راهنمای جامع آموزش SEO : بهینه سازی موتور جستجو، آنچه باید بدانید

0

راهنمای جامع آموزش SEO


تاکنون در هنگام خرید از یک فروشگاه، به این موضوع فکر کرده اید که چرا برخی از فروشگاه ها مشتریان بیشتری را به خود جذب می کنند؟ علت این موضوع کاملا مشخص است؛ زیرا آن فروشگاه فاکتورهای موفقیت بیشتری را رعایت کرده است. دنیای اینترنت نیز مشابه همین است. وبسایت هایی که بتوانند بهینه سازی موتور جستجو را به بهترین شکل اجرا کنند، ترافیک بیشتری را به سوی خود هدایت خواهند کرد. کسب این مهارت نیازمند آموزش SEO و آشنایی تکنیک های آن می باشد.

بهینه سازی موتور جستجو هنر و علم جذاب نمودن صفحات وب برای موتورهای جستجو است. هدف روش های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) کسب رتبه بندی بالا در موتور جستجو برای صفحه وب است. هرچه بهینه سازی موتور جستجو برای صفحه وب بهتر باشد، رتبه بندی که در فهرست نتایج جستجو کسب خواهد کرد بالاتر خواهد بود.


بیشتر بخوانید: تکنیک های فروش آنلاین ، گام ۲: پیدا شدن با استفاده از SEO


به خاطر داشته باشید SEO تنها عامل تعیین کننده رتبه صفحه در موتور جستجو نیست. اغلب افرادی که از موتورهای جستجو استفاده می کنند فقط به اولین یا دومین صفحات در نتایج جستجو نگاه می کنند، پس برای آنکه صفحه ای ترافیک بالا از طریق موتور جستجو دریافت کند، باید در بین دو صفحه اول جستجو قرار گیرد. اگر شرکت شما محصولات را از طریق اینترنت می فروشد، باید وب سایتتان قبل وب سایت رقبا در فهرست قرار گیرد.

بهینه سازی موتور جست و جو

بهینه سازی موتور جستجو در طی سال های اخیر به شدت تکامل یافته است. در روزهای اولیه SEO ، طراحان وب کلیدواژه ها را وارد meta tag کلیدواژه صفحه می کردند تا رتبه بندی موتور جستجو را بهبود بخشند. اما امروزه جستجوی وب گوگل، متا تگ کلیدواژه را نادیده می گیرد.

فنون فعلی SEO

بهینه سازی موتور جستجو در حال حاضر بر فنونی همچون اطمینان از اینکه هر صفحه وب تگ های عنوان مناسب داشته و محتوا ضعیف نباشد، تمرکز دارد. محتوای باکیفیت محتوایی اصیل، معتبر، واقعی، از لحاظ دستور زبان صحیح و موجب مشارکت کاربر می شود. مقاله های که غلط های نگارشی و املایی دارند توسط موتور جستجو تنزل رتبه می یابند.

همچنین استراتژی off-page برای SEO اهمیت دارد. به جای بررسی صرف خود صفحه وب، موتورهای جستجوی مدرن سایر عوامل همچون تعداد لینک ها به یک صفحه را نیز مدنظر قرار می دهند. هرچه لینک های ورودی به یک صفحه وب بیشتر باشد، رتبه آن در موتور جستجو بالاتر خواهد بود.


بیشتر بخوانید: ۷ اشتباهی که برای SEO سایت نباید انجام دهید


می توان با اشتراک گذاری محتوا در رسانه های اجتماعی همانند Facebook، LinkedIn، Twitter، Google+، Pinterest و YouTube لینک سازی کرد. محتوایی که به طور گسترده ای در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده باشد مورد توجه موتورهای جستجو به عنوان نشانه ای از کیفیت بالا قرار می گیرد.

بهینه سازی موتور جست و جو

فهرست موتور جستجو و ایندکس وب سایت

موتورهای جستجو از طریق نرم افزار اسپایدر صفحات وب را یافته و فهرست می کنند. نرم افزار اسپایدر در اینترنت می خزد و اطلاعات را از وب سایت هایی که برای ایجاد ایندکس های موتور جستجو استفاده شده اند، کسب می کند. متأسفانه، نرم افزار اسپایدر همه موتورهای جستجو یکسان عمل نمی کنند، پس ممکن است آنچه در یک موتور جستجو موجب رتبه بالاتر شود، الزاما رتبه بالاتر در موتور دیگر در پی نداشته باشد. به جای انکه منتظر بمانید تا موتور جستجو صفحات جدید شما را بیابد، طراحان وب می توانند صفحه را مستقیما برای فهرست شدن در موتور جستجو ثبت کنند.

یکی از کارهایی که متخصصان SEO انجام می دهند پیگیری تمامی تغییرات در عملیات موتورهای جستجو است تا بتوانند صفحات وب را بر اساس آن ها بهینه کنند. آن ها همچنین خود را با سیاست های متفاوت ثبت اطلاعات موتورهای جستجو همگام می کنند.

هنگامی که طراحی را برای خلق وب سایتتان استخدام می کنید باید از وی درخواست بهینه سازی موتور جستجو کنید. هر چند استفاده از SEO در زمانی که صفحه برای اولین بار نوشته می شود بسیار ساده تر و معقول تر خواهد بود، با این حال هیچ گاه برای بهینه سازی صفحات از قبل ایجاد شده دیر نیست.

بهینه سازی موتور جست و جو

سهم بازار موتورهای جستجو

بر اساس NetMarketShare، گوگل همچنان ارائه دهنده موتور جستجوی غالب است، با سهم تقریبی بازار ۷۰%، پس از آن، Bing (مایکروسافت) با تنها ۱۲% از بازار در رتبه دوم قرار دارد:

 Google – Global ۶۹.۸۹%
 Bing ۱۱.۹۴%
 Baidu ۸.۵۳%
 Yahoo – Global ۷.۷۸%
 Ask – Global ۰.۲۵%
 AOL – Global ۰.۱۴%
 Excite – Global ۰.۰۱%

 


 

اکنون به سراغ اولین گام عملی در آموزش SEO می رویم: انتخاب اولین کلیدواژه

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.