راهنمای جامع گوگل آنالیتیک برای تازه کارها: انواع گزارشات گوگل آنالیتیک

0

راهنمای جامع گوگل آنالیتیک برای تازه کارها


با هفتمین جلسه از سری آموزش های راه اندازی و استفاده از گوگل آنالیتیک برای تازه کارها در خدمت شما هستیم. در مبحث قبلی با ویژگی های یک گزارش استاندارد آشنا شدیم. در این بخش می خواهیم توضیحاتی را در ارتباط با انواع گزارشات گوگل آنالیتیک ارائه کنیم.

تصویر زیر خلاصه سریعی از این که شما چگونه می توانید به بخش های گزارشات گوگل آنالیتیک استاندارد که در ستون های فرعی قابل دستیابی است را نشان می دهد.

راهنمای جامع گوگل آنالیتیک برای تازه کارها: انواع گزارشات گوگل آنالیتیک

گزارشات مشاهده کنندگان (Audience)

این گزارش هر آن چه که شما می خواهید در مورد بازدیدگنندگان خود  بدانید را به شما می دهد. در این حالت شما به راحتی می توانید به اطلاعات جمعیت شناسی از قبیل سن و جنسیت بازدیدکنندگان خود دست یابید؛ بفهمید علاقه ی کلی آنها در چه زمینه هایی است، اهل کجا هستند و به چه زبانی صحبت می کنند؛ هر چند وقت یک بار به وبسایت شما سر می زنند و از وبسایت شما دیدن می کنند و از چه تکنولوژی و ابزاری برای دیدن و مشاهده ی وبسایت شما استفاده می کنند.

گزارشات اکتسابی (Acquisition)

در این بخش درمی یابید که بازدید کنندگان تان از چه بخش هایی در وبسایت شما دیدن می کنند (کل ترافیک سایت را بیان می کند.) در این جا شما به راحتی می توانید ببینید که کل ترافیک سایت به چه بخش هایی تقسیم می شود و منابع خاص را نیز بیان می کند.

شما می توانید به کل اطلاعات در مورد شبکه های اجتماعی تان دست یابید. همچنین شما می توانید به AdWords (سرویس تبلیغات گوگل) در گوگل آنالیتیک متصل شوید تا هر چه بیشتر در مورد کمپین PPC تان بدانید و ابزار Google Webmaster Tools / Search Console را استفاده کنید تا بیشتر در مورد ترافیک جستجو (بهینه سازی موتور جست و جو و به اصطلاح سئو) یاد بگیرید.


بیشتر بخوانید: راهنمای کامل استفاده از لینک UTM جهت پیگیری در گوگل آنالیتیک


گزارشات رفتاری (Behavior)

این گزارشات هر گونه اطلاعاتی که در مورد ارتباطات می خواهید بدانید را به شما می دهد. به طور کاملا اختصاصی، صفحات برجسته در وبسایتتان (Site Content > All Pages), صفحات ورودی برجسته در وبسایتتان (Site Content > Landing Pages), و صفحات خروجی برجسته در وبسایتتان (Site Content > Exit Pages) را نشان می دهد.

اگر شما جستجوی سایت را نصب کرده باشید، به راحتی متوجه خواهید شد از کدام واژه و کلمات در این جستجو استفاده شده است (Site Search > Search Terms) و با این کلمات چه صفحات و پیج هایی را مشاهده کرده اند. (Site Search > Pages)

شما همچنین می توانید سرعت لود صفحات خود را (سرعت سایت) مشاهده نمایید و همچنین برای ارتقا سرعت سایت خود از پیشنهاداتی که گوگل به شما می دهد بهره ببرید(Site Speed > Speed Suggestions).


جلسه هشتم آموزش گوگل آنالیتیک: تبدیلات؛ میانبرها و ایمیل ها


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.