راهنمای جامع گوگل آنالیتیک برای تازه کارها

2

راهنمای جامع گوگل آنالیتیک برای تازه کارها


اگر شما نمی دانید گوگل آنالیتیک چیست، و بر روی وب سایت خود آن را نصب نکرده اید، و یا این که آن را بر روی وب سایت خود نصب کرده اید اما هرگز به داده هایی که به شما ارائه می دهد، نگاهی نینداخته اید، مطالعه این درسنامه برای شما ضروری اشت.

در این درسنامه ما می خواهیم راهنمایی جامع و کاملی از گوگل آنالیتیک را برای تازه کارها بیان کنیم. چرا به این تحلیل ها و داده ها نیاز دارید؟ چگونه این داده ها را بدست آورید؟، چگونه از آن ها استفاده کنید؟ در مسیر کار در این حوزه با چه مشکلات روبرو خواهید شد؟

چرا هر مالک و صاحب وب سایت به گوگل آنالیتیک نیاز دارد؟

آیا وبلاگ دارید؟ آیا یک وب سایت ایستا و بدون هیچ پویایی دارید؟ اگر پاسخ تان مثبت است، به دور از اینکه وب سایتی شخصی باشند و یا برای کسب و کارتان از آن ها استفاده می کنید، شما بی شک به گوگل آنالیتیک نیاز دارید. در این جا فقط تعداد خیلی کمی از سوالات بسیاری که در مورد وب سایت شما هستند که می توانید به واسطه ی گوگل آنالیتیک به آن ها پاسخ دهید را بیان می کنیم.

– چه تعداد از افراد از وب سایت من دیدن می کنند؟

– این بازدیدکنندگان در کجا و کدام منطقه زندگی می کنند؟

– آیا من به وب سایت mobile-friendly نیاز دارم؟

– چه وب سایت هایی ترافیک را به وب سایت من می فرستند؟

– استفاده از چه تاکتیک های بازاریابی باعث افزایش ترافیک سایت من می شود؟

– کدام پیج در وب سایت من از همه محبوب تر است؟

– چه تعدادی از بازدیدکنندگان وب سایت من به سرنخ و یا مشتری تبدیل می شوند؟

– این بازدید کنندگانی که به مشتری و یا سرنخ تبدیل شده اند از کدام وب سایت ها به وب سایت من هدایت شده اند؟

– چگونه و با چه کارهایی می توانم سرعت وب سایت خود را افزایش دهم؟

– کدام یک از متن ها و محتوای وبلاگ های من را بازدید کنندگان از همه بیشتر دوست داشته اند و می پسندیدند؟

تعداد بسیار بسیار بیشتری از این قبیل سوالات را گوگل آنالیتیک می تواند پاسخ دهد، اما این سوالاتی که در این جا بیان کردیم برای صاحبان بیشتر وب سایت ها بسیار مهم تر هستند. در قسمت های بعدی به شما خواهیم گفت که چگونه گوگل آنالیتیک را می توانید برای وب سایت خود نصب و از آن استفاده کنید.


جلسه اول: چگونه گوگل آنالیتیک را نصب کنیم؟

جلسه دوم: کد پیگیری را نصب کنید.

جلسه سوم: اهداف خود را تعیین کنید

جلسه چهارم: راه اندازی جستجوی سایت

جلسه پنجم: افزودن حساب و مشاهده گزارشات

جلسه ششم: ویژگی های یک گزارش استاندارد

جلسه هفتم: انواع گزارشات گوگل انالیتیک

جلسه هشتم: تبدیلات؛ میانبرها و ایمیل ها

جلسه نهم: سوالات متداول


 

2 نظرات
  1. بابایی می گوید

    سلام وقت بخیر
    بنده میخوام در سایت عصر ایران همون قسمتی که شما تبلیغ رفتید تبلیغ بدم. فقط چون هزینه بالایی داره و بنده یک استارت آپ هستم و هزینه زیادی ندارم بکنم لطفا راهنمایی نمائید که واقعا تاثیر در رتبه گوگل شما داشته یا خیر ؟
    منتظر پاسخ شما هستم.

    باتشکر

    1. سعید اتحادی می گوید

      سلام جناب بابایی
      یکی از دوستان بسیار خوب من، جناب آقای ملکی، به صورت هفتگی درسنامه ای با عنوان “راهنمای آموزش رپورتاژ آگهی” داخل سایت قرار میدن (تا الان ۳ قسمت از این درسنامه منتشر شده) اگر هنوز شک دارید که رپورتاژ و تبلیغات محنوا می تونه برای شما مفید باشه یا خیر، بهتون پیشنهاد می کنم حتما این درسنامه رو مطالعه کنید.
      وبسایتی هم هست با عنوان Publica.ir که در زمینه رپورتاژ فعالیت میکنه. به این وبسایت هم یه سری بزنید، اطلاعات جالبی کسب می کنید
      موفق باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.