بازاریابی آنلاین: استراتژی اساسی که هر کسب و کاری می تواند از آن بهره ببرد

0

جهان فناوری، بازاریابی آنلاین و رسانه های اجتماعی اثر زیادی بر چگونگی رفتار اجتماعی ما، رفتارمان به عنوان مصرف کننده و روش انجام تجارت ما دارد. مردم انتظار دارند درباره هر محصول، خدمت، شرکت، فرد یا چالشی که با آن مواجه هستند به راحتی از طریق موتورهای جستجو اطلاعات بدست آورند.

در این مطلب می‌خواهیم به شش ابزار بازاریابی دیجیتال برای افزایش فروش اشاره کنیم که تمام شرکت‌ها برای فروش بهتر و بهبود بهره‌وری، به تناسب سازمان خود، می توانند از این ابزارها استفاده نمایند.


بیشتر بخوانید: ۲۳ راه برای افزایش فروش آنلاین


۱) داشتن یک وبلاگ/ وبسایت

نخستین گام برای موفقیت در بازاریابی آنلاین داشتن یک پایگاه خانگی در وب می باشد. مهم هم نیست که یک وب سایت رسمی یا یک وبلاگ یا ترکیبی از این دو داشته باشید. اگر شما وب سایتی داشته باشید که مردم بتوانند به راحتی به شما مراجعه کنند، فرایند بازاریابی شما را تسهیل می نماید. بنابراین حتی اگر شما یک فروشگاه آنلاین نیستید، باز هم نیاز به یک وب سایت دارید.

من همیشه مردم را به داشتن وبلاگ تشویق می کنم، چون اگر شما وبلاگ و مطالب مرتبط با کسب و کار خود را داشته باشید، قطعا پیشرفت خواهید کرد. در این  بسیاری از مردم با تعریف از شما و محصولات یا خدماتتان به شما در بازاریابی آنلاین کمک خواهند کرد.

۲) تبلیغات آنلاین

بسیاری از کسب و کارهای کوچک بخصوص با این استراتژی بازاریابی آنلاین مشکل دارند، به گمان من دلیل آن این است که نمی خواهند هزینه ای پرداخت نمایند. آن ها فقط بازاریابی آنلاین رایگان می خواهند. به نظر ما استراتژی های بازاریابی آنلاین رایگان هیچ ارزشی ندارد. با اطمینان می توان گفت در همه استراتژی های بازاریابی آنلاین رایگان، شما باید زمان قابل توجهی را صرف کنید، بدین معنا که این استراتژی ها تنها در صورتی رایگان محسوب می شوند که شما ارزشی برای وقت خود قائل نشوید.

از طرفی دیگر، تبلیغات آنلاین سنتی زمان نسبتا کمی می گیرند و می توانند یک استراتژی موثر برای بازاریابی آنلاین باشند. نخستین چیزی که شما باید در این باره بدانید این است که دو نوع مدل هزینه وجود دارد، CPM و CPC.

CPM به هزینه ها در هر هزار اشاره دارد. در این نوع بازاریابی آنلاین، شما در اصل فضایی را در یک صفحه وب خریداری می کنید و بابت تعداد معینی از برداشت ها، یا تعداد دفعاتی که تبلیغات شما به نمایش در می آید، هزینه پرداخت می کنید. پرداخت های بسیاری از برندها که تبلیغات آنها در وب سایت ها دیده می شود بر پایه مدل CPM می باشد.

CPC هزینه تبلیغات برای هر کلیک است. در این مدل، شما تنها بابت تعداد دفعاتی که یک بیننده روی تبلیغات شما کلیک می کند، نه تعداد دفعاتی که نمایش داده می شود، پرداختی دارید.


بیشتر بخوانید: راهنمای استفاده از رسانه های اجتماعی برای تازه کارها


می توان گفت Google AdWords بهترین برنامه بازاریابی آنلاین است که در آن پرداخت به ازاء هر بار کلیک روی تبلیغات می باشد. زمانیکه شما با این برنامه بازاریابی آنلاین می کنید، کلیدواژه های خاصی را انتخاب می کنید که تبلیغات شما مربوط به آن است. زمانیکه افراد در گوگل یکی از این کلیدواژه ها را جستجو می کنند، تبلیغات شما در معرض دید آنها قرار خواهد گرفت.

استراتژی بازاریابی آنلاین دیگر که شما ی توانید آن را امتحان کنید ساخت و به اشتراک گذاری ویدئوی آنلاین می باشد (چه در وبسایت شخصی خود چه در سایت های محبوب اشتراک ویدئو). یک ویدئو می تواند طلای بازاریابی آنلاین باشد، اگر محبوب شود.

بازاریابی آنلاین: استراتژی اساسی که هر کسب و کاری می تواند از آن بهره ببرد

۳) فهرست کردن دایرکتوری ها (دفترچه های راهنما)

افزودن کسب و کار خود به دایرکتوری های مناسب (دایرکتوری های محلی، دایرکتوری های کسب و کار و …) دیگر روش بازاریابی آنلاین می باشد که نیاز به زمان اندکی دارد و نسبتا ارزان می باشد. عضو هر یک از گروه های تجاری محلی که باشید، مثل اتاق بازرگانی محلی شما، احتمالا وب سایت هایی وجود داشته که به اعضاء اجازه می دهند تا کسب و کار خود را به صورت آنلاین لیست نموده و حتی با هزینه های خاصی تبلیغات هم قرار دهند.

۴) شرکت در شبکه های اجتماعی

پیوستن به توییتر، فیسبوک، و فروم ها، پست گذاشتن در وب سایت های مهم، اظهار نظر درباره وبلاگ های دیگران، همگی فرصت هایی برای بازاریابی آنلاین هستند. بازاریابی آنلاین از طریق رسانه های اجتماعی نیازمند مهارت به مراتب بیشتری نسبت به بازاریابی آنلاین از طریق تبلیغات یا فهرست کردن دایرکتوری ها می باشد.


بیشتر بخوانید: ۵ ابزار لازم برای افزایش بهره ‌وری در فروش


در همه رسانه های اجتماعی، نکته مهم مشارکت هوشمندانه و تلاش برای گفتگو کردن بجای تبلیغ محصولات یا خدمات می باشد. نظراتی از جمله “نکته خوبی بود. به سایت من سر بزنید” تنها اسپم و نه گفتگو هستند.

۵) شبکه سازی آنلاین

LinkedIn در هر بحثی در مورد شبکه های آنلاین مورد توجه خاصی است. هدف این شبکه این است که به متخصصین سراسر جهان کمک کند تا به هم وصل شوند تا موفقیت خود را تسریع ببخشند. LinkedIn بیش از ۴۰ میلیون عضو در بیش از ۲۰۰ کشور دارد. این شبکه ابزار قدرتمندی برای بازاریابی اینترنتی بوده و این فرصت را برای شما مهیا می سازد تا با مشتریان، شرکا، و همکاران خود ارتباط برقرار کنید.

از گروه های آنلاین “قدیمی تر” مثل گروه های یاهو غافل نشوید. جستجو در گروه های یاهو درباره “کسب و کارهای کوچک” تا تقریبا ۴۰۰۰۰ گروه مختلف را ارائه می کند.

بازاریابی آنلاین: استراتژی اساسی که هر کسب و کاری می تواند از آن بهره ببرد

چنین گروه هایی علاوه بر اینکه منبع بزرگی از اطلاعات هستند فرصت های بازاریابی فراوانی را هم فراهم می آورند. اعضاء دیگر می توانند مشتریان بالقوه باشند چنانچه با شما و خدمات شما آشنا شوند.

۶) بازاریابی از طریق ایمیل

بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین و قدرتمندترین روش های بازاریابی آنلاین می باشد. در این روش شما پیام را مستقیما به افرادی که به محصولات و خدمات شما علاقه نشان داده اند، می فرستید. همچنین، ایمیل ابزار فوق العاده ای برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان خود می باشد.

برنامه های ایمیلی گوناگونی در این زمینه وجود داشته که به شما اجازه می دهند که شما ایمیل خود را برای مشتریانتان سفارشی نمایید، در نتیجه شما می توانید ایمیل هایی را به مشتریان منتخب خود مطابق با علایق خاص آنها بفرستید.


پیشنهاد نویسنده: راهکار های جلب اعتماد مشتریان در فروش آنلاین


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.