قانون طلایی سئو؛ اولویت با قابلیت‌های کاربردی است.

0

گوگل موتور جستجویی است که بسیار نگران کاربران و تجربه آن‌ها است. قبل از هر چیز باید فروشگاه آنلاین تان را برای مشتریان راحت و مفید کنید تا احترام آن‌ها را دریافت کنید. هرآنچه از نظر مشتری شما خوب باشد برای گوگل هم خوب است.

هر چه مردم، زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند، و کلیک بازگشت به موتور جستجو را کمتر فشار دهند یعنی گوگل آن‌ها را به‌جای درست فرستاده است.

معمولاً بازاریاب آنلاین تصور می­ کنند بهینه سازی موتور جستجو صرفاً با فهرست نمودن صدها یا حتی هزاران محصول در وب‌سایت تجارت الکترونیک شان، شروع خواهد شد. اما واقعیت به این سادگی نیست.

بهینه­ سازی وب­سایت­ های تجارت الکترونیک برای SEO ( بهینه سازی موتور جستجو ) بسیار دشوارتر از بهینه‌سازی یک وبلاگ یا ۵ صفحه ساده وب‌سایت شرکت است. با داشتن تعداد زیاد صفحات محصول که مرتباً از سایت خارج یا به آن وارد می ­شوند، مشکلات متعددی پدید می­ آید که SEO را برای وب­سایت­ های تجارت الکترونیک بسیار دشوار می­ سازد.

امروز ما ۷ خطای مشترک SEO را در فروشگاه­ های آنلاین و وب­سایت­ های تجارت الکترونیک بررسی می­ کنیم.

۱- عنوان‌­های تکراری

مشکل دیگر فروشگاه­ های آنلاین تگ­ های عنوان تکراری است. مراقب منحصربه‌فرد بودنشان باشید و از ارزش ­های یکسان دوری‌کنید.

زمانی که آیتم ­های چندگانه برای برندی یکسان، یا آیتم­ های مشابه برای چند برند ایجاد می کنید، خلق تگ­ های عنوان منحصربه‌فرد کاری دشوار می ­شود. در این صورت مجبور خواهید بود از کلیدواژه­ های مشابه بارها و بارها استفاده کنید. موتورهای جستجو از این رویداد آگاه هستند، پس باید بر ساخت عبارت­ های کلیدی تمرکز کنید.

خریداران آنلاین بسیاری به‌جای یک واژه عبارت کلیدی را جستجو می­ کنند. فرمولی که می­ تواند نتیجه خوبی دهد تگ عنوان “مدل باند” است:

به‌عنوان‌مثال، تگ عنوان شما باید بدین شیوه ساختاردهی شود: برند – مدل – نوع آیتم

نمونه ­هایی واقعی می ­توانند: “Honda Accord Sports Coupe” یا “Burton Aftermath Snowboard 2013” باشد.

یک نکته مهم برای انتخاب کلیدواژه مناسب نظرسنجی از مشتریان است. کلیدواژه ای که مشتریان برای بیان محصول شما استفاده می­ کنند راهنمای شما برای شیوه جستجوی آن‌ها خواهد بود.

۲- نبود “Speaking  url”

قانون طلایی سئو؛ اولویت با قابلیت‌های کاربردی است.

“Speaking url “چیست؟

Speaking url ها به urlهای کلیدواژه دوستانه نیز معروف هستند.

این کار باعث می­ شود IDها ناشناس نباشند. پروفایلتان را با url منحصربه‌فرد برای موتورهای جستجو یکتا کنید.

تنها سه دلیل برای اینکه چرا باید از Speaking url استفاده کنید وجود دارد:

۱.معانی: زمانی که مشتری یا جستجوگر بر url کلیک می­ کنند تشخیص اینکه انتظار چه چیزی باید داشته باشند راحت­تر خواهد بود. url طولانی و پر از ارقام و حروف شکسته می­ تواند به نظر spam بیاید و خاموش شود.

۲.کلیدواژه و شانس لینک انکر: این احتمال هست که URL توسط وب­سایتی دیگر انتخاب و مجدداً پست شود. کلیدواژه­ های مهم در تگ انکر نشان داده خواهند شد اگر آن‌ها از URL به‌عنوان متن انکر استفاده کنند. واردکردن کلیدواژه در متن انکری که به وب­سایت شما اشاره دارد محرک اصلی برای قرار گرفتن در صدر رتبه ­بندی موتور جستجو است.

۳.ارتباط: کلیدواژه­ های مرتبط در URL قبلاً محرکی بزرگ برای اسامی domain بود. اکنون گوگل اولویت کمتری به آن می ­دهد، بااین‌حال استفاده از آن ضرری ندارد.

۳- محتوای تکراری بسیار زیاد

صفحات پرینت، آرشیوها با عناصر، تگ­ ها و … متفاوت که تکرار به وجود می ­آورند نباید ایندکس شوند و باید در robots.txt بسته شوند. این امر اهمیت دارد زیرا سایت شما می ­تواند به دلیل استفاده از صفحات تکراری حذف گردد.

نکاتی برای اصلاح محتواهای تکراری:

  • از txt برای بستن حوزه­ هایی که محتوای تکراری خلق می­ کنند همانند آرشیوها، تگ ­ها و حتی طبقه صفحات استفاده کنید.
  • از canonical tag برای نشان دادن اینکه صفحات وب صفحاتی هستند که می­ خواهید ایندکس شوند استفاده کنید.
  • می­ توانید ویژگی nofollow را به لینک­ هایی اضافه کنید که به نواحی محتوای تکراری اشاره دارند. باید در پیدا کردن تمامی این لینک­ ها بسیار دقیق باشید (زیرا گوگل آن‌ها را پیدا خواهد کرد.

۴- عدم بهینه­‌سازی صفحات محصول بر اساس تقاضای جستجو

قانون طلایی سئو؛ اولویت با قابلیت‌های کاربردی است.

مطمئن شوید تقاضا و کلیدواژه­ های جستجویی را که مردم در موتورهای جستجو امتحان می­ کنند در تیترها، عنوان صفحات، و شرح محصولات خود مدنظر قرار ­دهید. در غیر این صورت، موقعیتی خلق می­ کنید که در آن چیزی تبلیغ می­ کنید که هیچ‌کس جستجویش نمی­ کند. معمولاً فروشگاه ­های با تعداد زیاد کالاها متفاوت این اشتباه را می­ کنند.

نکاتی برای بهتر بهینه نمودن صفحات چنین محصولاتی:

  • از اعداد مدل در تگ­ های عنوان و تیترهای H1 استفاده کنید
  • از اسامی برند در تگ­ های عنوان و تیترهای H1 استفاده کنید
  • تگ اطلاعات تصاویرتان را خالی رها نکنید
  • از عبارت­ های کلیدواژه تکراری مرتباً استفاده نکنید
  • هیچ­وقت، هیچ­وقت، از فریم­ برای نمایش محتوا استفاده نکنید. محتوایتان باید واقعاً در صفحه محصولی باشد که باید در آنجا باشد.

۵- استفاده از شرح محصول تولیدکنندگان

اگر می­ خواهید موتورهای جستجو شما را فیلتر کنند، از شرح تولیدکننده استفاده کنید. این کار محرومیت سایت شما از موتورهای جستجو را تضمین می­ کند.

این توصیفات در فروشگاه ­های آنلاین زیادی توزیع‌شده‌اند. و اغلب آن‌ها متن را در قالب اصلی­ اش قرار می­ دهند که باعث می­ شود تا تعداد زیادی صفحه محتوایی مشابه داشته و از گوگل فیلتر شوند. بدتر اینکه توصیفات تولیدکننده معمولاً در قالب فروش نوشته نمی­ شوند.

قانون: همیشه محتوایی منحصربه‌فرد خلق کنید. گوگل در بیرون انداختن وب­سایت­ ها از رتبه­ بندی به دلیل محتوای تکراری هرروز بهتر از قبل می­ شود.

نوشتن محتوای منحصربه‌فرد برای طیف وسیعی از صفحات محصولات وظیفه­ ای بسیار دشوار است. بهتر است برای صفحات محصولی که نمی­ توانید برای آن‌ها محتوای منحصربه‌فرد بنویسید NO INDEX meta tag را قرار دهید.

بهتر این است که SEO خود را در وضعیت خوبی حفظ کنید به‌جای آنکه اجازه دهید از صفحات محصولی که بهینه سازی ضعیف ‌شده‌اند آسیب ببینید.

۶- نبود شرح محصول

قانون طلایی سئو؛ اولویت با قابلیت‌های کاربردی است.

معمولاً فروشگاه­ های هدیه آنلاین و فروشگاه­ های پوشاک آنلاین مرتکب این خطا می­ شوند. متأسفانه، فقدان کامل شرحی درباره محصول شانس قرار گرفتن صفحه در بین ۱۰ صفحه برتر موتور جستجو را از بین می ­برد.

یک‌راه عالی برای محاسبه تعداد محتوای منحصربه‌فرد مورد نیازتان، اندازه­ گیری تعداد واژه پیش‌فرض صفحه محصول خالی است. تمامی واژه­ هایی که در Navigation، Sidebar، footer و هر متنی را که در صفحه خالی محصول استفاده می ­شود بشمارید. مطمئن شوید متن‌تان منحصربه‌فرد است، فراتر از واژه پیش‌فرض بروید تا وزن محتوای خاصتان بالاتر رود.

هرچه نوشته شرح محصول منحصربه‌فردتر باشد، برای تلاش­ های ( بهینه سازی موتور جستجو )SEO شما بهتر خواهد بود. موارد زیر را به خاطر بسپارید:

  • فقط محتوای توصیفی باکیفیت بنویسید.
  • از محتوای وب­سایت­ های دیگر کپی نکنید. موتور جستجو شما را برای این کار تنبیه خواهد کرد.
  • اینکه چه تعداد واژه توصیفی به تبدیل خرید کمک می­ کند را آزمون کنید. محتوای بیش‌ازحد می­ تواند به شما لطمه بزند.

۷- نبود نظرات (reviews) محصول

حدود ۷۰% خریداران پیش از خرید، نظرات درباره محصول را در فروشگاه ­های آنلاین یا انجمن­ ها بررسی می­ کنند. یعنی، اگر سایت شما نظرات زیادی ندارد، درصد زیادی از مخاطبین را از دست‌ داده‌اید. بعلاوه دستیابی به صدر نتایج جستجو برای صفحات نظرات راحت­تر است.

زیبایی صفحات نظرات برای مشتریان در این است که:

  • محتوای منحصربه‌فردی برای فروشگاه آنلاین شما خلق می­ کنند که رایگان است! نظرات درباره محصول، مشکل نداشتن محتوای منحصربه‌فرد را برای شما حل می کنند.
  • صفحه محصول را “زنده” نگه می­ دارند، که باعث می­ شود موتورهای جستجو بیشتر به سایت شما سر بزنند.

 

منبع: https://bit.ly/3rMJzbL

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.