مدیریت کمپین ایمیلی ؛ چرا و چگونه؟

0

مدیریت کمپین ایمیلی ، شرکت‌ها را قادر می سازد تا استراتژی‌های بازاریابی ایمیل را به طور موثر اجرا کنند. بدون اجرای تکنیک‌های مدیریتی موثر،  ایجاد تأثیر قابل توجه بر ذهن و قلب مشتری چالش برانگیز است.

مدیریت کمپین ایمیلی با جمع آوری لیست‌ها از طریق تاکتیک‌های تولید سرنخ، نوشتن پیام جذاب، ارسال ایمیل در زمان مناسب و در پایان بررسی تأثیر کمپین شروع می‌شود.

قبل از اجرای یک کمپین بازاریابی ایمیل، نیاز به یک سری امکان سنجی دارید. تکنیک‌های مدیریت کمپین ایمیلی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا دیدگاه ۳۶۰ درجه‌ای از فعالیت‌های بازاریابی ایمیل خود را بدست آورند. با نظارت ۲۴/۷ بر کمپین و ارائه نظرات در راستای بهبود آن نمی‌گذارند که کمپین از اهداف اصلی دور شود.

این مقاله نکات مهمی در مورد با ارزش بودن استفاده از کمپین‌های ایمیلی را نشان می‌دهد و راه‌های اجرای کنترل شده آن در راستای بهروی هر چه بیشتر آن را بیان می‌کند.

هدف شما از مدیریت کمپین ایمیلی چیست؟

مدیریت کمپین ایمیلی

در ابتدا لازم است که هدف از ایجاد کمپین بازاریابی ایمیلی را مشخص کنید. دانستن چرا و چگونگی انجام آن باعث می‌شود تا تمامی مراحل را به ترتیب  پیش ببرید و بر آن‌ها اشراف کامل داشته باشید. اما قبل از شروع سوالات زیر را برای خود بنوسید و به آن‌ها پاسخ دهید:

– آیا سعی در ایجاد آگاهی بیشتر محصول خود دارید؟

– آیا به دنبال جذب بیشتر مشتریان هستید؟

– آیا برای وفاداری هرچه بیشتر مشتریان به برند خود تلاش می‌کنید؟

با این اوصاف،‌اطمینان پیدا کردن از اینکه “چرا” می‌خواهید کمپین ایمیل مارکتینگ را ایجاد کنید،‌می‌تواند شروع خوبی باشد.

اقدامات لازم برای ایجاد یک کمپین ایمیل مارکتنیگ می‌توانند هر یک از موارد زیر یا ترکیبی از آن‌ها باشند:

– افزایش مشتریان جدید و فروش بالاتری از محصولات

– ایجاد وفاداری به برند و افزایش تبلیغ دهان‌به‌دهان

– افزایش بازدید وب‌سایت و بهبود سئو

– افزایش نرخ کلیک و دسترسی به مشتریان بیشتر

– گسترش آگاهی مشتریان از مسئولیت‌های اجتماعی شرکت در رابطه با محیط زیست،‌افراد جامعه و …

– ایجاد حس مثبت در مورد برند شما

راه اندازی و پیشبرد کمپین‌های ایمیلی

در اینجا هفت گام موثر در تولید و پیشبرد کمپین‌های ایمیلی جهت به دست آوردن نتیجه‌ای مطلوب و کیفیتی مناسب آورده شده است آورده شده است که لازم است آن‌‌ها را خوب به خاطر بسپارید.

۱- ساخت تقویم ایمیلی

ساخت تقویم ایمیلی در ابتدای هر هفته / ماه / سال و به روزرسانی آن به صورت دوره‌ای ضروری است. همه افراد در تیم بازاریابی باید به تقویم دسترسی داشته و دقیقاً از آن پیروی کنند.

تقویم باید دارای یک بخش جداگانه باشد که بخش هدف مناسب، دستورالعمل‌های دنبال شده و تاریخ انتشار در مورد هر کمپین را مشخص کند.

۲- صفحه فرود

صفحه فرود(Landing page) خوش ساخت تأثیر مثبتی در مخاطبان شما ایجاد می‌کند. به طور مثال از طراحی‌های خیره کننده‌ استفاده کنید، پیام را به طور واضح در آن جای دهید و از اینفوگرافیک‌ها و انیمیشن‌های زیبایی بهره ببرید. در این صورت، شانس بیشتری وجود دارد که مشتری را به سمت خود جذب کنید.

نکته مهم در ایجاد صفحات فرود عدم مختل کردن حس حریم خصوصی کاربران است. اگر کاربران احساس کنند که پیش از حد از‌ آن‌ها اطلاعات می‌خواهید به احتمال زیاد روند کار را رها کرده  و خارج می‌شوند.

۳- آماده‌سازی محتوای ایمیل

مدیریت کمپین ایمیلی

پس از ایجاد تقویم و تقسیم بندی مشتریان، باید تولید ایمیل را شروع کنید. حداکثر تأثیر را در حداقل کلمات ایجاد کنید. درباره آنچه مخاطب شما می خواهد بخواند بنویسید. به توصیف محصولات و خدمات خود پایبند باشید و اغراق نکنید.

در انتهای ایمیل، Call To Action) CTA) را ذکر کنید تا افراد را به درگاه مورد نظر خود هدایت کنید.

۴- لیست ارسال خود را تقسیم‌بندی کنید.

ارسال پیام درست به شخص مناسب در زمان مناسب ضروری است. بنابراین، شما باید لیست ایمیل خود را بر اساس پارامترهای مختلف تقسیم بندی کنید، به عنوان مثال می‌توانید از نمونه‌های زیر کمک بگیرید:

– جزئیات جغرافیایی

– جزئیات جمعیتی

– جزئیات رفتاری

– جزئیات روانشناختی

– الگوی خریدها گذشته

– فرکانس‌های خرید

فرض کنید شما یک شرکت بزرگ تولید پوشاک دارید که با لباس های زنانه و مردانه سرو کار دارد. شما در حال اجرای پیشنهاد فروش هستید و ۵۰٪ تخفیف در لباس مردانه ارائه می‌دهید. بنابراین شما یک کمپین ایمیل مارکتنیگ ایجاد کرده و آن را برای همه مشتریان خود ارسال می‌کنید. آیا به نظر شما این پیام برای مشتریان خانم بازدهی خوبی دارد؟ اگر به این کار همچنان ادامه دهید آیا تعداد زیادی ازخانم‌ها عضویت خود را لغو نمی‌کنند؟

پس از دسته بندی مخاطبین خود و انتخاب بهترین جامعه هدف برای اجرای کمپین بازاریابی ایمیلی غافل نشوید.

 

۵- اطمینان حاصل کنید که ایمیل ساختاری مناسب داشته باشد.

پس از نوشتن ایمیل، آن را به تیم طراح ارسال کنید. به یاد داشته باشید که یک ایمیل جذاب از نظر زیبایی تأثیر مهمی می‌گذارد. تیم طراحی تصاویر مربوطه، اینفوگرافیک‌ها و فیلم‌های لازم را تعبیه می‌کند. علاوه بر این، بررسی کنید که خوانایی ایمیل در تمامی دستگاها مناسب باشد.

۶- تست ایمیل

مدیریت کمپین ایمیلی

قبل از ارسال ایمیل به گیرندگان مورد نظر، آزمایش و بررسی ایمیل بیش از یک بار ضروری است. قبل از ارسال نهایی ایمیل را برای خود ارسال کنید تا مشکلات احتمالی را رفع نمائید. این مشکلات ممکن است بعضی از موارد زیر باشند:

– عنوان

– روز و زمان

– کارکردن دکمه CTA

– محتوا (‌نگارش،‌ کیفیت و…)

– تصاویر / اینفوگرافیک‌ها / انیمیشن‌ها / صوت

۷- ارسال ایمیل و بررسی نتایج

آخرین مرحله برای یک سیستم موفق مدیریت کمپین ایمیلی، نظارت بر نتایج، پس از ارسال پیام است. باید به فاکتورهایی زیر توجه کرد:

– نرخ قرارگیری ایمیل در SPAM

– نرخ کلیک

– تعداد مشترکین

– تعداد لغو اشتراک

– زمان صرف شده برای مطالعه هر ایمیل

نتایج به شما در مورد نکات خوب و بد ایمیل‌هایتان می‌گویند. این بررسی‌ها، داده‌های معتبری را در اختیار شما قرار می‌دهند که می توانید هنگام استراتژی‌های آینده  از آنه‌ا استفاده کنید..

کلام پایانی

مدیریت کمپین ایمیلی برای هر مشاغل ضروری است. متأسفانه، اگر شخص این کار انجام دهد احتمال بروز خطای آن بالا خواهد رفت.

یک گزینه مناسب برای این‌  کار، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است. نرم افزار CRM تمام عملکردهای ایمیل را خودکار کرده و نتایجرا به طور کارآمد کنترل می‌کند. در صورت عدم وجود مغایرت در ایمیل، پیام‌های خطا نیز ارسال می‌کند.

علاوه بر این، با ارائه پیشنهاداتی برای بهبود کیفیت ایمیل می‌تواند تأثیر قدرتمندی بر مخاطبان شما ایجاد کند. اگر قصد دارید مدیریت کمپین ایمیلی خود را ارتفاعات بیشتری دهید، باید روی نرم افزار CRM با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.