افزایش بهره وری در استارت آپ ها به کمک trello

0

هر شخصی که به محیط استارت آپ وارد می شود، بهره وری بالاتر در محل کار و شادی بیشتر در خانه را دنبال می کند. این دو دست در دست هم داشته و نقش نیروی محرک برجسته در عملکرد هر فردی را بر عهده دارند. در همین جهت، ابزارها و برنامه های زیادی برای کمک به استارت آپ روانه بازار شده اند که تا به ما کمک کنند تا هم محیط کار و هم محیط منزل، به اهداف خود دست پیدا کنیم.

Trello ، نرم افزار/ وب سایت مدیریت پروژه رایگان و ساده استارت آپ ها می باشد که نظم را به زندگی شما باز خواهد گرداند. این نرم افزار به عنوان یک هیئت مدیره دیجیتال عظیم است که در آن می توان وظایف خود را پین کرده، آن ها را به اعضای تیم های مختلف اختصاص داده و پیگیری پیشرفت خودمان را داشته باشیم.


بیشتر بخوانید: ۱۰ پلت فرمی که در فرایند راه اندازی استارت آپ به شما کمک خواهند کرد.


پلت فرم Trello به طور فریبنده ای ساده است. با یک نگاه سطحی، این نرم افزار می تواند به عنوان یک برنامه که لیستی از کارهای روزانه را ایجاد می کند شبیه باشد، اما هنگامی که شما عمیق تر به این نرم افزار نگاه کنید، بسیاری از امکانات و میزان انعطاف پذیری بیشتری در آن قابل ملاحظه است.

این پلت فرم در ابتدا برای شناسایی اشکالات در کد کامپیوتر، توسط تیم Fog Creek ، مورد استفاده قرار گرفت، اما برنامه در حال حاضر برای سازماندهی همه کارها از مدیریت محتوا تا ثبت رکوردها، برنامه ریزی مراسم عروسی و یا پیگیری قطعنامه ها استفاده می شود.

نحوه استفاده از Trello

نحوه استفاده از Trello

در ابتدا، Trello ممکن است کمی گیج کننده باشد. اما نگران نباشید، این فقط یک نسخه دیجیتالی از یادداشت های برچسبی قدیمی بر روی تخته می باشد. سه نکته اصلی که باید برای استفاده از Trello بدانید، تابلوها، کارت ها و لیست ها است.

مدیر هر تابلو (شخصی که تابلو تا همان بورد را ساخته است)، یک پروژه یا یک برند را مدیریت می کند. این مانند یک بولتن قابل اشتراک گذاری شوده که حاوی تمام لیست ها و کارت های مربوط به آن رویداد است. مدیر بورد می تواند افراد را به لیست بورد اضافه، حذف و در وظایف ذکر شده با آن ها همکاری کند. لیست ها به سادگی یک دسته کارت هستند، و کارت ها سلول های هر بورد را تشکیل می دهند. کارت ها یک کار یا یک ایده را نشان می دهند. شما می توانید توصیف های طولانی برای کارت ها، تصاویر، فایل ها، لینک ها و غیره داشته باشید و به آن ها اضافه کنید. شما می توانید اعضای تیم را به هر کارت اختصاص دهید و کارت را می توانید بین لیست ها قرار دهید.


بیشتر بخوانید: اشتباهاتی در برندسازی که بسیاری از استارت آپ ها مرتکب می شوند.


چرا استفاده از Trello؟

این نرم افزار می تواند گردش کاری شما را به نمایش بگذارد:

راه های زیادی برای استفاده از Trello وجود دارد. دو تا از معروف ترین روش ها و راه ها برای ایجاد یخش های مختلف برای هر فرآیند گردش کارتان می باشد. اگر تیم شما به اندازه کافی کوچک باشد، هر بخش را به هر فرد از تیم خود اختصاص دهید. هر بخش از استارت آپ شما (منابع انسانی، مالی، فروش، بازاریابی یا پشتیبانی) می تواند تخته های جداگانه ای داشته و جریان کاری آن ها را در هر یک از موارد ذکر شده ترتیب دهد. به عنوان مثال، تیم HR می تواند یک بورد برای ردیابی پست هایی که باید پر شود و جایگاه های شغلی که قبلا استخدام شده اند، داشته باشند. می توان یک هیئت دوم برای پیگیری مصاحبه ها ایجاد کرد، هر مرحله بخش هایی را داشته باشد، و اعضای تیم نیز نظرات خود را در مورد هر کدام از مراحل ارائه می دهند. بخش بازاریابی محتوا می تواند یک بورد تقویم محتوا داشته که برای ایده ها، تحقیقات، پیش نویس ها و … یک پشتوانه اطلاعاتی داشته باشد.

این نرم افزار باعث افزایش شفافیت می شود:

با استفاده از Trello می توانید اطمینان حاصل کنید که تمام فرآیندهای کسب و کار شما در میان اعضای تیم شما شفاف است. هر فردی در تیم تان می داند که چه انتظاری از او دارید، زمان بندی ها قبل از اختصاص دادن زمان به پروژه های جدید قابل مشاهده بوده و میزان کار خود می داند. تیم شما هم چنین یک ایده واضح دارد که چه کسی برای رسیدگی به هر گونه مساله مسئول خواهد بود و بنابراین کانال های ارتباطی در سازمان را شفاف می کند. به معنای واقعی کلمه کارمند، مدیر و بنیانگذار را در یک صفحه در کنار یک دیگر نشان می دهد. Trello یکی از بهترین برنامه هایی است که یک تیم از راه دور را با هم ترکیب می کند و کار آن ها را با هم هماهنگ می کند.

این نرم افزار پاسخ گویی را افزایش می دهد:

این نرم افزار یک نتیجه مستقیم از افزایش شفافیت است، از آن جایی که وظایف مربوط به اعضای تیم یا گروه های فردی در Trello قابل مشاهده است، به آسانی می توانید آن ها را پیگیری و دلایل تاخیرات به وجود آمده را شناسایی کنید. هم چنین به راحتی می توانید بخشی از جریان کاری که کاهش یافته و یا عملکردش را متوقف شده است را شناسایی کنید . این نرم افزار هم چنین باعث افزایش احساس مسئولیت در اعضای تیم تان می شود و نتایج سریع تر و بهتری را برای کسب و کارتان تضمین می کند. هم چنین به طور فزاینده ای موجب صرفه جویی در زمان، که برای شناسایی نقطه دقیق عدم انطباق صرف می شود، می گردد.

این نرم افزار در ۲ نسخه رایگان و پرداخت هزینه می باشد:

Trello نرم افزاری رایگان برای استفاده می باشد. با این وجود برخی امکانات برای نرم افزار وجود دارد که برای استفاده می توانید وجه آن را پرداخت کنید. البته اکثر ویژگی هایی که در نسخه رایگان وجود دارند، برای شروع و کسب و کارهای کوچک کافی می باشد.

یکی دیگر از ویژگی های بسیار خوب این نرم افزار، نسخه تلفن های هوشند است. علاوه بر این، این نرم افزار شامل ویژگی هایی مانند “کشیدن و رها کردن” و “ویرایش خطی” می باشد، که به راحتی زمانی که به آن متصل هستید می توانید استفاده کنید.

سازماندهی اولین گام برای تولید مولد است. وقتی شما می توانید این کار را بدون هزینه برای شرکت انجام دهید، پس چرا آن را امتحان نمی کنید؟


پیشنهاد نویسنده: ۱۰ گام اساسی جهت راه اندازی یک استارت آپ


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.