افزایش فروش با CRM | نرم افزار CRM چگونه باعث افزایش فروش می‌شود؟

0

درست است که نرم افزار CRM، مدیریت ارتباط با مشتری نامیده می‌شود؛ اما در واقع چیزی فراتر از برقراری ارتباط است. CRM کمک می‌کند فرایندهای کسب و کار را به راحتی اداره کنید، اما نباید آن را فقط ابزاری برای بهبود کارایی، افزایش فروش، و تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی بدانید. CRM می‌تواند سابقه فروش، بهره‌وری و درستیِ پیش‌بینی‌های فروش را پیگیری کند. در اینجا نشان می‌دهیم که چطور می‌توانید با استفاده از CRM فروش‌تان را بالا ببرید.

 

نقش CRM‌ در افزایش فروش

 

۱. اشتراک‌ اطلاعات در تیم فروش

اگر فرایندهای کسب‌وکارتان هماهنگ نباشد، مشکلات زیادی را تجربه می‌کنید و زمانتات هدر می‌رود. اگر همه افراد در یک صفحه قرار بگیرند، نه تنها همه از اطلاعاتِ به روز مطلع می‌شوند، بلکه ریسک خطا هم به طور چشمگیری کاهش می‌یابد. چه بسا که این خطاها و اشتباهات، موجب می‌شود که کسب و کارتان غیرحرفه‌ای به نظر برسد. برای مثال، اگر یک سرنخ دو بار با یک شرکت تماس بگیرد، به این معناست که آن سازمان،‌ بی نظم است. یک سیستم CRM می‌تواند تمام اطلاعات مرتبط را ذخیره کرده و در اختیار کل تیم فروش قرار دهد. در نتیجه، همه افراد در جریان روند فروش قرار می‌گیرند، و هیچ کار غیرضروری‌ای انجام نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: ۱۰ مزیت اصلی CRM برای مدیریت فروش

 

۲. پیگیری فروش

اگر می‌خواهید فروش‌تان را قطعی کرده و روابط‌تان را حفظ کنید، همواره باید بر چرخه فروش‌ نظارت داشته باشید. بااستفاده از CRM می‌توانید چرخه فروش را کنترل کنید، که این کار به شما کمک می‌کند هر خطایی را در روش‌هایتان اصلاح کنید تا فروش‌ را بالا ببرید. از طریق CRM می‌توانید تمام مراحل فرایند را بررسی کنید، که به این وسیله متوجه می‌شوید چه چیزی درست کار می‌کند و چه چیزی اشتباه است و یا اینکه اصلا باید چه کار بکنید.

 

۳. کسب اطلاعات درباره مشتری

CRM به شما کمک می‌کند با تحقیق روی رفتار مشتریان، اطلاعات جالب و معتبری را درباره آنها به دست آورید. این اطلاعات می‌تواند با پیشنهاد محصول به مشتریان براساس اطلاعات کسب شده از آنها، فروش را افزایش دهد.

همچنین می‌توانید متوجه شوید که کدام دسته از مشتریان، باارزش‌تر هستند. به طور طبیعی، مشتریان خاصی هستند که مایلند برای محصول یا خدمات شما، بیشتر هزینه کنند. با هدف قرار دادن این مشتریان، می‌توانید فروش را به طور چشمگیری بالا ببرید.

 

۴. گزارش دادن

از گزارش‌های نرم افزار CRM در تصمیم‌گیری‌ها و اجرای استراتژی‌ها استفاده کنید. با ویژگی‌های داشبورد CRM و قابلیت اتوماسیون آن، دیگر نیازی به گزارش‌گیری دستی نیست. نرم‌افزار سی آر ام با یک کلیک همه گزارش‌های لازم را در اختیارتان قرار می‌دهد. و این اصلی‌ترین دلیل افزایش فروش با CRM است. این ویژگی هم در زمان صرفه‌جویی می‌کند و هم رقابت سالم را در میان کارمندان فروش ایجاد می‌کند.

 

۵. هشدارها

بدون نرم‌افزار CRM، نظارت بر فرایندهای کسب و کار، دشوار است. می‌توانید گزینه هشدار CRM را فعال کنید تا درباره رویدادها و اقدامات موردنیاز، به کارمندان اطلاع دهد. اگر یک سفارش ارسال نشود یا یک سرنخ در شرفِ از دست رفتن باشد، CRM به تیم اطلاع می‌دهد.

 

۶. بازاریابی ایمیلی

با ارائه محصول و تبلیغ از طریق بازاریابی ایمیلی، می‌توانید مشتریان را متقاعد کنید محصول یا خدمات‌تان را خریداری کنند. حتی اگر مشتری‌تان علاقه‌ای به محصول ارائه شده، نداشته باشد، باز هم تبلیغات موجب می‌شود نام شرکت شما را بیشتر بشنوند و فروش افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: ۳۰ آمار مهم که استراتژی ایمیل مارکتینگ شما در سال ۲۰۲۱ را تحت تاثیر خواهد داد.

افزایش فروش با CRM

 

۷. دسترسی از طریق موبایل

اپلیکیشن CRM را می‌توانید روی موبایل نصب کنید. این کار، مزایای زیادی دارد که به تیم‌ اجازه می‌دهد استانداردهای فروش را رعایت کنند. موبایل، دسترسی از راه دور را آسان می‌کند، و به راحتی می‌توانید از هر جایی که هستید (حتی بدون اتصال به اینترنت)، کارهایتان را انجام دهید، بدون اینکه بهره‌وری پایین بیاید.

 

۸. مدیریت کارها

مدیریت کارها یا وظایف برای انجام صحیح مسئولیت‌های مهم ضروری است. توانایی مدیریت مناسب مشتریان، فروش را افزایش داده و به بازار کسب و کارتان رونق می‌دهد. CRM می‌تواند به طور خودکار کارهایتان را اولویت‌بندی کرده و به شما اطلاع دهد کدام کار را باید زودتر انجام دهید. در نتیجه ارتباطتان با مشتری، بهتر و موثرتر حفظ خواهد شد.

 

۹. افزایش سرنخ

جذب سرنخ یک روش ساده و مستقیم برای افزایش فروش است. CRM می‌تواند داده‌های گزارشی مشتری (مانند نتایج نظرسنجی) را گردآوری و دسته بندی کند. این موضوع موجب می‌شود بدانید افراد، بیشتر به چه چیزی علاقه دارند.می‌توانید نرم‌افزار CRMتان را سفارشی کنید تا مطلع شوید چه کسی و چه موقع از سایت‌تان بازدید کرده است.

 

۱۰. خدمات مشتری

CRM هم به نفع مشتری است و هم شرکت. نرم افزار CRM سیستمی را ارائه می‌دهد که امکان برقراری ارتباط با مشتری را می‌دهد. به علاوه، با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده در نرم‌افزار، می‌توانید راه‌حل‌های بهتری را برای مشکلات مشتریان پیشنهاد دهید. ادغام پورتال وب با CRM، موجب می‌شود که مشتری دسترسی آسانی به وضعیت سفارشات آنلاین داشته باشد. همچنین CRM اطلاعات موردنیاز و حتی پایگاه دانش آنلاینی را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: تکنیک های پرزنت فروش موفق که استیو جابز از آن‌ها استفاده می‌کرد

 

۱۱. ادغام CRM با نرم‌افزار حسابداری

برای کسب بیشترین بهره از CRM، سازمان‌ها اغلب آن را با نرم‌افزارهای دیگرشان ادغام می‌کنند. CRM می‌تواند برای نرم‌افزار حسابداری‌تان، سابقه حساب، تماس‌های مهم، ارتباطات مشتری، و بحث‌های داخلی را فراهم کند. ادغام این داده‌ها، نه تنها روندهای گذشته را به شما نشان می‌دهد، بلکه کمک زیادی به پیش‌بینی دقیق آینده می‌کند. جمع ‌کردن تمام حساب‌ها و سابقه آنها در CRM، می‌تواند زمان جستجو را کاهش داده، بهره‌وری را بالا برده و به گسترش کسب و کارتان کمک کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.