اگر نام دامین ایده آل شما قبلا ثبت شده باشد، چه کاری باید انجام داد؟

0

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که کسب و کار کوچک خود را به تازگی آغاز کرده اید، اکنون بهترین زمان برای انتخاب نام دامین و ثبت آن می باشد. داشتن یک دامین خوب، می تواند نقش فوق العاده موثری در کسب و کار شما ایفا نماید. پس نباید فرصت را از دست داد.

مشکلی که بسیاری از کسب و کارهای کوچک همانند شما با آن روبرو می شوند، این است که دامنه منتخب آن ها قبلا ثبت شده است. در اولین نگاه شاید این احساس به شما دست دهد که گزینه های زیادی برای انتخاب نام دامین خود نخواهید داشت. از اینکه نام دامین مناسب با کسب و کار شما در دسترس نیست، ناامید نشوید. شما تازه در ابتدای راه هستید.

یافتن یک نام دامین عالی و مناسب می تواند چالش برانگیز باشد. برای این کار زمان بگذارید. مطمئن باشید در نهایت حتما می توانید یک نام دامین خوب که برای کسب و کارهای کوچک همانند شما کامل مناسب باشد، پیدا کنید.

در این جا ۴ راه حل ساده و در عین حال کاربردی که می توانید انجام دهید را برای شما ذکر می کنیم.

۱- یک اختلاف مختصر را امتحان کنید.

هر چند این حالت برای برخی از کسب و کارها چندان توصیه نمی شود، اما گاها ایجاد یک نام دامین که اختلافی کوچک و مختصر با نام کسب و کار شما داشته باشد، می تواند راهی موثر در یافتن یک نام دامین مناسب زمانی که اکثر موردهای خوب استفاده شده اند، باشد. استفاده از این روش بیشتر زمانی کاربردی خواهد بود که شما این قابلیت را داشته باشید تا وبسایت خود را در مدت زمانی کوتاه به صفحه اول سرچ گوگل برسانید. در این صورت مخاطبین ممکن است متوجه اختلاف اندکی که بین نام دامین و نام کسب و کار شما وجود دارد، نشوند.

مجددا این نکته را یاداوری کنم که داشتن نام دامینی که بسیار به یک وبسایت دیگر مشابه است، می تواند برند شما را از سست و آبکی جلوه داده و باعث ایجاد اشتباه در مشتریان شما گردد. پس در انتخاب این گزینه بسیار دقت کنید.


بیشتر بخوانید: ۵ گام مهم در انتخاب یک نام عالی برای کسب و کارهای کوچک


۲- از عبارت، شعار و یا کلمه استفاده کنید.

اگر گزینه های مختصر شده در دسترس نیستند، شما می توانید یک نام دامینی که شامل شعار یا عبارت هایی که متناسب با کسب و کار شما هستند، استفاده کنید. برای طوفان مغزی زمان بگذارید و گزینه های ممکن را چک کنید. شما حتی می توانید از کلمات کلیدی موتورهای جستجو برای یافتن کلمات مرتبط با خود استفاده کنید.

۳- دامین هایی که برای فروش هستند را ببینید.

اگر نام دامین مورد علاقه و ایده آل شما قبلا استفاده شده است، هنوز یک شانس برای شما وجود دارد. شاید آن نام دامین را برای فروش گذاشته اند. به whois.sc سر بزنید و به دنبال نام دامین خود بگردید. می توانید فردی را که نام دامین مورد نظر شما را ثبت کرده است و اینکه چگونه می توانید با او تماس بگیرید را پیدا می کنید. (معمولا لیست ایمیل افراد در این سایت وجود دارد.)

۴- دیده بان دامین نصب کنید.

یک دامین ثبت شده به این معنی نیست که به صورت نامحدود غیر قبل دسترس است. برخی از افراد تعداد زیادی از نام های دامین را برای خود ثبت نام کرده و منتظر می مانند تا شرکت ها و یا سازمان هایی که به دنبال آن نام دامین هستند با آن ها تماس بگیرند تا از این طریق دامین ثبت شده را به فروخته و کسب درآمد کنند. اگر ثبت دامین توسط آن فرد در دوره ای با مشکل رو به رو شده و یا باطل گردد، این دامین ها به صورت آزاد برای فروش در دسترس قرار خواهند گرفت. از سرویس های خدمات رسان مانند Domain Tools Monitor استفاده کنید تا به محض در خواست تان به شما در مورد این که نام مورد نظر ثبت شده اند یا نه اطلاع دهد.

اگر شما دامین ایده آل شما با .ir ثبت شده، اما دامین سطح بالای دیگری مانند .com و یا .net در دسترس است، این حالت می تواند برای شما در انتخاب نام دامین کسب و کار تان وسوسه کننده باشد. هنگامی که شما نام دامین عالی را پیدا می کنید، باید از هر TLD ممکن برای چندین سال با ویژگی های نوسازی خودکار که به طور کلی با بسیاری از ثبت نام کنندگان در دسترس همراه است، استفاده کنید. این کار شما را از دردسر در آینده مصون نگاه داشته و به شما اطمینان می دهد که برند تان حفظ می شود.


پیشنهاد نویسنده: ۱۰ گام اساسی جهت راه اندازی یک استارت آپ


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.