چرا مدیران میانی و ارشد سازمان ها نیاز به آموزش مهارت های مدیریتی دارند؟

0

این روزها، بزرگ‌ترین دغدغه و چالش  ازمان‌ها کمبود وحشتناک مدیران میانی و ارشد کارآمد و کاربلد است. تنها در سال ۲۰۱۷ میلادی سازمان‌های آمریکایی بالغ برای ۱۵۰ میلیارد دلار صرف آموزش و پرورش کارکنانشان کردند. بخش اعظم این پول صرف آموزش و پرورش مدیران میانی و سرپرست‌های عملیاتی شده است.با توجه به دغدغه سازمان ها، کسب و کارهای امروزی ، مدیرانی چندبعدى و همه جانبه نگر مى طلبند که با نگرش راهبردی و درک درستی از مهارت های مدیریتی بتوانند سازمان را به سمت تعالی و رشد سوق دهند. مدیران میانی و ارشد سازمان ها میبایست با ایجاد توانمندی های ذیل مهارت های مدیریتی خود را بهبود بخشند:

مهارت های مدیریتی

 نفوذ بر دیگران و بدست آوردن قدرت ( رهبری) :

رهبری یعنی استفاده از قدرت و نفوذ کلام برای هدایت دیگران به سمت دستیابی به اهداف. مدیران میانی و ارشد سازمان میبایست با منابع نفوذ کلام و قدرت ‌شان آشنا باشند تا برای رهبری موثر و سودمند جهت رسیدن به اهداف از این قدرت و نفوذ کلام استفاده کنند.

بالا بردن انگیزه پرسنل:

از دید کارکنان و مدیران سازمان‌ها هیچ مبحثی به اندازه انگیزش مهم نیست. در مدیریت منابع انسانی انگیزش اهمیت ویژه‌ای دارد، چون تحقیقات نشان داده‌اندکه عملکرد کاری یک فرد تابعی از انگیزه و توانایی اوست. انگیزش مفهومی یک‌پارچه نیست بلکه از نیروهایی مجزا و متفاوت تشکیل شده است. بعضی از این نیروها از درون انسان سرچشمه می‌گیرند، مثل هدف‌مند بودن و اعتماد به نفس داشتن. بعضی از این نیروها هم منشا بیرونی دارند، مثل مشوق‌ها و تعیین هدف برای پرسنل. مدیران میانی و ارشد سازمان میبایست با به‌روزترین روش‌های ایجاد انگیزه در پرسنل  آشنا باشند و بتوانند آن را تقویت و بهبود ببخشند.

مهارت های مدیریتی

ایجاد تیم های حرفه ای:

یک تیم شامل تعدادی از افراد است که دارای توانمندی ها و مهارت های مختلفی هستند و برمبنای هدف و چشم انداز مشترک شان با یکدیگر پیوند برقرار می‌کنند. تیم سازی یکی از اقداماتی می باشد که امروزه در سازمان های موفق مورد استفاده قرار می گیرد.. مدیران میانی و ارشد سازمان میبایست این مهارت را داشته باشند تا در واحد خود تیم‌های اثربخش با عملکرد بالا تشکیل دهند ، تا با تشکیل این تیم ها و مشارکت کارکنان موجب بهبود عملیات و فرآیند تصمیم گیری شوند.

 آموزش دوره جامع مهارت های مدیرتی توسط اکادمی رسا:

آکادمی رسا با بیش از ۱۵ سال فعالیت در زمینه مشاوره و آموزش  به کمک اساتید به نام و نخبگان حوزه مدیریت به شما کمک میکند در مسیر جذاب یادگیری و توسعه مهارت‌ها مدیریتی رشد و توسعه روزافزون را رقم بزنید.در دوره جامع مهارت های مدیرتی که در تیم آکادمی رسا طراحی شده بر آنیم با ارائه جدیدترین مفاهیم، نظریه ها و اقدامات مدیریتی، مدیران را در مواجهه مسئله هاى سازمانى کارآمد و توانمند سازیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.