آموزش بازاریابی پورسانتی : از کالاهای دیجیتالی غافل نشوید

0

راهنمای آموزش بازاریابی پورسانتی


وقتی که به عنوان کار دوم یا حتی به عنوان یک منبع درامد اصلی به دنبال کسب و کار آنلاین هستید، با چندین سوال روبرو خواهید بود. اولین سوالی که بایستی به آن پاسخ دهید این است که آیا شما تصمیم دارید محصولات خود را به فروش برسانید، و یا اینکه محصولات شخص دیگر را به در قالب بازاریابی پورسانتی یا همان بازاریابی همکاری در فروش تبلیغ کنید؟ سوال دیگری که باید در رابطه با آن تصمیم بگیرید این است که آیا محصولاتی که می خواهید به آن ها پرداخته و تبلیغ کنید، محصولات فیزیکی هستند یا محصولات دیجیتالی با محتوای اطلاعاتی؟

محصولات فیزیکی یعنی آنچه که شما می توانید در دستتان بگیرید و لمس کنید. باید از اینترنت ممنون بود که این امکان را برای شرکت های خرده فروشی های برزگ و کوچک مختلف که دارای ساختار (اصطلاحا از خشت و گل درست شده اند) و سازمان یافته هستند، فراهم کرد تا برای فروش کالاهای خود به صورت آنلاین وارد رقابت با سایت های دیجیکالا و بامیلو شده اند. بسیاری از افرادی که در زمینه بازاریابی افیلیت محصولات فیزیکی را تبلیغ کنند که در یک مکان مناسب و طی یک فعالیت فیزیکی و با مجموعه ای از امکانات فیزیکی ساخته می شوند.

آموزش بازاریابی پورسانتی : از کالاهای دیجیتالی غافل نشوید

حتی اگر شما تولید کننده یا تبلیغ کننده کالاهای فیزیکی هستید شما می بایست به طور جدی به سبد محصولاتتان، محصولات دیجیتالی مبتنی بر اطلاعات را بیفزایید. محصولات دیجیتال مبتنی بر اطلاعات، می توانند کتاب های الکترونیکی، نرم افزارها و دوره های آموزشی آنلاین و غیره باشد. بیایید به برخی از مزایای فروش آنلاین کالای دیجیتالی مبنی از اطلاعات نگاه بیندازیم:


بیشتر بخوانید: مانند یک بوتیک دار حرفه ای دکور وبسایت خود را بچینید


۱- به سرعت راه اندازی می شوند

اگر قصد راه اندازی کسب و کار آنلاینی را در زمینه محصولات دیجیتالی داشته باشید تمام مراحل آن در عرض چند روز و حتی شاید چند ساعت انجام می پذیرد. منظور از مراحلی که قرار است اتفاق بیفتد اولا ایجاد یک بستر مناسب برای بازاریابی پورسانتی و سپس انتخاب یک محصول درست از یک بازرگان یا کارآفرین و تبلیغ و ترویج محصولات از طریق پلتفرم همکاری در فروش شما و در نهایت کسب درآمد است. شما می توانید به سادگی برای یک برنامه پورسانتی ثبت نام، یک لینک ایجاد کنید و سپس راجع محصول مورد نظر مطلبی را بگذارید یا با ارسال ایمیل به لیست ایمیلتان آن را تبلیغ و درآمد کسب کنید.

از سوی دیگر اگر بخواهید در زمینه کالاهای فیزیکی فعالیت کنید، برای اینکه جریان فعالیت ایمن داشته باشید، باید دائما با عرضه کننده کالا و شرکت های حمل و نقل در ارتباط باشید. در حقیقت، در این نوع کار، تاخیرهای زیادی پیش خواهد آمد. اگر بخوایید در زمینه محصولات فیزیکی کار کنید برای شروع شاید چند روز، چند هفته یا چند ماه طول بکشد.

۲- هیچ موجودی کالایی وجود ندارد که راجع به آن نگران باشید

محصولات دیجیتالی نیازی به انبار یا زیرزمین یا محلی برای نگهداری ندارند. زمانی که فروش از سوی شما شکل می گیرد، فرد می تواند مستقیما فایل را دانلود کرده یا به سایت مستقل خود فروشنده برود و از آنجا فایل را بگیرد. حتی زمانی که شما با محصولات ترکیبی مثل dvd ها سر و کار دارید، باز هم شما برای انبار کردن آن ها مسئول نیستید. عدم وجود موجودی، بدون هزینه بودن کالاهای دیجیتالی، عدم نیاز به حمل و نقل و همچنین این قابلیت که مشتری می تواند سریع به کالا دسترسی پیدا کنند، فروش کالاهای دیجیتال را جذاب می کند.

آموزش بازاریابی پورسانتی : از کالاهای دیجیتالی غافل نشوید

۳- نیازی به کادر پشتیبانی یا اجرایی نیست

بسیاری از کسب و کارهای معتبر درگیر مقوله خدمات ارتباط با مشتری و استردادها در مورد محصولشان خواهند بود. در بدترین حالت در مورد محصولات دیجیتالی ممکن است شما مجبور شوید در زمینه دانلود فایل محصول کمک بدهید (که احتمالش در دنیای امروزه که همه کارها به صورت آنلاین صورت می گیرد خیلی کم است). علاوه بر این، بازاریابان اغلب مواد بازاریابی پورسانتی (مانند پیشنهاد پست الکترونیکی، آگهی تبلیغاتی و غیره) را خودشان ارائه می دهند. شما می توانید از همه یا بعضی از آن ها برای لیست مشترکین خود استفاده کنید.

بنابر آنچه در بالا گفته شد، تنها فقط کافیست بازدیدکنندگان سایتتان را افزایش داده و و محصول مورد نظر را با لینک کلیکی تبلیغ کنید. بقیه چیزها توسط خود فروشنده پشتیبانی خواهد شد.


بیشتر بخوانید: مدل بازاریابی همکاری در فروش: طرحی برای موفقیت


۴- حاشیه سود برای محصولات دیجیتالی بیشتر از محصولات فیزیکی است

مردم برای محتوای خوب پاداش خوبی می دهند پس جای تعجب نیست اگر بازراریابان با رسیدن به جایگاه مناسب، موفق بوده و پاداش های خوبی به دست می اورند. اطلاعات ، برای آن هایی که از ارزش و قدرت اطلاعات آگاهند، پول به ارمغان خواهد اورد. مثلا داشتن آگاهی نسبت به قیمت کالاهای با ارزش و تغییر و تحول آن ها می تواند برای شما پول ساز باشد.

اگر برای تبلیغ محصولات دیجیتال با پیشنهاد پورسانتی معادل ۵۰ درصد، ۶۰، یا ۷۰ درصد و حتی بیشتر مواجه شدید، اصلا تعجب نکنید. برعکس، محصولات فیزیکی مانند کفش یا لوازم الکتریکی مصرفی، حاشیه سود کمی دارند و شما باید تعداد زیادی از آن ها را بفروشید تا به درآمد معناداری برسید.

آموزش بازاریابی پورسانتی : از کالاهای دیجیتالی غافل نشوید

اگر ما در اینجا به مزایای کار کردن راجع به کالاهای دیجیتال می پردازیم، منظور این نیست که اصلا به کالاهای فیزیکی توجه نکنید نه، بلکه شما می توانید در بازاریابی پورسانتی خود به طور هم زمان به هر دو توجه کنید و بعضا گاهی شرایط کار شما ایجاب می کند که هر دو نوع کالا را در کار خود مد نظر قرار دهید.

سایت های مختلفی وجود دارند که نه تنها به بازاریابان پورسانتی تازه کار کمک می کند تا از طریق فروش محصولات کسب درآمد کنند، بلکه به ترفند ها و روش های بازاریابی را هم آموزش می دهد. اگر شما قصد شروع کاری این چنین را دارید باید همواره مطالعه و گرفتن مشاوره در این زمینه را فراموش نکنید. فروش محصولات دیجیتالی مبتنی بر اطلاعات بسیار سودمند خواهد بود، به خصوص برای افرادی که موفقیت دیگران هم برایشان اهمیت دارد.


پیشنهاد نویسنده: چند توصیه ساده برای کسب و کار شما


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.