۱۰ نکته برای پیش تولید محتوای ویدئویی مناسب در سال ۱۳۹۹

0

اگر یک دیجیتال مارکتر با تجربه هستید، پس می دانید وقتی صحبت از محتوا می شود، تواید محتوای ویدئویی از اهمیت بیشتری برخوردار است. مصرف کنندگان عاشق ویدئو هستند. این امر فقط شامل حال رسانه های اجتماعی نمی شود، وقتی کلمه “ویدئو” در موضوع ایمیل وجود دارد، نرخ باز شدن ایمیل ها ۷٪ بیشتر می شود.

اگر شما محتوای ویدئویی تولید نمی کنید، از رقبای خود عقب تر هستید. به آمار زیر توجه نمایید:

۷۸٪ از مردم هر هفته ویدئوهای آنلاین را تماشا می کنند و ۵۵٪ هر روز ویدئوهای آنلاین را مشاهده می کنند.

تا سال ۲۰۲۲ ، ویدئوهای آنلاین بیش از ۸۲٪ از کل ترافیک اینترنت مصرف کننده را تشکیل خواهند داد.

یوتیوب بعد از گوگل دومین سایت پر ترافیک است.

۸۱٪ مشاغل از ویدئو در استراتژی بازاریابی خود استفاده می کنند که نسبت به سال گذشته ۶۳٪ افزایش یافته است.

کاربران ۸۸٪ زمان خود را در وب سایت هایی که دارای ویدئو هستند، می گذرانند.

۹۷٪ بازاریابان اظهار داشتند که ویدئو به کاربران کمک می کند محصولات یا خدمات خود را بهتر بشناسند – و همچنین به افزایش فروش کمک می کند.

بنابراین چرا تمام افراد ویدئو تولید نمی کنند؟

تولید ویدئو کار راحتی و مقرون به صرفه ای نیست. بسیاری از تیم ها تصمیم به اضافه کردن ویدئو به استراتژی بازاریابی خود دارند، بدون اینکه تصوری در مورد میزان هزینه آنها یا ایده روشنی از فرآیند – به ویژه فرایند پیش تولید – داشته باشند.

حقیقت این است که مهمترین قسمت گردش کار تولید ویدئو قبل از شروع به کار دوربین است.

مانند اکثر موارد، شما نمی توانید بدون ایجاد برنامه ای برای چگونگی ایجاد آن، یک ویدئو ایجاد کنید. حتی اگر یک تیم تولید ویدئو دارای کارمندان خلاق هم باشند، ممکن است دیدگاه یا فرضیات شما را درک نکنند و پیش تولید دقیقاً همان جایی است که شما دیدگاه خود را به نمایش می گذارید. صرف زمان برای برنامه ریزی تولید ویدئو شما نه تنها باعث صرفه جویی در وقت می شود بلکه در هزینه نیز صرفه جویی می گردد.

خوشبختانه، بازاریان و مدیران تولید زیادی پیش از شما این مراحل را طی کرده و از اشتباهات خود درس گرفته اند. در اینجا لیستی از ۱۰ نکته مفید برای پیش تولید ویدئو وجود دارد که دردسر زیادی را برای شما به همراه خواهند داشت.

هنگامی که ایده ای برای اجرای یک پروژه ویدئو مارکتینگ عالی داشتید، کارهای زیر را انجام دهید:

  1. مخاطب خود را بشناسید

اگر شما می خواهید بینش بهتری نسبت به Google Ads یا ویدئو هدفمند تری داشته باشید، کشف کردن و تعریف مخاطبان خود اولین قدم در هر فرآیند تولید محتوا است. اما در دام نیفتید، فرض نکنید که همه مشتریان شما می خواهند محتوا یکسانی را ببینند.

تعریف مخاطب یک فرآیند پیچیده است که شامل پرسونای خریدار می شود. این پرسونا شامل توضیحات مفصلی از مشتریان ایده آل شما است و به صورتی که افراد واقعی هستند، نوشته شده است.

از این گذشته ، مخاطبان شما بیش از یک مشتری با علایق خاص هستند. گروه افرادی که شما آنها را هدف قرار می دهید احتمالاً علاقه های دیگری دارند که می توانید هنگام برنامه ریزی محتوای ویدئویی خود از آنها استفاده کنید.

  1. پیام خود را به صورت شفاف بیان کنید

اگرچه اهمیت شناخت مخاطبان خود و کوچک کردن بازار هدف بسیار مهم است، اما وضوح تعریف پیام شما  نیز بسیار مهم است. به عبارت دیگر، سعی نکنید همه چیز را در یک ویدئو انیمیشن توضیح دهید.

احتمالاً مشاغل ما خدمات یا محصولات متفاوتی ارائه می دهند، بنابراین برای هر یک از این موارد به ویدئوهای مختلفی احتیاج دارند. به عنوان مثال، ممکن است شما نیاز داشته باشید:

یک ویدئو برای نشان دادن محصول به مشتریان اولیه

نمایش پیچیده تر محصول برای مدیریت ارشد یا مشتریان B2B شما

یک پیام قدرتمند TED برای مدیر عاملان

  1. بودجه واقع گرایانه تنظیم کنید

پس از تعیین مخاطب و پیام خود، باید بودجه خود را تعیین کنید. مبهم بودن بودجه بدان معنی است که مدیریت انتظارات غیرممکن است.

برخی از عناصر ایجاد ویدئو پرهزینه تر از سایرین هستند، به ویژه اگر قصد دارید درون محتوای ویدئویی خود از مصاحبه های صوتی با شخص ثالث استفاده نمایید.

مزیت کار با یک شرکت تولید ویدئو خوب این است که آنها برای کارشان ارزش قائل هستند. هر ویدئویی که ایجاد می کنند در نمونه کارها قرار می گیرد و به عنوان یک تبلیغ بازاریابی آنلاین استفاده می شود. قبل از استخدام، مقدار بودجه را به آنها اطلاع دهید، این کار به شرکت تولید ویدئو این امکان را می دهد که ویدئو را با بالاترین کیفیتی که با محدودیت های مالی شما سازگار است، تولید کنند.

  1. فیلمنامه خود را بنویسید و سپس روی آن تجدید نظر کنید.

نوشتن فیلمنامه بخش مهمی از پیش تولید است که معمولا نادیده گرفته می شود. برخلاف تصور عامه، هر کسی می تواند فیلم نامه بنویسد. بهتر است فیلم نامه نوشته شده با تمام افراد تیم بررسی شده و مورد تجدید نظر قرار گیرد.

  1. بهترین خود را در ۸ ثانیه اول قرار دهید

این روزها متوسط توجه به ویدئو فقط هشت ثانیه است. این بدان معناست که توجه بیشتر بینندگان پس از این زمان روی ویدئو شما متمرکز نخواهد بود.

خوشبختانه برای تهیه کنندگان ویدئو و نویسندگان فیلمنامه این امر لزوما چیز بدی نیست. هشت ثانیه اول فیلم یک زمان مناسب برای جلب توجه بیننده است و به آنها اطلاع می دهد که از بقیه ویدیو چه انتظاری داشته باشند.

  1. یک برنامه تولید ایجاد کنید

اکنون که مقدمات را در نظر گرفتید، وقت آن است که در مورد اینکه چه موقع و کجا ویدئو را ضبط نمایید، فکر کنید.

برنامه تولید ویدئو شما باید شامل اطلاعات اصلی زیر باشد:

محل

صحنه / شات

تجهیزات

افراد مورد نیاز

اطلاعات تماس

تاریخ و زمان

  1. مکان مناسب را انتخاب کنید

استودیوها در حال حاضر همه چیز را در اختیار شما قرار داده اند تا بتوانید با آنها کار کنید و تنها کاری که باید انجام دهید این است که بازیگران خود را نشان داده و معرفی کنید.

از طرف دیگر فیلمبرداری در محل، هزینه های حمل و نقل تجهیزات را نیز در بر می گیرد. لازم است از این هزینه ها آگاه باشید و جزئیات مربوط به مکان را در برنامه تولید خود درج کنید.

  1. قبل از فیلمبرداری از مکان انتخاب شده خود بازدید کنید

مطمئناً قبل از روز فیلمبرداری باید از محل فیلمبرداری خود دیدن کنید. حتی اگر تصمیم به فیلمبرداری در استودیو دارید، هنوز هم باید از قبل به آن مراجعه کنید تا درک کاملی از فضای کار داشته باشید.

  1. تجهیزات مورد نیاز خود را تعیین کنید

دانستن اینکه دقیقاً به چه تجهیزات لازم برای هر شات در لیست عکسبرداری خود نیاز دارید بسیار مهم است.

دانستن اصول اولیه فیلمنامه نویسی، ایجاد لیست فیلمبرداری و حتی ایجاد برنامه تولید ممکن است آسان باشد، اما دانستن اینکه چرا دوربین ثابت لنز با زاویه دید Canon 5D بهترین انتخاب برای یک شات ۳ ثانیه ای است  چندان هم آسان نیست.

  1. به یاد داشته باشید: بازاریابی ویدئویی یک ضرورت در سال ۱۳۹۹ است

اگر به این مرحله رسیدید و شک دارید که آیا ویدئویی که قصد دارید آن را تولید نمایید، ارزش لازم را دارد، ایمان خود را از دست ندهید – و به یاد داشته باشید که بازاریابی ویدئویی ارزش تلاش را دارد!

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.