چگونه یک برنامه بازاریابی موفق داشته باشیم؟

0

مارکتینگ پلن یا همان برنامه بازاریابی چیست؟

یک برنامه بازاریابی رهنمود و دستور کاری است که به کسب و کار ها در برنامه ریزی، اجرایی کردن و ردیابی استراتژی های مختلف طی بازه های زمانی معین کمک می کند. مارکتینگ پلن ممکن است مشتمل بر استراتژی های مختلفی باشد که هرکدام متعلق به بخش خاصی از سازمان است اما تمامی آنها می بایست منطبق و تابع اهداف اصلی سازمانی باشد.

بیشتر موفقیت های شما متکی به بازاریابی شما خواهد بود و تلاش برای پیشرفت در آینده بدون داشتن یک برنامه ثابت راهی آسان برای هدر دادن پول ، کاهش بازگشت سرمایه… شما است.

با داشتن یک برنامه بازاریابی هوشمند و واضح ، می توانید تلاش های تبلیغاتی و بازاریابی خود را به گونه ای متمرکز کنید که باعث افزایش ROI شما شود و از رسیدن به اهداف خود به بهترین شکل ممکن اطمینان حاصل کنید. پس از  امروز برای داشتن یک بازاریابی  قویی شروع کنید شروع کنید؟

انواع برنامه بازاریابی

بنابر بزرگی هر موسسه یا سازمان، امکانات در دسترس و تعداد افراد شاغل در آن، ممکن است با انواع و اقسام متفاوتی از نقشه های بازاریابی سر و کار داشته باشید. ما در اینجا به پنج مورد از آنها اشاره می کنیم:

  • نقشه های بازاریابی فصلی یا سالانه: این نقشه ها اهداف و کمپین های شما را طی دوره های زمانی معین (بطور مثال ماهانه،فصلی یا سالانه) مورد توجه قرار می دهد.
  • نقشه های بازاریابی غیر رایگان: این نقشه ها استراتژی های غیر رایگان را مورد توجه قرار می دهد که از میان آنها می توان به تبلیغات همسان (native)، تبلیغات کلیکی و یا تبلیغات شبکه های اجتماعی (paid social media promotion) اشاره کرد.
  • نقشه های بازاریابی شبکه های اجتماعی: این نقشه ها کمپین های شبکه های اجتماعی کسب و کار را مورد توجه قرار می دهد.
  • مارکتینگ پلن محتوایی: این نقشه ها کمپین ها، استراتژی ها و تاکتیک هایی را مورد توجه قرار می دهد که در آن از محتوا برای ترفیع محصول یا کسب و کار استفاده می شود.
  • نقشه های محصولات/خدمات جدید: این نقشه ها راهنمایی است برای طراحی استراتژی ها و تاکتیک هایی که هنگام ترفیع محصولات جدید می خواهید اجرا کنید.

منبع: https://b2n.ir/g62574

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.