از هزینه های سر سام آور بازاریابی دست بردارید!

0

اگر از کارآفرینی که به تازگی کار خود را آغاز کرده است بپرسید دشوارترین جنبه کسب و کارشان چیست احتمالا چالش کسب و حفظ مشتری را مطرح خواهند کرد. بازاریابی کسب و کار یا محصول جدید می ­تواند زمان­بر و گران باشد؛ چیزی که بسیاری از کارآفرینان فاقد آن هستند.

کسب و کارهای کوچک و استارت آپ ها توان مالی برون سپاری نیازهای بازاریابی خود به افراد متخصص را ندارند. با این حال، اقدامات بازاریابی مفیدی وجود دارد که کارآفرینان می توانند با استفاده از آن ­ها و بدون از بین بردن منابع ارزشمند خود بر این چالش غلبه کنند.


بیشتر بخوانید: راهنمای تبلیغات موفق برای کسب و کارهای کوچک


خلق آگاهی در مشتری از طریق محتوا

دستیابی به پوشش مجله های تجاری و وب سایت ها می تواند به شدت شناسایی شرکت و محصول شما را افزایش می دهد. به این ترتیب افراد درباره کسب و کار شما آموزش داده شده و همچنین موجب کسب مشتری جدید می گردد. در حالی که بسیاری از کسب و کارهای در حال رشد در حوزه های رقابتی ممکن است خواهان استخدام شرکت هایی با روابط عمومی گران قیمت و هزینه های تبلیغات زیاد باشند، استارت آپ ها و کسب و کارهای کوچک می توانند با شعار “خودت انجامش بده” آغاز کنند.

از هزینه های سرسام آور بازاریابی دست بردارید!

با جستجوی وب سایت ها و نویسندگانی آغاز کنید که صنعت یا کسب و کار شما را پوشش می­ دهند. هنگامی که نویسندگان و داستان هایی که معمولا  می نویسند را بدست آوردید، زمینه ای در کسب و کار خود انتخاب کنید که علاقه آن ها را جلب خواهد کرد. به عنوان مثال، اگر در زمینه بازاریابی و توسعه برند فعالیت دارید، از طریق خلق محتوای جذاب توضیح دهید چگونه کسب و کارهای منطقه ای برندهای خود را ایجاد و مشتریان را تحت تأثیر قرار می دهند.

افزایش سرنخ ها و مشارکت مشتری از طریق بازاریابی ایمیلی

بر اساس نظرسنجی که اخیرا توسط Ascend2 انجام شد، ایمیل اثربخش ترین تاکتیک بازاریابی دیجیتال است، تاکتیکی که بهترین ROI را فراهم نموده و کمترین سختی اجرا را دارد. خبرنامه مشتری را شروع کنید. اطلاعات به موقع درباره کسب و کار خود، ترفیع های ویژه و یا دیدی به درون شرکت خود ارائه دهید. این امر به خلق جامعه ای از مشتریان وفادار کمک کرده و محصول و کسب و کار شما را در ذهن آن ها حفظ می کند.

از هزینه های سرسام آور بازاریابی دست بردارید!

نیازی ندارید تا به مشاوران بازاریابی برای توسعه کمپین بازاریابی ایمیلی خود وجهی پرداخت کنند. می توانید خودتان با استفاده از بسیاری از سایت هایی که خدمات رایگان در زمینه ارسال ایمیل ارائه می دهند، این کار را انجام دهید. این دسته از شرکت ها و سایت ها به مالکان کسب و کارهای کوچک اجازه می دهد ایمیل های بازاریابی، پیام های خودکار شده و کمپین های هدفمند برای مشتریان ارسال کنند. اگر می خواهید شخصی تر عمل نموده و پیام های فرد به فرد ارسال کنید، با یک جستجوی ساده در گوگل با بسیاری از شرکت ها و نرم افزارهای ارسال ایمیل آشنا خواهید شد که با دریافت هزینه بسیار پایین، خدمات مربوط به ارسال پیام های شخصی شده را در اختیار شما قرار خواهند داد. این دسته از نرم افزارهای ارسال ایمیل قابلیت های گوناگونی دارند، به عنوان مثال به طور خودکار هنگامی که کسی ایمیل ارسالی شما را باز می کند شما را آگاه می سازد.


بیشتر بخوانید:  بازاریابی ایمیلی چیست؟


از رسانه های اجتماعی بهره ببرید

این روشی رایگان و ساده برای شروع معرفی یک کسب و کار است و شبکه عظیمی از مشتریان بالقوه را در اختیار شما قرار می دهد. سختی کار افزایش تعداد فالوورها بدون هدر دادن زمان ارزشمندتان است. مطمئن شوید بر ارزش درستی  از محصول یا خدمت خود تمرکز دارید. کانال های اجتماعی را که به بهترین شکل می تواند به مشتریان شما دسترسی یابند، شناسایی کنید. از جمله فیس بوک، توئیتر، پین ترست، یوتیوب، اینستاگرام، لینکدین و عضو جدید Ello.

هدف ارائه چیزی مفید، جالب و قابل به اشتراک گذاشتن به فالوورهایتان است. از کوچک شروع کنید. چند بار در هفته پست کنید و یاد بگیرید چه کسانی مخاطبان شما هستند. هنگامی که درک نمودید چه کسانی از محتوای شما استفاده می کنند و به چه چیزی علاقمند هستند، می توانید تلاشتان را مضاعف کنید.

از هزینه های سرسام آور بازاریابی دست بردارید!

همچنین، ابزارهایی همانند Tack به شما این امکان را می دهند تا پستی را که قبلا خلق نموده اید به یک آگهی آنلاین در بیرون از شبکه اجتماعی تبدیل کنید؛ با اینکار دسترسی پستتان را افزایش می دهید.

به مشتریانتان اتکا کنید

مشتریان راضی می توانند بهترین ابزار بازاریابی کسب و کار باشند. مشتریان موجود خود را از طریق رسانه اجتماعی و ایمیل فعالانه درگیر نمایید. به عنوان مثال، کسب و کار و تجربه مشتری راضی را به صورت محتوا در اختیار سایرین قرار دهید، این تاکتیک برای هر دو طرف سودمند است. این رفتار موجب خلق داستان هایی قانع کننده و رابطه ای قوی تر بین شما و مشتریان تان می شود. هنگامی که ارتشی از مشتریان سخنگو در اختیار دارید، به آن ها اجازه دهید تا تجارب مثبت خود را به اشتراک گذاشته و داستان شرکت شما را برای دیگران بازگو کنند.

بازاریابی کسب و کارهای کوچک یا جدید به شدت برای موفقیت شرکت حیاتی است، اما این امر الزاما به معنای سرمایه گذاری کلان در آن نیست. کارآفرینان باهوش می توانند محصولات و خدماتی بیابند که به افزایش قابلیت دید و تحریک کسب مشتری کمک کنند؛ بدون پرداخت هرگونه اضافه هزینه.


پیشنهاد نویسنده: راهنمای آموزش برندسازی

 


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.