۵ ترفند اساسی برای استراتژی بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۲۱

0

بازاریابی دیجیتال یک صنعت همیشه در حال تحول است که با تغییر نیازها، رفتار و خواسته‌های مشتری‌، گرایش‌ها و نوآوری‌های جدیدی در حال ظهور است. با نزدیک شدن به پایان سال۲۰۲۰، تیم های بازاریابی دیجیتال در سطح جهانی برنامه ریزی برای سال آینده‌، محاسبه بودجه خود و تدوین استراتژی هایی را شروع می‌کنند.

با در نظر گرفتن مشکلاتی که برای کسب‌وکارها به پیش می‌آید پیش‌بینی دقیق کمی سخت‌تر می‌شود. از طرفی تغییرات رفتاری مشتریان مرتبا رخ می‌دهد،‌ که زمان زیادی به بازاریابی برای تغییر و سازگاری نمی‌دهد. با توجه به شرایط کنونی جهان و کرونا،‌ درآمد کسب و کار در حال کاهش می‌باشد،‌ این بدان معنی است که بودجه بازاریابی کاهش خواهد یافت.
با وجود این، بازاریابی دیجیتال اکنون بیش از هر زمان دیگری برای مشاغل مهم است که نه تنها می‌خواهند زنده بمانند، بلکه می‌خواهند رشد کنند. با این حساب ، برخی از روندها و استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال برای سال پیش رو چیست؟ در اینجا برخی از روندها و استراتژی‌هایی را که بنگاه های اقتصادی در یک بازار کاملاً محدود استفاده می‌کنند، بررسی خواهیم کرد.

۱- ایمیل مارکتینگ

5 ترفند اساسی برای استراتژی بازاریابی دیجیتال در سال 2021

حدود ۸۰٪ از بازاریابان گزارش می‌دهند که در سال۲۰۲۰ افزایش تعامل با ایمیل را مشاهده کرده‌اند. اکنون‌، مدت هاست که ایمیل یکی از اصلی‌ترین استراتژی‌های بازاریابی موثر است و انتظار می‌رود محبوبیت آن افزایش یابد، به ویژه اینکه ایمیل مارکتینگ بیشترین بازده سرمایه‌گذاری را برای مشاغل کوچک دارد.
در نظر داشته باشید که کاربران ایمیل تا سال ۲۰۲۴ به ۴.۴۸ میلیارد کاربر افزایش خواهند یافت و به راحتی می توان فهمید که چرا بسیاری از مشاغل نه تنها تلاش خود را ادامه می‌دهند بلکه در بازاریابی از طریق ایمیل سرمایه گذاری بیشتری می‌کنند.
در یک بازار مشتری محور، زمینه‌های سرمایه‌گذاری بر روی استراتژی‌های شخصی‌سازی خواهد بود که تعامل با مشتریان جدید و مشتریان فعلی را افزایش می‌دهد و اتوماسیون بازاریابی از طریق ایمیل که پیاده سازی و مدیریت فعالیت‌های شخصی را آسان می‌کند.

۲- بازاریابی محتوا

به دلیل مقررات جهانی به مردم توصیه می‌شود که در خانه بمانند، در نتیجه تقاضای زیادی برای بخش آنلاین وجود دارد. به همین دلیل، بازاریابی محتوا بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار خواهد گرفت، زیرا بسیاری از بازاریابان قصد دارند سرمایه‌گذاری خود را در بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۱ افزایش دهند.
برخی از استراتژی‌ها وجود دارد که در سال ۲۰۲۱ مورد استقبال قرار خواهند گرفت. برای اولین بار، بازاریابی محتوا بیشتر بر روی محتوا با موضوع‌های که نژاد‌ها، جنسیت‌ها ، آیینها و افراد دارای معلولیت را پوشش می‌دهد تمرکز خواهد کرد. به همین ترتیب، سمت محتوایی پیش خواهیم رفت که بر حفظ محیط زیست تأکید دارد و برند در بخش مسئولیت اجتماعی خود از آن بسیار بهره خواهند برد.
منظور از محتوا صرفا محتوای متنی نیست زیرا با تغییر ذائقه مخاطبان محتواهای ویدیویی اینفوگرافیک‌ها رایج‌ترین قالب‌های محتوایی در سال ۲۰۲۱ هستند. تولید محتوا در قالب‌های مختلف باعث بهبود تعامل مشتری و تجربه کاربری مخاطبان شده که بر افزایش بازدید وب‌سایت،‌و فروش تاثیر مستقیم دارد.
به همین ترتیب، محتوای تعاملی نقش مهمی در جذب کاربران دارد. با تغییرات الگوریتم‌های گوگل این روش از بهترین راهکارها برای ایجاد تعامل بیشتر و گذراندن زمان بیتشری در وب‌سایت شما می‌باشد. در نتیجه باعث افزایش رتبه در موتورهای جستجو می‌شود.

۳- شبکه‌های اجتماعی

5 ترفند اساسی برای استراتژی بازاریابی دیجیتال در سال 2021
با حضور هرچه بیشتر افراد در خانه زمان بیشتری را در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند و این فرصت مناسبی است که تعامل بیشتری با آن‌ها داشته باشید. . در حقیقت، بودجه‌های شبکه‌های اجتماعی ۲۴٪ از بودجه های بازاریابی را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ تشکیل داده‌اند.
این موضوع فرصت‌های زیادی را در اختیار بازاریاب‌ها قرار می‌دهد تا مخاطبان جدید جذب نمایند و با مشتریان فعلی ارتباط برقرار کنند. و این به ویژه با روند مداوم بازاریابان با تمرکز بر حفظ مشتری از طریق بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

۴- سئو

سئو مثل همیشه مهم است،‌ و همین امر میزان موفقیت تیم‌های بازاریابی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. هرچند تفاوتی زیادی در نحوه اجرا وجود ندارد اما در سال ۲۰۲۱ تمرکز اصلی باید برای رسیدن به “موقعیت صفر” در موتورهای جستجو باشد. اما موقعیت صفر چیست؟
به قطعه ویژه‌ای در گوگل که همانند کادری در بالای نتایج جستجو قرا دارد، ‌همچنان اطلاعات آن ارتباط بیشتری با سوالات کاربر است بدون اینکه کاربر مجبور باشد روی آن کلیک کند به آن‌ها پاسخ می‌دهد.
موقعیت صفر ممکن است بازدیدکنندگان را به سایت شما وارد نکنند، اما به کسب اعتبار کسب‌وکار به عنوان یک مرجع در این زمینه کمک زیادی خواهد کرد، که ارزش آن بیش از یک بازدید از سایت است. به همین دلیل، بسیاری از بازاریابان، سئو این استراتژی را در اولویت خود قرار داده‌اند.
با هوشمندترشدن موتورهای جستجو،‌ دیگر سئو به آنچه کاربران جستجو می‌کنند محدود نمی‌شود،‌ و سمت جستجوی معنایی در حال پیشرفت است. موتورهای جستجو نه تنها از کلمات کلیدی بلکه از زمینه، معنی و هدف برای ارائه نتایج جستجو به کاربران استفاده می‌کنند. با این حساب، مشاغل بیشتری بر ایجاد محتوای بهینه شده برای مردم که به سوالات پاسخ می‌دهد ، تمرکز خواهند کرد. به عبارت دیگر، محتوایی که به سوالات کاربران پاسخ می‌دهد، در نتایج جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت.

۵- تبلیغات کلیکیPay-Per-Click Advertising PPC)

5 ترفند اساسی برای استراتژی بازاریابی دیجیتال در سال 2021

PPC یک مدل تبلیغات آنلاین است که در آن تبلیغ کنندگان هر بار که کاربر روی یکی از تبلیغات آنلاین خود کلیک می‌کند، هزینه پرداخت می‌کنند.
رایج ترین قالب تبلیغات PPC در صفحات نتایج جستجو و در موتورهای جستجو مانند Google یا Bing ظاهر می‌شود. تبلیغ کنندگان این فرصت را دارند که برند، محصول یا خدمات خود را در قالب آگهی قرار دهند که کلمه کلیدی یا رفتار خاصی را هدف قرار دهد.
همانطور که قبلاً نیز گفتیم، بودجه بازاریابی رو به کاهش است زیرا بسیاری از مشاغل در تلاش هستند بازاریابی دیجیتال خود را کاهش دهند. نکته مثبت این است که مشاغل می توانند از برخی از فرصت های عالی بازاریابی کم هزینه استفاده کنند بنابراین زمان مناسبی برای رقابت آنلاین است.

نتیجه‌گیری

سال ۲۰۲۰ احتمالاً باعث ایجاد بیشترین مشکلات در صنعت بازاریابی شده است. بازاریابان باید با بودجه کمتری کار کنند و همچنان باید اهداف بازاریابی را پوشش دهند. این امر مستلزم نوآوری است و باید دید در سال ۲۰۲۱ چه روندهای جدید ظهور می‌کنند.
با وجود این، روندها و استراتژی‌هایی که در اینجا ذکر شد‌، از بهترین مواردی هستن که می‌توان روی آنها برای به دست آوردن نتایج بهتر در بازاریابی حساب کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.