ایلان ماسک ؛ چگونه یک‌ کسب‌وکار را شروع کنیم؟

0

ایلان ماسک به عنوان یکی از محبوب ترین کارآفرینان جهان مطرح شده است. او به عنوان مدیر شرکت‌های تسلا ، اسپیس ایکس و OpenAI نیز در  ابتدای راه خود با برخی از بزرگترین چالش های روبرو بوده است.

ایلان ماسک می‌گوید: “شروع یک تجارت برای همه نیست.” من می‌گویم راه اندازی یک کسب و کار، نیاز به آستانه درد بالا دارد. ”

برای صدمات زیادی آماده شوید.

ماسک توضیح می‌دهد: “به طور کلی این اتفاق می افتد.” “زیرا ، هنگامی که شما برای اولین بار یک شرکت را تأسیس می‌کنید ، خوش بینی زیادی وجود دارد. و همه چیز عالی است. خوشبختی در ابتدا زیاد است. و سپس با انواع مسائل روبرو می‌شوید و شادی به طور پیوسته کاهش می‌یابد. سپس ، از طریق تمام جهان آسیب خواهید دید. و در نهایت ، اگر موفق شوید که در بیشتر موارد موفق نخواهید شد … همانند تسلا تقریباً موفق نشد و بسیار نزدیک به شکست بود. اگر موفق شدید ، پس از مدت ها ، بالاخره به خوشبختی برمی گردی. ”

این خیلی درست است. وقتی چندین سال پیش برای خودم شروع به کار کردم ، آمادگی آن اندازه دردی را نداشتم که باید تحمل کنم. و بیشتر از آنچه موفق شده ام شکست خورده ام.

“اما هر شکست یک درس آموختنی بود و موفقیت‌ها بدون آنها امکان پذیر نبود.”

وقت خود را صرف پیشرفت های جزئی نکنید.

ایلان ماسک می گوید اگر در حال ساخت محصول یا ارائه خدمات هستید، نمی تواند کمی بهتر از رقبا باشد باید عالی باشد.

او می گوید: “اگر در حال ورود به جایی هستید که بازار فعلی وجود دارد، در برابر رقبای بزرگ و قوی ، محصول یا خدمات شما باید بسیار بهتر از آنها باشد.” “نمی تواند کمی بهتر باشد، زیرا در این صورت شما خود را جای مصرف کننده می گذارید … شما همیشه قصد خرید از مارک معتمد را دارید مگر اینکه تفاوت بزرگی وجود داشته باشد.”

به عنوان مثال می‌توان این تجربه را بیان کرد که گای کاوازاکی سالها پیش از استیو جابز آموخته بود:

کاوازاکی در سخنرانی اصلی خود گفت: “شما باید از منحنی ها بپرید ، نه [یکسان سازی بهتری] ایجاد کنید.” “شما کارها را ۱۰ درصد بهتر انجام نمی‌دهید ، بلکه کارها را ۱۰ برابر بهتر انجام می‌دهید.” به این فکر کنید که چگونه iPod جایگزین Walkman شد. یا اینکه چگونه iPhone جایگزین Blackberry شد. یا چگونه iPad جایگزین … Palm Pilot شد؟

همانطور که ایلان ماسک می گوید: “فقط کمی بهتر بودن فایده ندارد. باید خیلی بهتر بود.”

ایلان ماسک

مدام به دنبال انتقاد باشید.

ماسک می گوید: “یک نقد خوب و مدون از هر کاری که انجام می دهید به اندازه طلا ارزشمند است.”

ایلان ماسک توضیح می دهد: “معمولاً دوستان شما می دانند مشکل چیست.” “اما آنها نمی‌خواهند به شما بگویند زیرا نمی‌خواهند به شما صدمه بزنند. این بدان معنا نیست که دوستان شما درست می‌گویند. اما اغلب اوقات، آنها درست می‌گویند.”

این خیلی درست است. وقتی صحبت از ایده های شما می‌شود ، کسانی که به شما نزدیکتر هستند معمولاً می‌خواهند شما را تشویق کنند و آخرین چیزی که آنها می‌خواهند این است که شما شکست بخورید.

اما این افراد همچنین منبع ارزشمندی هستند: آنها می‌توانند به طور عمیق به شما بگویند که نقاط ضعف شما کجاست و برای بهبود چه چیزی نیاز دارید.

البته شنیدن این که شما در اشتباه هستید بسیار دردآور است. اینکه چیزی در مورد شما یا آنچه ایجاد کرده‌اید کامل نیست. اما با کمی هوش هیجانی، می‌توانید آن بازخورد را برای آنچه که هست، فرصتی برای بهتر شدن ببینید.

جمله طلایی که ایلان ماسک همیشه می‌گوید:

“شما حتی باید رویکرد اشتباه خود را در پیش بگیرید. هدف شما این است که کمتر اشتباه کنید.”

منبع:https://bit.ly/3FyBi2y

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.