راهنمای جامع گوگل آنالیتیک برای تازه کارها: افزودن حساب و مشاهده گزارشات

0

راهنمای جامع گوگل آنالیتیک برای تازه کارها


با پنجمین جلسه از سری آموزش های راه اندازی و استفاده از گوگل آنالیتیک برای تازه کارها در خدمت شما هستیم. پس از  تعیین اهداف و همچنین راه اندازی جستجوی سایت ، در این جلسه می خواهیم با افزودن حساب های کاربری و وبسایت ها و همچنین مشاهده گزارشاتی که گوگل در اختیار ما می گذارد، آشنا شویم.

اگر شما می خواهید اکانت گوگل آنالیتیک جدیدی را اضافه کنید، در منوی ادمین، با انتخاب منوی کشوی ستون اکانت قادر به انجام این کار هستید. کافیست در این منو قسمت ” ایجاد لینک اکانت جدید ” را انتخاب نمایید.

راهنمای جامع گوگل آنالیتیک برای تازه کارها: افزودن حساب و مشاهده گزارشات

به همین ترتیب، اگر شما می خواهید وب سایت جدیدی را تحت اکانت گوگل آنالیتیک اضافه کنید، با رفتن به قسمت منوی ادمین و با کلیک بر روی منوی کشویی ستون اموال و یا وبسایت این امکان را خواهید داشت. در این منو با کلیک بر روی ” ایجاد لینک جدید برای اموال و یا وبسایت ” این امکان برای شما فراهم خواهد شد.

راهنمای جامع گوگل آنالیتیک برای تازه کارها: افزودن حساب و مشاهده گزارشات

در انتها شما باید تمام موارد ذکر شده در مراحل قبل را (برای اکانت یا وبسایت جدید خود) دوباره انجام می دهید.

زمانی که شما گوگل آنالیتیک را بر روی وب سایت(ها)ی خود نصب کردید، اهدافتان را مشخص کنید؛ پس از نصب قسمت جست و جوی سایت ، شما باید به مدت ۲۴ ساعت صبر کنید تا داده ها شروع به جمع آوری شوند. سپس شما می توانید داده های جمع آوری شده را مشاهده کنید.

چگونه می توان داده های گوگل آنالیتیک را مشاهده کرد؟

زمانی که جمع آوری داده را در گوگل آنالیتیک شروع کردید می توانید اطلاعاتی را از ترافیک وب سایت خود بدست آورده و یاد بگیرید. هر زمانی که وارد حساب گوگل آنالیتیک خود شوید می توانید گزارش تعداد مشاهده کنندگان را داشته باشید و ببینید. همین طور، اگر شما بیش از یک وب سایت دارید، می توانید به لیست وب سایت انتخابی خود بروید و فرم مورد نظر را مشاهده کنید، و گزارش تعداد مشاهده کنندگان آن وب سایت را ببینید. این لیست یکی از ۵۰ لیستی است که گوگل آنالیتیک می تواند به شما ارائه کند. هم چنین با کلیک بر روی لینک گزارش در بالای صفحه نیز می توانید به این اطلاعات دست یابید.

راهنمای جامع گوگل آنالیتیک برای تازه کارها: افزودن حساب و مشاهده گزارشات


جلسه ششم آموزش گوگل آنالیتیک: ویژگی های یک گزارش استاندارد


ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.