۷ گام بی نظیر برای آماده سازی استراتژی بازاریابی از طریق کمپین های رپورتاژ آگهی

0

آیا تاکنون از خود پرسیده اید که تفاوت بین یک کمپین بازاریابی آنلاین فوق العاده با یک کمپین مناسب در چیست؟ کلیدی ترین نکته برای موفقیت یک کمپین بازاریابی آنلاین، حضور در رسانه های پرمخاطب و مورد اعتماد افراد جامعه است؛ همان کاری که بر عهده روابط عمومی است.

در این مقاله ۷ نکته کلیدی برای به کارگیری رپورتاژ آگهی در فرایند آماده سازی استراتژی بازاریابی آنلاین شما را مطرح خواهیم کرد.

۱-     از انتها شروع کنید 

به دنبال چه اهدافی هستید؟ از اهداف مبهم و غیرقابل اندازه گیری مانند “افزایش حضور در رسانه ها” و “بهبود جایگاه برند” خودداری کنید. در عوض بر روی “معیارهای افزایش حضور” تمرکز کنید؛ به عنوان مثال بهبود “برند آگاهی” به میزان ۱۰% میتواند یک معیار قابل اندازه گیری باشد. برنامه های استراتژیک PR منجر به ایجاد روابط مناسب با مشتریان شده  و از این طریق شما می توانید شاخص هایی را تعیین کنید که به کمک آنها میزان بهره وری کمپین و به سبب آن رشد مجموعه خود را بررسی کنید.

۲-     به آمارها استناد کنید 

در فرایندهای روابط عمومی، بایستی بر روی تجربیات مشتریان، داستان سرایی و ایجاد یک تصویر مثبت از برند خود تمرکز کرد. با این حال، این موارد به تنهایی کافی نیستند.

برای کسب بیشترین میزان بهره وری، استراتژی کمپین رپورتاژ آگهی شما باید مبتنی بر جایگاه و مخاطبین هدف رسانه هایی باشند که می خواهید انتخاب کنید. بهترین برنامه ریزی ها در گام اول با بررسی وضعیت برند در نگاه مشتری آغاز شده، در ادامه نیاز هست که مشتریان بالقوه شناسایی و در نهایت به این مساله پرداخت که این مشتریان بالقوه در گروه مخاطبین کدام کانال ها قرار دارند.

۳-     اهداف خود را اولویت بندی کنید 

هیچگاه به دنبال این نباشید که حجم بالایی از مخاطبین رو به عنوان هدف خود قرار دهید. به یاد داشته باشید که شما نمی تونید همه چیز برای همه کس باشید.

در صورتی که شما به منابع و رسانه های مختلف برای انتشار رپورتاژ آگهی جهت دستیابی به دسته های گوناگون مشتریان دسترسی ندارید، بهترین کار این هست که تنها بر روی گوشه ای از بازار و بخشی از مشتریان بالقوه خود تمرکز کنید. بی تردید شما نیازمند این هستید که شیوه ها و رسانه های گوناگون رو مورد بررسی قرار داده و در هر رسانه، متناسب با مخاطبین همان رسانه، پرسونای مخاطب را ایجاد کنید.

۴-     از همکاران خود غافل نشوید 

هرچند یک استراتژی رپورتاژ آگهی قوی باید شامل معیارهای خارجی مجموعه از جمله ترندهای روز دنیا، تغییرات صنعت مورد نظر، روتدهای فرهنگی و .. باشد، با این حال به هیچ وجه نباید منابع داخلی مجموعه را از یاد برد.

بی شک آن دسته از کارمندانی که به صورت مستقیم با مشتریان شما در ارتباط هستند، جز کارامدترین منابع شما برای آماده سازی استراتژی بازاریابی شما محسوب می شوند. آن ها از تمامی نیازهای واقعی مشتریان شما آگاه هستند؛ کارمندان شما سفیران کسب و کار شما هستند. پیش از آن که استراتژی بازاریابی خود را برنامه ریزی کنید، با همکاران خود حتما صحبت کنید. آن ها بهتر از هر کسی با نیازها و مشکلات مشتریان آشنایی دارند.

۵-     روابط عمومی را همراستا با بازاریابی قرار دهید

کمپین روابط عمومی و استراتژی بازاریابی شما بایستی تقویت کننده و تکمیل کننده یکدیگر باشند. همانطور که یک شناگر به ۲ بازو برای موفق خود نیاز دارد، ۲ دپارتمان روابط عمومی و بازاریابی نیز بایستی همراستا و هماهنگ با همدیگر عمل کنند؛ در غیر این صورت به هیچ وجه امکان دستیابی به اهداف مشترک سازمان امکان پذیر نخواهد بود.

۶-     بیش از حد درگیر تکنیک ها نشوید 

در بسیاری از موارد، رسانه ها و کانال های شناخته شده، ممکن است نتوانند به طور مناسبی به مخاطبین شما دسترسی پیدا کنند. شناخته شده بودن یک رسانه، دلیلی بر موفقت تبلیغات در آن رسانه نیست. به هیچ وجه رسانه محور با مساله برخورد نکنید. انعطاف پذیر با مشکلات برخورد کنید.

۷-     استراتژی خود را بنویسید 

همزمان با آماده سازی استراتژی بازاریابی خود، کمپین PR را نیز برنامه ریزی نمایید. اما این را به یاد داشته باشید که شرایط ممکن است به ناگاه تغییر پیدا کنند. یک استراتژی بازاریابی جامع و شامل بایستی بتواند خود را با شرایط مختلف سازگار کرده، آماده رویارویی با اقدامات رقبا را داشته و به سرعت مسیر حرکت خود را تغییر دهد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.