ریدایرکت ۳۰۱ ؛ ابزاری برای جلوگیر از اشتباه در سئو

1

در مقالات قبل با ریدایرکت ۳۰۱  آشنا شدیم اکنون که اهمیت و تاثیر ریدایرکت ۳۰۱ را متوجه شدیم، مراحل مشترک پیاده‌سازی آن را بررسی خواهیم کرد تا مطمئن شویم با پیشگری از خطا در تنظیمات، تاثیر منفی بر سئو (seo) سایت رخ ندهد.

ایجاد تنظیم ریدایرکت ۳۰۱ بین نسخه‌های دامنه‌های 

ریدایرکت  ۳۰۱ قدرت لینک‌‌های ورودی از یک آدرس به آدرس دیگر را نشان می دهد. این مطلب را در نظر داشته باشید که گوگل این دو آدرس را  https://www.salesdemy.ir و salesdemy.irدو آدرس مختلف در نظر می‌گیرد پس اطمینان حاصل کنید که برای افزایش نتایج موتور جستجوی خود، ریدایرکت ۳۰۱ را از همه تکرارهای مختلف دامنه و نام تجاری خود تنظیم کرده اید.

پس از ایجاد صفحه جدید، ریدایرکت ۳۰۱ را تنظیم کنید.

ریدایرکت 301 ؛ ابزاری برای جلوگیر از اشتباه در سئو

در سال ۲۰۱۰ ، Toys ‘R Us دامنه toys.com را بدون تنظیم مجدد ریدایرکت  ۳۰۱ خریداری کرد و نتایج جستجوگر سایت جدید آن‌ها به شدت سقوط کرد زیرا توسط Google مجدداً به عنوان یک دامنه کاملاً جدید و بدون لینک ورودی از سایت قبلی شناسایی می‌شد. قبل از انتقال محتوای وب سایت خود حتماً ریدایرکت ۳۰۱ را تنظیم کنید تا سایت شما در این روند بازدید خود را از دست ندهد.

استفاده از ریدایرکت ۳۰۲ در هنگام انتقال محتوا

در هنگام به روز رسانی یا تغییرات در وب‌سایت خود، حتما به طور موقت با استفاده از ریدایرکت ۳۰۲ محتوای وب‌سایت خود را منتقل کنید. هنگام ایجاد تغییر در دامنه خود، از یک ریدایرکت ۳۰۱ برای حفظ پیوندهای ورودی و رتبه بندی جستجوی خود استفاده کنید.

در صورتی که ریدایرکت ۳۰۱ را  برای لینک‌های داخلی قدیمی وب‌سایت خود تنظیم نکنید. تجربه کاربری بدی را برای بازدیدکنندگان سایت ایجاد خواهید کرد، زیرا آن‌ها با کلیک بر روی لینک‌های قدیمی‌تر ممک است با صرف زمان بیشتری به صفحه مورد نظر خود دست یابند.

استفاده با دقت از این انتقال در SEO کمک می کند و بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت شما هدایت  می‌نماید.خواه به فکر بازنگری کل مطالب در انتقال سایت باشید ، یا فقط برخی از صفحات وب منسوخ را بازسازی کنید ، ریدایرکت ۳۰۱ به شما کمک می‌کند.

انواع دیگر ریدارکت‌ها

انواع دیگری از تغییر مسیر نیز وجود دارد ، از جمله:

۱- ریدایرکت ۳۰۲؛ انتقال به صورت موقت

این عملکرد تقریباً مشابه ریدایرکت ۳۰۱ است. با این تفاوت که  این تغییرات به صورت موقت صورت می‌پذیرد. برای یک کاربر، این تفاوت محسوس نیست، اما برای یک موتور جستجو پیام روشنی دارد که تغییرات صورت گرفته موقتی است و نیازی به رتبه‌بندی این صفحه به عنوان یک صفحه جدید نیست

۲- آدرس دهی خطاهای داخلی ۴۰۴

ریدایرکت 301 ؛ ابزاری برای جلوگیر از اشتباه در سئو

SEO یا تیم وب شما ممکن است برخی لینک‌های خراب را در وب سایت شما شناسایی کرده باشند. در این حالت ، بهترین روش برای ایجاد ریدایرکت ۳۰۱ و انتقال کاربران از آدرس‌های مشکل دار به یک آدرس درست است.

با این حال، شما همچنین باید به دنبال به روز رسانی پیوندهای متخلف برای اشاره به URL جدید باشید. داشتن وب سایتی که برای لینک‌های‌ داخلی با ریدایرکت ۳۰۱ تغییر مسیر داده شده‌اند بهترین روش است.

۳- آدرس دهی به خطاهای ۴۰۴ گزارش شده  در گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

بعضی اوقات، خطاهای ۴۰۴ را در  گوگل سرچ کنسول مشاهده خواهید کرد. گوگل ممکن است قبلا این صفحه را مورد بررسی قرارداده باشد و همچنین ممکن است کاربران  آن را به عنوان نشانک ذخیره کرده باشند، یا در ایمیل یا در  جاهای مختلف ذخیره کرده باشند در این صورت ، شما باید مطمئن شوید که این کاربران تجربه بهینه را دریافت می‌کند. بنابراین باید سعی کنید با استفاده از ریدایرکت ۳۰۱ این کاربران را به سمت یک محتوای مناسب سوق دهید که اساساً با آن محتوایی که انتظار داشتند متناسب باشد

1 نظر
  1. کریم نجفی می گوید

    سلام ۵۰۰امتیازنظرسنجی داشته بفرست

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.