۱۰ تکنینک و استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر در سال ۱۳۹۹

1

هنگامی که صحبت از استراتژی بازاریابی دیجیتال می شود، ممکن است پیشنهادات زیادی دریافت نمایید که همه یا برخی از آنها بهتر از سایرین هستند، اما سوال اصلی این است که کدام یک ضروری تر از بقیه هستند؟

برای بقا در بازار رقابتی در سال ۲۰۲۰، باید روی ۱۰ قسمت خاص تمرکز نمایید. در حالی که احتمالاً در مورد آنها مطالبی شنیده باشید، چه جزئیاتی در موردشان می دانید که بتوانید به طور موثر از آنها استفاده نمایید.

به هر یک نگاهی بیندازید تا متوجه شوید چقدر واقعاً در مورد آنها می دانید. سپس ارزیابی کنید که کدام یک برای شما کاربرد دارد.

۱. سئو

هیچ چیز مهمتر از سئو برای بازاریابی دیجیتال نیست، چیزی که به دلیل پیچیدگی هایش ممکن است شما را سردرگم کند. اگر چه الگوریتم های گوگل می توانند گیج کننده باشند، اما هرچه با آنها بیشتر کار کنید، بهتر می توانید درک کنید که چگونه کار می کنند.

اگر می خواهید واقعاً موفق شوید، بهتر است که یک متخصص برای مدیریت سئو داشته باشید. در حالی که می توانید برخی از اصول سئو را یاد بگیرید و خودتان آن را پیاده سازی کنید، کسی که مدتی به عنوان متخصص سئو کار کرده است به شما در تحقق استراتژی ها کمک بهتری خواهد نمود.

یک استراتژی جدید، شامل الزامات جدید HTTPS است که در حال حاضر بر نتایج سئو تأثیر می گذارد. اگر عادت دارید از صفحات HTTP استفاده کنید، گوگل به شما پیشنهاد می کند آن را به یک قالب HTTPS تغییر دهید. دلیل این موضوع این است که بسیاری از فرم های تماس ایجاد شده با استفاده از صفحات HTTP به اندازه کافی ایمن نیستند.

اکنون که گوگل می خواهد برچسب نا ایمن را روی صفحات HTTP بگذارد، ضروری است وب سایت خود را با استفاده از HTTPS به روز کنید. یک متخصص سئو و بازاریابی دیجیتال به شما کمک می کند تا این تغییر را ایجاد کنید.

۲. تبلیغات موتورهای جستجو

اگر تازه وارد بازاریابی موتورهای جستجو شده اید، معمولاً آن را با کلمه اختصار SEM مشاهده خواهید کرد. این نوعی بازاریابی اینترنتی است که در آن می توانید SERP های خود را از طریق روش های تبلیغاتی پولی افزایش دهید.

شما احتیاج دارید یک متخصص نیز در این زمینه به شما کمک کند، به خصوص کسی که با Google Ads کار کرده و با جستجو و نمایش تبلیغات آشنایی کافی را داشته باشد.

آنچه باعث خوشحالی شما خواهد شد این است که گوگل با توجه به شخصی سازی، نحوه استفاده از Google Ads را آسان نموده است. آنها به شما امکان می دهند که بتوانید از بین تبلیغات نمایشی گرافیکی، تبلیغات ویدیویی یوتیوب، تبلیغات جستجوی مبتنی بر متن یا تبلیغات موبایل درون برنامه، نوع مورد نظر خود را انتخاب کنید. همه اینها به سبک کسب و کار شما و مشتریان هدف که برای رسیدن به آنها نیاز به تبلیغات دارید، بستگی دارد.

۳. بازاریابی محلی

شما در چند سال گذشته توجه بیشتری به بازاریابی جستجوی محلی کرده اید. این مهم همچنان تا دهه آینده حائز اهمیت خواهد بود زیرا مشاغل محلی متوجه ارزش استفاده محصولات توسط مصرف کنندگان محلی خواهند شد.

برای شروع کار با بازاریابی محلی، می توانید از مزایای گوگل بیشتر استفاده کنید. از طریق گوگل برای کسب و کار من، می توانید فهرست خود را تنظیم کنید و جستجوی گوگل را بر اساس کلمات کلیدی کاربر قرار دهید. کسب و کار شما در Google Maps هم جزو این دسته قرار می گیرد.

در رسانه های اجتماعی، شروع مکالمات و ارسال محتوای هدفمند به شما کمک می کند تا از بازاریابی محلی استفاده کنید. در تکنیک های محلی به جای اینکه شما به دنبال مشتریان بروید، مشتری را به سمت شما جذب می کنند.

۴. بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا بخش بزرگی از جذب مخاطب هدفمند را تشکیل می دهد. آنچه که در مورد بازاریابی محتوا باید بدانید این است که بایستی شما محتوای خود را با ارزش، مرتبط و سازگار ایجاد نمایید تا آن را برای مصرف کنندگان ارزشمند سازید. امروزه شما باید روی ایجاد محتوا تمرکز کنید تا بتوانید همیشه در نقاط سبز باقی بمانید. به لطف گوگل، استفاده از روش های میانبر سئو یا تاکتیک های سیاه فقط برای اینکه در بالای لیست موتورهای جستجو قرار گیرید، جوابگو نخواهند بود.

برای اینکه بازاریابی محتوا به خوبی عمل کند، باید روی محتوای تلفن همراه، تبلیغات محلی، اینفلوئنسر مارکتینگ و اتوماسیون بازاریابی به صورت همزمان متمرکز شوید.

در مورد محتوای موبایل به طور جدی فکر کنید زیرا تلفن های هوشمند در حال حاضر ۵۰٪ از دستگاه های جهانی را تشکیل می دهند. این امر روی تبلیغات دیجیتال و اینکه اینفلوئنسرها  چگونه برند شما را تبلیغ می کنند، موثر است.

۵. بازاریابی مجدد

اگر اولین بار تبلیغات بنر سایت شما موثر واقع نشد، یکی دیگر از جنبه های مهم بازاریابی دیجیتال، ایجاد چشم انداز جدید جهت تبلیغات مجدد است که این امر با استفاده از کوکی ها و ایجاد تبلیغات جدید در سایت های مرتبط انجام می پذیرد.

علاوه بر آن می توانید برای هدف گذاری بهتر چشم انداز خود، در سایت خود تبلیغات جدید ایجاد کنید. اطلاعاتی که شما از بازدید کنندگان سایت دریافت می کنید منجر به ایجاد داده های ارزشمندی می شوند تا بتوانید تبلیغات خود را به سمت نیازهای مشتریان جهت دهید.

در نهایت، بازاریابی مجدد به شما کمک می کند تا بیشتر درگیر چشم اندازها، ایجاد آگاهی از برند باشید و نرخ های تبدیل را افزایش دهید. شما همچنین می توانید به مشتریان رقبای خود دست پیدا کنید و به بازپرداخت هرگونه سرمایه گذاری در ایجاد تبلیغات جدید کمک کنید.

۶. طراحی وب سایت واکنش گرا

در حال حاضر دسترسی به مشتریان از طریق تلفن همراه کم و بیش استاندارد است و این روند در دهه آینده ادامه خواهد یافت. سازگاری وب سایت شما با صفحه نمایش تلفن همراه یکی از اساسی ترین قسمت های بازاریابی دیجیتال است. تنها راهی که می توانید این کار را با موفقیت انجام دهید ، طراحی وب سایت واکنش گرا است.

با برنامه نویسی واکنش گرا، می توانید وب سایت خود را به طور خودکار با تمام صفحه های تلفن همراه مطابقت دهید. علاوه بر آن می توان از تبلت ها و ساعت های هوشمند نیز استفاده بهینه نمود.

۷. ایمیل مارکتینگ

بدون شک شما تاکنون اقدام به ایمیل مارکتینگ کرده اید، اما چقدر در رسیدن یه اهداف مورد نظر برای شما کاربرد داشته است؟ بازاریابی ایمیلی در حال حاضر ابزاری عالی برای ایجاد هرچه بیشتر هدایت به سمت سایت شما نسبت به هر روش بازاریابی دیگر است. همچنین با استفاده از یازاریابی ایمیلی می توانید نرخ فروش و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.

اگر قبلاً از مبالغ بالای بازاریابی دیجیتالی رنج می بردید، بازاریابی ایمیلی یکی از ارزان ترین روش های موجود است. در برخی موارد، این سرویس رایگان است، مگر اینکه از خدمات برون سپاری استفاده کنید.

از آنجا که می توانید آن را با رسانه های دیگر ترکیب کنید، بازاریابی ایمیلی یکی از یکپارچه ترین روش های بازاریابی است.. بازاریابی ایمیل در نهایت به شما کمک می کند تا با استفاده از مطالب قانع کننده، چرخه فروش خود را کوتاه کنید.

۸. رسانه های اجتماعی

بدون شک شما قبلاً محتوایی را در رسانه های اجتماعی ارسال کرده اید. با این حال، چه اقداماتی برای بهبود تاثیرگذاری آن در سال ۲۰۲۰ می توانید انجام دهید؟

Forbes برای جذب مخاطبان، روش های مختلفی از جمله استفاده از اتوماسیون برای ارسال مطالب خود هنگامی که می دانید مخاطب شما در حال خواندن است را پیشنهاد می دهد. استفاده از ابزاری مانند Hootsuite برای زمانبندی ارسال پست در حالتی که مشتریان هدف شما در مناطق مختلف قرار دارند، بسیار مفید است.

بعلاوه، استخدام اینفلوئنسرها برای ارسال محتوا شما در کانال های محبوب رسانه های اجتماعی را فراموش نکنید.

۹. اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی، یک عنصر مهم در بسیاری از تکنیک های بازاریابی دیجیتال است. به طور کلی داشتن اطلاعات بیشتر در مورد آن، باید تبدیل به اولویت اصلی شود زیرا این امر به یک استاندارد برای مشاغل سراسر جهان تبدیل خواهد شد.

با توجه به اینکه امروزه ۹۱٪ از مشاغل موفق می گویند اتوماسیون در موفقیت نقش به سزایی داشته است، می توانید تصور کنید که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

برای موفقیت در این امر، سعی کنید یک پلت فرم زنجیره تامین با اتوماسیون بازاریابی داخلی پیدا کنید. اینها می توانند به خوبی در کنار هم عمل کنند، زیرا در حال حاضر زنجیره تامین شما دارای اطلاعات تماس است. خودکار کردن محتوای بازاریابی به طور مستقیم با لیست مخاطبین، به شما کمک می کند تا به جای استفاده از منابع متفاوت، تلاش های بازاریابی خود را در یک مکان ادغام کنید.

۱۰. اینفلوئنسر مارکتینگ

آیا به این فکر کرده اید که چگونه می توانید بدون نیاز به سرمایه گذاری می توانید بازاریابی دیجیتال انجام دهید؟ در حالی که می توانید با انجام بازاریابی ایمیلی در هزینه صرفه جویی کنی ، استخدام اینفلوئنسرها نیز همین کار را انجام می دهد.

اگر فکر می کنید استخدام اینفلوئنسر برای تبلیغ برندتان به صورت آنلاین در واقع همان استخدام افراد مشهور است، دوباره فکر کنید. یک شخص با نفوذ در رسانه های اجتماعی همیشه به معنای مشهور بودن نیست. اینفلوئنسر به سادگی می تواند کسی باشد که طرفداران زیادی داشته و سابقه خوبی برای تبلیغ محصولات دارد.

مجله Forbes می گوید که ابتدا باید با کمی تحقیق تأثیرگذارترین افراد را شناسایی کنید. می توانید این کار را با انجام جستجوی هشتگ در مکان هایی مانند توییتر انجام دهید تا ببینید مردم درباره موضوعات مربوط به صنعت شما چه می گویند.

به این اینفلوئنسرها  در رسانه های اجتماعی دسترسی پیدا کنید و از آنها بپرسید که آیا مایل به تبلیغ برند شما هستند یا خیر. برخی ممکن است این کار را در ازای محصولات رایگان انجام دهند. با این حال، بیشتر به دنبال پول هستند.

برای اطمینان از نرخ بازگشت سرمایه خود، نتایج را پیگیری کنید. به خاطر داشته باشید کسانی که کمتر فالوور دارند می توانند به همان اندازه افرادی که ده برابر فالوور دارند، تأثیر بگذارند.

در نهایت اگر این ده مرحله را دنبال کنید روند بسیار خوب و رو به رشدی در فعایت های بازاریابی خود در سال ۲۰۲۰ خواهید داشت.

1 نظر
  1. اسرا حسینی می گوید

    مرسی از مطلب خوبتون

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.