مدل بازاریابی همکاری در فروش: طرحی برای موفقیت

0

در بازار اقتصاد گیگ، که به سرعت در حال رشد است، ارزش بازاریابی همکاری در فروش (Affiliate Marketing) بیش از پیش مشخص می­ شود. (اقتصاد گیگ نوعی از اقتصاد بوده که در آن، فرد به صورت آزاد و مستقل کار کرده و همواره پس از اتمام یک پروژه کوتاه مدت به پروژه بعدی می رود) بازارهای کارآفرینانه می ­تواند با یک یا چند برند بر مبنای عملکرد کار کنند، برای نتایج و خروجی ­ها به جای انجام کامل کار پرداختی دریافت کنند.


بیشتر بخوانید: همکاری در فروش چیست و چگونه ایجاد درآمد میکند؟


بر روی دیگر این سکه، کسب و کار شما می تواند از طریق توانایی برای یافتن ارائه­ دهندگان بازار هدف مشخص (niche) که در طبقه شما متخصص هستند و محرک­ هایی که پیشنهاد می ­دهید را می­ پذیرند، نفع ببرند.

مدل گیگ بدلیل طراحی آن جهت سنجش نیز ارزشمند است. مدل بازاریابی همکاری در فروش می ­تواند با مبتنی بودن بر عملکرد در زمان واقعی، شراکت­ را بیشتر بسط دهد.

مدل بازاریابی همکاری در فروش: طرحی برای موفقیت

سرمایه­ گذاری بر مدل عملکرد- مشارکت

به جای رقابت برای سهم بزرگتری از بازار، مدل بازاریابی افیلیت، به هر دو طرف نیاز دارد تا با هم جهت افزایش اندازه سهم به عنوان یک کل همکاری کنند و امکان سفارشی سازی گزینه های بسیاری را فراهم می سازد.

آیا می خواهید کوپن های فروش را به تعداد کمتری پاداش دهید؟ حق الزحمه رقیب را در صورتی که مشتری در مح پرداخت قرار دارد خنثی کنید؟ هر فصل یک نرخ پرداخت ترکیبی جدید خلق کنید؟ مشکلی نیست. به جای تلاش برای خوب بودن در همه چیز، می توانید به سراغ افرادی بروید که انگیزه های آن­ها با شما هماهنگ هستند، و بازاری خلق کنید که به آن ها امکان مشارکت در بازاریابی محصولات و خدمات شما را می دهد.


بیشتر بخوانید: راهنمای گام به گام ساخت یک برنامه بازاریابی


تقریبا هر نوع ترتیب و هماهنگی در بازاریابی افیلیت امکان پذیر است. در حالی که ممکن است تهدیدآمیز به نظر برسد، این دقیقا همان چیزی است که این مدل را قدرتمند می کند. بنابراین، اگر بپذیرید خودتان همه چیز را در اختیار ندارید، به ارائه این خدمات به جهان از طریق مدل نوع همکاری در فروش بیاندیشید. در اینجا سه مرحله که می توانید برای استفاده از این مدل و رشد درآمد به شیوه استراتژیک با صرفه اقتصادی بیشتر به کار بگیرید، ارائه می شود:

۱- تعیین کنید چه کسی مسئول اداره آن است

نیازی نیست مالک تمامی دارایی هایی باشید که برای اداره کسب و کار به آن ها نیاز دارید. همانند اسنپ، شما فقط باید سیستم خودتان را تنظیم کنید. شما تصمیم می گیرد چه چیزی باید برون سپاری شود، چه چیزی در شرکت باقی بماند و چه چیزی نیازمند رویکردی ترکیبی است.

به عنوان مثال، تیم بازاریابی شما می تواند بر خلاقیت، برندسازی و استراتژی های ترفیع تمرکز کنند و برای آزمون استراتژی های متفاوت پیش از اجرای آن ها با شرکا همکاری کنید. وارد کردن متخصصانی باامکان دسترسی جغرافیایی وسیع، فقط تلاش­ های درون شرکت شما را تکمیل می کند. با این حال، شما باید هر فرصتی را به طور جداگانه ارزیابی کنید.

مدل بازاریابی همکاری در فروش: طرحی برای موفقیت

به عنوان مثال، کسی که در بازاریابی Snapchat عالی است ممکن است کاملا با اینستاگرام ناآشنا باشد. شما باید پیشینه و شایستگی های هر متخصصی را که با وی مشارکت دارید درک کنید، زیرا درگیری با مشتریان هدف Snapchat به رویکردی خلاقانه تر و زمان بیشتری نسبت به اینستاگرام، فیس بوک و توئیتر نیاز دارد.

منظور این نیست که شما باید همه چیز را برون سپاری کنید. بلکه هدف شناسایی نقاط قوت درونی و پر کردن شکاف ها از طریق خدمات شرکای niche بوده که پهنای باند و تخصصشان با بودجه و نیازهای شما هماهنگی دارد. حتی جنبه های روزانه بازاریابی شما از طریق شرکای کاری می تواند پیگیری و موجب بهبود نتایج شود.


بیشتر بخوانید: ۷۲ علامت اختصاری بازاریابی برای حرفه ای ها


۲- برنامه همکاری در فروش تنظیم کنید

برنامه های همکاری در فروش به شما این امکان را میدهد صرفا برای آن چیزهایی تمرکز کنید که واقعا مورد نیاز شما است. بر اساس eMarketer، بازاریابی افیلیت ۵/۷% از تمامی هزینه های دیجیتال در میان خرده فروشان را شامل می شود. Uber، Fiverr و سایرین از چنین برنامه هایی استفاده می کنند. آن ها ساختار و اصول راهنما را تهیه کرده و اجرا را بر عهده تیم های مدیریت برنامه شان می گذارند.

هنگامی که برنامه همکاری در فروش خود را تنظیم نمودید، گام بعدی یافتن شریکی است که مایل به مشارکت در این برنامه باشد. پیوستن به رویدادهای افیلیت محور، همانند Affiliate Summit، به شما و مدیران برنامه همکاری در فروش را معرفی می کند. این ها فرصت هایی عالی برای یادگیری درباره این امر است که چه کسی چه کاری را انجام می دهد و چه کسی می تواند شریک بازاریابی یا مدیریتی خوبی برای برنامه شما باشد.

مدل بازاریابی همکاری در فروش: طرحی برای موفقیت

۳- به هر رابطه از نظر عملکرد در زمان واقعی نگاه کنید

با وجود انعطاف زیادی در ساختار اقتصاد گیگ، به طور منظم بایستی تحلیل شود که آیا هر یک از شراکت های شما، در ادامه همچنان سودآور هستند یا خیر؟ زمانی که هر دو شریک بدانند انتظار چه چیزی را دارند، بدون محدودیت ارتباط برقرار و در موفقیت های یکدیگر سرمایه گذاری کنند، در این صورت بازاریابی همکاری در فروش به بهترین شکل عمل خواهد کرد.

به عنوان مثال، در ساختار مشارکت امروزی، شرکت ها اغلب یا اصلا نمی دانند و یا دانش اندکی در مورد آنچه شرکایشان انجام می دهند، دارند. در آینده، بهترین سیستم ها و پلتفورم ها حضور خواهند داشت تا شرکت دقیقا بدانند هر شریک چه کاری انجام می دهد. این امر هم اکنون به لطف پلتفورم های SaaS آغاز شده است.

با تکامل دنیای بازاریابی به همراه شکوفایی اقتصاد گیگ، شراکت های بین بازارایابان و کسب و کارهای سازنده آن نیز باید تکامل یابد. در مدل بازاریابی قدیمی گیر نیافتید، از آزادی و انعطاف پذیری که اقتصاد گیگ ارائه می دهند استفاده کنید تا در نهایت جایگاه بازار بهتری کسب کنید.


پیشنهاد نویسنده: بازاریابی آنلاین: استراتژی اساسی که هر کسب و کاری می تواند از آن بهره ببرد


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.