۱۰ نکته طلایی افزایش فروش؛ نقطه پایان یک جستجوی طولانی مدت!
چگونه افزایش فروش داشته باشیم؟ یکی از مسائلی است که همواره ذهن فروشندگان و مدیران را مشغول کرده. البته بیشتر مدیران و فروشندگان به دنبال این هستند که چگونه مشتریان بیشتری را به فروشگاه خود بکشانند. تمرکز کردن بر روی این ویژگی زمانی که نرخ فروشتان بالا نرود، عملا کار بیهودهای است. بنابراین در کنار این که قصد دارید بازاریابی کنید، باید از روشهای نوین و امروزی برای بالا بردن نرخ فروش نیز استفاده کنید. به عنوان مثال یکی از این روشها استفاده کردن از سیستم خدمات مشتریان مانند نرم افزار باشگاه مشتریان میباشد. برای آشنایی با ۱۰ نکته طلایی افزایش فروش، ادامه مطلب را از دست ندهید.
معرفی ۱۰ نکته افزایش فروش
۱- ساعات پیک فروشگاهتان را پیدا کنید
یکی از روشهای اولیه افزایش فروش این است که بتوانید ساعات پیک یا همان اوج فروشگاه خود را پیدا کنید. در این ساعات میتوانید از تکنیکهای فروش استفاده کنید تا با بیشترین بهرهوری نرخ فروشتان را بالا ببرید.
۲- بهترین تیم خود را به ساعات پیک اختصاص دهید
وقتی که متوجه شدید کدام بازه زمانی، اوج ساعات کاری شما است، از بهترین تیم فروشنده خود استفاده کنید. در این صورت میتوانید مطمئن باشید که بهرهوری شما از این ساعات بالا میرود. برای این کار میتوانید نرخ فروش کارمندانتان را بررسی کنید.
۳- از مشتریان خود بپرسید و جواب بگیرید
یکی دیگر از بهترین روشهای افزایش فروش این است که در فضای مجازی، از مشتریان بالقوه خود، سوال بپرسید و جوابهایی که دریافت میکنید را بررسی کنید. در نظر داشته باشید که سوالها را به شکل اگر از خدمات ما یا محصولات ما استفاده میکردید، بپرسید نه به صورت کاملا مستقیم.
۴- پتانسیلتان را با مشتریان بالقوه به اشتراک بگذارید
زمانی که پتانسیل و محبوبیت محصولات یا خدمات بیزینس خود را به مشتریان بالقوه نشان میدهید، ایشان را به خرید محصولات یا استفاده از خدمات خود تشویق میکنید. در نتیجه این اقدام افزایش فروش را پس از گذر زمان مشاهده میکنید.
۵- بازاریابی محلی، راه افزایش فروش
یکی از روشهایی که در دنیای دیجیتالی نباید فراموش شود، بازاریابی محلی است. همچنان افرادی هستند که به صورت حضوری و سنتی خرید میکنند. بنابراین بهتر است که نیمنگاهی به این دسته از مشتریان بالقوه خود هم داشته باشید.
۶- باشگاه مشتریان را فراموش نکنید
باشگاه مشتریان از بهترین روشهای افزایش فروش است. این سیستم با خدمات متنوعی که ارائه میکند، باعث میشود در مشتریان احساس اعتماد و خاص بودن ایجاد شود. از خدمات باشگاه مشتریان میتوان به صدور بن کارت یا خدمات زیرساختی اقساطی اشاره کرد.
۷- پاداش خرید؛ به مشتریان امتیاز دهید تا بازگشتشان را تضمین کنید
کش بک یا همان پاداش خرید به این معنا است که با هر خرید مشتری، یک درصدی از میزان خرید را به کیف پول دیجیتالی ایشان اضافه کنید یا برای خرید بعدی به عنوان تخفیف حساب کنید.
۸- تحویل رایگان؛ مانند یک معجزه عمل میکند
تحویل رایگان نیز جزو دیگر روشهای افزایش فروش است که در عین ساده بودن تاثیر زیادی بر روی نرخ فروش دارد.
۹- به مشتریان خدمات شخصیسازی شده ارائه کنید
زمانی که خدمات یا محصولاتتان را برای مشتریان شخصیسازی میکنید، احساس وفاداری را در ایشان ایجاد میکنید. به همین دلیل نرخ فروشتان در طولانی مدت بالا میرود.
۱۰- سرعت خرید را تا حد امکان بالا ببرید
یکی از مواردی که مشتریان از آن تنفر دارند، گیر کردن در روند خرید حضوری یا حتی آنلاین است. بنابراین باید سعی کنید تا حد امکان این زمان را برای کسب رضایت مشتریان کاهش دهید.
کلام آخر:
با ۱۰ تکنیک طلایی گفته شده میتوانید در بازه زمانی مناسب، نرخ فروشتان را افزایش دهید. این روشها به جذب مشتریان جدید، وفادار کردن و برگشت مجدد مشتریان کمک میکند. پایین آوردن سرعت خرید و شخصیسازی خدمات از این روشها هستند.
نرم افزار باشگاه مشتریان یک به یک ، یکی از نرم افزار های باشگاه مشتریان قوی در این حوزه میباشد که با داشتن سیستم نظر سنجی، سیستم کش بک(پاداش نقدی) میتواند نیاز سالن های زیبایی را رفع کند.