چطور نرم افزار CRM فرآیند فروش را بهبود میبخشد؟

1

اتوماسیون یکی از بزرگترین مزایای نرم افزار CRM است. به جای تنظیم وظایف به صورت دستی، برنامه CRM می تواند به شما برای بهینه سازی این کارها کمک کند. این امکان باعث میشود کارمندان شما تمرکزشان را روی فعالیت هایی که بیشترین تأثیر را دارند؛ بگذارند.

این سطح از اتوماسیون می تواند در سایر زمینه های کسب و کار هم سودمند باشد. برای مثال، بازاریابی می تواند در امتیازدهی به سرنخ ها کمک کند. هر بار که سرنخ با کسب و کار شما تعامل دارد، نمره آنها افزایش می یابد. هنگامی که نمره آنها به کف مشخص شده برسد، این سرنخ از «سرنخ واجد شرایط بازاریابی» به «سرنخ واجد شرایط فروش» تبدیل میشود.

چطور نرم افزار CRM فرآیند فروش را بهبود میبخشد؟

در این نقطه به خوبی می توانید متوجه شوید که کدام قسمت از قیف فروش شما بیشترین تاثیرگذاری را دارد.

با مشتریانی که در سه تا شش ماه گذشته با شما قرارداشان را نهایی کرده اند؛ صحبت کنید. از آنها بپرسید که در ارتباط با شما با ارزش ترین چیزی که یافته اند چیست؟ بپرسید چه چیزی برای آنها جالب نبوده است؟

مزایای CRM برای کل سازمان

وقتی درباره مزایای نرم افزار سی آر ام حرف میزنیم؛ همه به فروش بیشتر فکر می کنند؛ اما این مزایا می تواند جنبه های دیگر کسب و کار را هم دربر بگیرد.

چرا؟ چون سی آر ام یک ابزار برای بهبود تجربه کلی مشتری است؛ نه فقط افزایش عملکرد فروش.

چطور نرم افزار CRM فرآیند فروش را بهبود میبخشد؟

همانطور که گراهام هاوکینز می گوید: «CRM شما باید توانایی شما در خدمت رسانی به مشتریانتان را افزایش دهد». CRM باید به معنی واقعی کلمه ارتباط شما با مشتری ها را مدیریت کند و به طور کلی معیارهای موفقیت در ارتباط با مشتری را افزایش دهد. یعنی داده ها و اطلاعات مربوط به خریدار و مشکلات کسب و کارشان را ثبت کنید و بدانید. مشتری ها از شما انتظار دارند:

_ آنها را بشناسید

_ هر برخوردتان با آنها شخصی سازی شده باشد

_ به آنها آموزش دهید

_ نیازهای آنها را پیش بینی کنید.

اگر در کسب و کارتان با مشتری سر و کار دارید؛ استفاده از سی آر ام برای شما بسیار مفید خواهد بود. اما سی آر ام چطور خواهد توانست باعث بهبود کل سازمان شود؟

 

تبدیل مشتریان مناسب:

بازاریابی مناسب، لیدهای مناسب را پیدا کرده و آنها را به تیم فروش تحویل میدهد. اما بدون یک سیستم، پیگیری فرصت ها و فعالیت ها سخت است.

یک پلتفرم CRM خوب به شما کمک می کند همه فعالیت های فروش را پیگیری کنید. هر کدام از سرنخ ها را می توانید در کاریز فروش ردیابی، معین و پیگیری کنید.

 

جذب بهترین مشتریان:

همانطور که اطلاعات بیشتری در مورد سرنخ ها و مشتریان خود جمع آوری می کنید، می توانید بفهمید که بهترین مشتریان کدام ها هستند. از این اطلاعات برای همفکری با تیم بازاریابی استفاده کنید تا بیشتر از این مشتریان ایده آل پیدا کنید.

 

ساخت روابط فوق العاده:

بعد از اینکه فهمیدید مشتری های بالقوه که از شما خرید خواهند کرد چه افرادی هستند؛ باید درباره آنها اطلاعاتی کسب کنید. این افراد هر کدام چالش ها و مشکلات خودشان را دارند. با استفاده از سی آر ام، میتوانید این اطلاعات را کسب کنید:

_ ارتباطات گذشته و نقاط ضعف قبلی

_ اهداف و چالش هایشان

_ پیام های شخصی سازی شده که به آنها واکنش نشان خواهند داد

_ محصولات، خدمات و بسته هایی که در آن سرمایه گذاری کرده اند

_ چه زمانی برای برقراری ارتباط با آنها بهتر است؟

 

بازده فروش قوی تر:

جذب مشتری برای رشد کسب و کار بسیار مهم است و هیچ چیز بر آن برتری ندارد. ارتقاء و ارائه محصولات و خدمات جدید به مشتریان موجود می تواند در کاهش هزینه های پیدا کردن مشتری های جدید کمک کند. دائما به دنبال فرصت هایی برای تجدید و اضافه کردن ارزش بیشتر به مشتریان فعلی خود باشید.

 

کارکنان کارآمدتر:

سیستم های CRM و سیستم های اتوماسیون بازاریابی می توانند اعضای تیم را از انجام کارهای تکراری معاف کنند. به جای انجام دستی فرآیندهای پیگیری؛ نرم افزار CRM میتواند پروسه های کاری و فعالیت های رایج و پر تکرار را به صورت خودکار انجام دهد و زمان بیشتری را برای تمرکز روی کارهای تاثیرگذار به شما بدهد.

 

مشتریان خود را راضی کنید:

تیم خدمات و پشتیبانی به شکلی خستگی ناپذیر کار می کنند تا بهترین خدمات را به مشتریان شما برسانند. نرم افزار CRM می تواند ارائه این سطح از خدمات را بسیار ساده تر کند. با داشتن یک نقشه از سفر مشتری جلوی چشم کارمندان خدمات و پشتیبانی، اعضای این تیم می توانند خدمات بسیار شخصی و سریع تری ارائه دهند.

چطور نرم افزار CRM فرآیند فروش را بهبود میبخشد؟

 

نگهداری بهتر از مشتریان:

درک ارتباط با هر کدام از مشتری ها به شما این امکان را می دهد که در زمان هایی که برقراری ارتباط بیشتر اهمیت دارند؛ با آنها تماس بگیرید، روابط بین سازمان و مشتریان را قوی تر کنید و زمانی که سیگنال ها نشان می دهند که مشتری دارد ارتباطش را با شما قطع میکند؛ دست به اقدام بزنید.

با کمک فرآیندهای تعریف شد در نرم افزار CRM می توانید زمان های تماس با مشتری ها را بهینه سازی کنید  و داده های CRM کمک می کند پیام هایی که ارسال می کنید شخصی سازی شده باشند.

 

نگارش رپورتاژ آگهی : پابلیکا

1 نظر
  1. فرشته می گوید

    سلام
    عالی و کامل

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.