۷ راهکار ساده جهت افزایش سرنخ

0

برای اینکه بتوانید یک پایگاه داده قوی از سرنخ هایی داشته باشید که شما یا تیم فروشتان، بخواهید هر وقت که تمایل دارید به آن دسترسی پیدا کنید، نیاز است که کاربران، برای دسترسی به محتوای سایت شما نظیر ای-بوک ها، وبینارها و مواردی مانند این، در سایت شما ثبت نام کنند.


بیشتر بخوانید: چگونه مشتریان ماه آینده را پیش بینی کنیم؟


اشتباهی که بسیاری از بازاریاب ها مرتکب می شوند این است که بدون اینکه از افراد درخواست ثبت نام کنند، محتویات خود را در اختیار دیگران قرار می دهند. در این مقاله به بزرگترین اشتباهاتی که بازاریاب ها، در وب سایت خود مرتکب شده و بدین طریق مانع ایجاد سرنخ های بیشتر شده اند را ذکر می گردد.

7 راهکار ساده جهت افزایش سرنخ

۱- یک پیشنهاد فوق العاده در پشت فرمتان قرار دهید

عموما به این بازاریاب های تازه کار گفته می شود که محتویات قابل توجه ای تهیه کنند. اما گفته نمی شود که با این محتویات چه کاری کنند. تنها چیز منطقی این است که وقتی محتوای آنان آماده شد، آن را برای دانلود در سایت خود نشر دهند. اما زمانی که مردم، محتویات شما را گرفتند، چگونه انان را پیگیری می کنید؟ چگونه می فهمید چند نفر فایل شما را دانلود می کنند؟ چگونه سرنخ های فروش را جمع آوری کنید؟

مسلما اگر شما فایل خود را به صورت مستقیم در اختیار آن ها قرار دهید هیچ کدام از موارد بالا را نمی توانید چک کنید. اگر شما مدت زیادی کار کرده باشید و طی این زمان سرنخ های زیادی ایجاد کرده باشید طی یک استراتژی می توانید آن ها را به خریدار تبدیل کنید. اما بیشتر اوقات لازم است که در لندینگ پیج خود افراد را برای دریافت پیشنهاد و محتوا ترغیب کنید تا فرمی را پر کنند.

بدین صورت، می توانید پیگیر آن ها باشید و بدانید که چه تعداد سرنخ جدید کسب کردید و می توانید از طریق صفحه تایید به آن ها مراحل بعدی را نشان دهید.

۲- لندینگ پیج خود را جذاب کنید

شما ممکن است فکر کنید که کتاب الکترونیکی که طی یک ماه آن را درست کرده اید، یک شاهکار درخشان و پر رمز و راز بوده که می تواند دیدگاه کاربران را در مورد صنعت شما تغییر دهد. با این حال، اگر صفحه فرود شما جذاب نباشد، کاربران علاقه ای به پر کردن فرم از خود نشان نخواهند داد.

بدترین لندینگ پیج ها آن هایی هستند که عکس نداشته، سرشار از پاراگراف بوده و در ادامه یک فرم بلند قامت دارند. فکر کنید که در طول روز شما چقدر مشغله دارید، آیا زمان کافی برای خواندن یک متن بلند را دارید؟ اطمینان حاصل کنید که متن خود را کوتاه و کوتاه تر می نویسید. به متن یک تصویر مرتبط اضافه کنید و یک فرم کوتاه برای این صفحه در نظر بگیرید.


بیشتر بخوانید: تکنیک های پرورش سرنخ


۳- پیشنهادخود را واضح ارائه دهید

سه بخش مهم از هر لندینگ پیج که نشان دهنده و شناساگر پیشنهاد شما است، به صورت زیر می باشد:

عنوان

تصویر پیشنهاد

CTE موجود در بالای فرم

حالا لندینگ پیج خود را در یک تب جدید باز کنید و این سه المان را بررسی کنید. اگر هر یک از این سه مورد در صفحه شما نشان دهنده پیشنهاد شما نیست یا اینکه هر کدام از این سه مورد در صفحه تان قرار نداده اید، باید دوباره روی آن کار کنید.

7 راهکار ساده جهت افزایش سرنخ

۴- فرم خود را مختصر کنید

اگر فرم شما در لندینگ پیج خیلی بلند است در واقع دارید وقت کاربران تان را برای پر کردن آن می گیرید. حتی اگر آن ها برای پیشنهاد شما خیلی مشتاق باشند، در چنین حالتی متوقف خواهند شد. زمان ارزشمند است و وقتی که پای یک فرم بلند به میان می آید مردم به طور ذاتی تنبل تر می شوند.

اگر پیشنهاد شما برای آن دسته از کاربرانی است که اطلاع خاصی از کسب و کار شما ندارند، شاید سه فیلد، نام و نام خانوادگی و آدرس ایمیل کافی باشد.

قطعا این مشکل خالی از لطف نیست اما در صورتی که تعداد زیادی سرنخ داشته باشید، فرم هایتان مختصر باشند و به کمپین های ایمیلی تان اجازه دهید کار تعیین صلاحیت سرنخ ها را بر عهده بگیرند.


بیشتر بخوانید: ۷۲ علامت اختصاری بازاریابی برای حرفه ای ها


۶- بر روی دکمه submit، عنوان پیشنهاد خود را قرار دهید

تمام دکمه هایی که در لندینگ پیج قرار می گیرند به عنوان فرصتی به شمار می آیند تا کاربر را متقاعد کند که فرم را پر کرده و پیشنهاد را تحویل بگیرد. با نوشتن عبارت submit یک فرصت از دست می رود. شما می توانید به جای عبارت submit متن دکمه را، به تناسب پیشنهادی که می خواهید ارائه دهید، شخصی سازی کنید. در این جا بدین منظور چند مثال وجود دارد:

این کتاب را دانلود کن

برای demo من را عضو کن

این پرزنتیشن را به من نمایش بده

صندلی خود را ذخیره کنید

کوپن خود را درخواست کنید

7 راهکار ساده جهت افزایش سرنخ

۷- CTA را در سایت خود قرار دهید

لندینگ پیج شما ممکن است خیلی زیبا باشد اما وقتی که بازدید کننده نتواند آن را پیدا کند، هیچ اهمیتی ندارد. در وب سایت شما چند محل وجود دارد که می توانید دکمه CTA خود را در آن قرار دهید. تا برای لندینگ پیج تان فرصت ها یکی پس از دیگری ایجاد شود. این مکان ها عبارتند از:

صفحه خانگی

سایدبار بلاگ

انتهای پست های وبلاگ

صفحه توضیحات محصول یا خدمات

صفحه درباره ما

صفحه قیمت ها


پیشنهاد نویسنده: راهکاری جهت افزایش فروش


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.