینده‌ی شغلی‌شان تامین شود.)

نکته این جاست که فروشنده‌ها همیشه نمی‌توانند افراد را به مخاطبان پیگیر تبدیل کنند. البته برخی از شرکت‌ها به واسطه‌ی عملکرد خوب خود از این نوع مخاطبان بهره می‌برند، ولی در اکثر موارد فروشنده باید با افراد مختلفی که با شرکت شما آشنا نیستند حرف بزنند و آن‌ها را به کسب و کارتان برای افزایش فروش جذب کنند. وقتی این مخاطبان از قبل شناسایی شده باشند، کار فروشنده‌ها برای گفتگو با آنان پربازده‌تر خواهد شد.

 

۲) نرم‌افزار ردیابی ایمیل

بازاریابی ایمیلی

نرم افزارهای رایگان و یا ارزان زیادی وجود دارد که فروشنده‌ها با نصب در مرورگر می‌توانند از باز شدن ایمیل‌هایشان مطلع شوند یا در صورتی که به هر نحوی با ایمیل‌ها تعامل صورت گرفت در جریان قرار بگیرند. کاربرد این قابلیت برای این نیست که به محض باز شدن ایمیل با آن شخص تماس بگیرید، بلکه باید مخاطب خود را از روی این رفتارها بشناسید. مثلاً ببینید ایمیل بلافاصله باز می‌شود یا با یک هفته تاخیر؛ بر روی لینک‌ها کلیک می‌شود یا نه؛ ایمیل‌تان فقط یک بار باز می‌شود یا شخص چندین دفعه به آن سر می‌زند.

دوباره می‌گوییم، وقتی فهمیدید ایمیل خوانده شده نباید فوراً با مخاطب تماس بگیرید، بلکه باید توجه کنید و ببینید که از تعامل مخاطب با ایمیل شما چه چیزی دستگیرتان می‌شود.


بیشتر بخوانید:۳ مرحله برنامه پاداش فروش


۳) سرویس قابل اعتماد تماس کنفرانس

امروزه سرمایه گذاری برای در اختیار داشتن یک سرویس تماس کنفرانس قابل اعتماد چیزی نیست که نیاز به صرف هزینه‌های هنگفت داشته باشد. شرکت ها می توانند برای افزایش فروش از یک ابزار رایگان استفاده کنند و هیچ کدام از کارمندان هم مشکلی با آن نداشته باشند. گزینه‌های پولی خوبی هم وجود دارند که با امکانات خود کاری می‌کنند که تجربه‌ی لذت بخش‌تری داشته باشید، اما اگر پول کافی ندارید، به جای این که خودتان را از چنین قابلیتی محروم کنید، از یک ابزار ارزان ولی مطمئن استفاده نمایید.

 

۴) سرویس قابل اعتماد اشتراک گذاری صفحه

بسیاری از مدیران فروش به اشتباه فکر می‌کنند نیازی به سرویس اشتراک گذاری صفحه وجود ندارد، چون آن‌ها نمی‌خواهند بخشی از فرآیند فروش خود را به صورت دمو به اشتراک بگذارند. اما با این حال اگر دمو هم لازم نداشته باشید، یک سرویس اشتراک گذاری صفحه می‌تواند به گفتگوهای شما کمک کند تا بازده بیشتری داشته باشید.


بیشتر بخوانید:۲۳ راه برای افزایش فروش آنلاین( قسمت اول)


۵)CRM

CRM

داشتن یک سیستم ساده و راحت برای ردیابی و نمایش تعاملات صورت گرفته با کاربران از جمله ملزومات هر کسب و کاری است. بعضی از فروشنده‌ها فکر می‌کنند CRM سیستم مدیریتی خاصی برای ارزیابی میزان فروش هر شخص است. اما حقیقت این است که این برنامه کاربرد خیلی بیشتری دارد. مثلاً مشخص می‌کند که درآمد پیش بینی شده در هر لحظه در مقایسه با اهداف این سه ماهه و سه ماهه‌ی بعدی چگونه است، از کدام مخاطبین باید صرف نظر کرد و کدام مخاطب را باید به مرحله‌ی بعدی برد.

اگر هیچ کدام از این‌ها شما را قانع نمی‌کند، به یک دلیل مشخص به CRM نیاز دارید: برای این که بفهمید آخرین بار که با یک نفر حرف زدید چه زمانی بوده و نیازی نباشد که برای فهمیدن این موضوع حتماً وارد ایمیل شوید یا لاگ تلفن‌ها را ببینید. شما باید بتوانید اطلاعات مشتری‌ها را در یک برنامه به طور متمرکز ذخیره کنید و CRM همان برنامه‌ای است که این کار را برایتان انجام می‌دهد.

این ابزارها حداقل‌های لازم برای همه‌ی تیم‌های فروش است، اما خیلی‌ها فقط از دو یا سه مورد از این ابزارها استفاده می‌کنند. با این وجود انتخاب با خودتان است، هر چه برای فرآیندهای فروش سرمایه‌ی بیشتری در نظر بگیرید، می‌توانید انتظار بازده بیشتری از آن داشته باشید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.