۵ گام مهم در انتخاب یک نام عالی برای کسب و کارهای کوچک

0

یکی از مهم ترین مراحل چالشی برانگیز برای آغاز به کار کسب و کارهای کوچک انتخاب نام خوب و مناسب برای شرکت می باشد. برای برخی از افراد، انتخاب یک نام کسب و کار اولین قدم و اسباب کار است؛ چرا که این کار آسان، سریع و آشکار برای صاحب کسب و کار می باشد. برای سایر افراد، تشخیص نام مناسب که تمام ویژگی ها و فلسفه وجود شرکت را دربر بگیرد، کاری بس دشوار می باشد.


بیشتر بخوانید: هشت اصل مهم نوآوری


به هر حال تعدادی قاعده برای نام گذاری هر کسب و کاری وجود دارد که به شما در انتخاب نام مناسب برای شرکت تان بسیار کمک می کند. از این طریق می توانید اطمینان حاصل کنید که بهترین نام را برای کسب و کار خود انتخاب کرده اید.

۱- به پایه ها و ارزش های بنیادین کسب و کار خود رجوع کنید.

بخش های اساسی مهمی در طول فرایند آغاز به کار کسب و کارهای کوچک وجود دارد، و احتمالا شما ایده های متفاوتی برای کسب و کارتان به ذهنتان می آمده است. بهترین راه برای شروع یک فرایند انتخاب نام برای کسب و کارتان رجوع به پایه ها و بنیان های اصلی تاسیس شرکت تان است. بیانیه ماموریت شرکت خود، برنامه کسب و کارتان ، و ترویج های فروش واحدی را که دارید را در نظر بگیرید. و هرگز مخاطبان هدف خود را فراموش نکنید.

5 دلیل مهم برای انتخاب یک نام عالی برای کسب و کارهای کوچک

۲- یک خط راهنما نوشته شده و در حین فرایند همواره به آن مراجعه کنید.

برخی از سوالات نیز می توانند شما را در انتخاب نام مناسب برای کسب و کار کمک کنند که شامل موارد زیر می باشند:

– چه پیامی را با نام کسب و کارتان می خواهید ایجاد کنید؟

– بیشترین اولیت ها شما در انتخاب نام برای کسب و کارتان چیست؟ آیا می خواهید نامی آسان باشد که به راحتی به ذهن بیاید؟ متفاوت و خاص باشد؟ به طور مستقیم به محصول و یا خدمت شما مرتبط باشد و یا هر دلیل خاص دیگر؟

– دوست دارید مشتریان شما با شنیدن نام برندتان چه چیزی به ذهنشان بیاید و چه احساسی داشته باشند؟

– ساختار اصلی کسب و کار شما چیست؟ آیا نامی که برای کسب و کارتان استفاده می کنید به صورت مخفف می باشد مانند یا خیر؟

– نام شرکت های رقیب شما چیست؟ آیا آن نام ها را دوست دارید یا نه؟ چه احساسی نسبت به نام برند شرکت رقیب خود دارید؟

– اندازه نام شرکتتان چگونه است؟ آیا خیلی کوتاه و مختصر است و یا بسیار طولانی و دراز می باشد؟


بیشتر بخوانید: ارزش های بنیادین برند، درست مثل یک آدم


۳- زمان بگذارید.

اکنون زمانی است که شما باید طوفان فکری را داشته باشد. یک لیست طولانی از نام هایی که می توانند انتخاب شوند ایجاد کنید. این لیست را ببینید و نتایج کار خود را تحلیل و بررسی نمایید. به سراغ لیست خود بروید و تمام نام های کوتاه بی مورد و یا نامناسب که به حرفه شما مربوط نیست را حذف کنید. بسیار مهم است که به ایده هایتان بها دهید. بخش های اساسی و مفهومی را قبل از اینکه  لیست کوتاه نام های کسب و کار خود را ایجاد کنید، در نظر بگیرید.

زمانی که شما یک لیست کوتاه از نام های محتمل و بالقوه برای کسب و کارتان در دست دارید، برای انتخاب بهترین نام وقت گذاشته و انرژی صرف کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

5 دلیل مهم برای انتخاب یک نام عالی برای کسب و کارهای کوچک

انتخاب یک نام مناسب برای کسب و کارهای کوچک بزرگ ترین تصمیمی است که گرفته می شود و نتیجه نهایی برای مدت زمان طولانی با شما همراه خواهد بود. در ابتدا به ذهن تان برای یک و یا چند روز اجازه دهید تمام نام های ممکن را برایتان بیاورد، سپس به آن نام ها رجوع کنید و دوباره آنها را بازبینی نمایید.

در بسیاری موارد بعد از کمی وقفه، شما می توانید رجوع کنید و دقیقا بدانید که کدام یک از موارد انتخابی شما بهترین نام و مورد مناسب برای کسب و کارتان خواهد بود. و اگر احساس کردید که هیچ یک از اسامی نوشته شده برای کسب و کار و حرفه شما مناسب نیست ، فرایند طوفان مغزی را دوباره از ابتدا انجام دهید.


بیشتر بخوانید: کسب و کار شما چه رنگی است؟


۴- موردهای در دسترس را چک کنید.

قبل از اینکه به طور رسمی در مورد نام کسب و کار خود تصمیم بگیرید، شما باید مطمئن شوید که این نام قبلا به عنوان نام و نشان تجاری ثبت نشده باشد. پایگاه های داده در دسترس و یا هر جایی که نام تجاری سایر شرکت ها و کسب و کارهای کوچک در آنجا ثبت می شود را با دقت جستجو کنید. برای اینکه نام مناسب و مورد علاقه خود را پیدا کنید و مطمئن شوید آن نام توسط شرکتی دیگر قبلا به ثبت نرسیده است، باید جستجو هایی را در گوگل و یا سایر موتورهای جستجو انجام دهید.

بخشی از جستجوهای در دسترس شما باید شامل تحقیق نام دامین باشد، اگر بخواهید یک وبسایت برای برای شرکت، کالاها و یا خدمات خود داشته باشید، نیاز دارید که نام وبسایت شما با نام شرکتتان یکی باشد. اگر نام تجاری شما به عنوان یک دامین در دسترس نباشد، شما ناچار به استفاده از مخفف ها، خط ربط، یا یک دامین جایگذین مانند .net و یا .ir خواهید بود.

5 دلیل مهم برای انتخاب یک نام عالی برای کسب و کارهای کوچک

۵- ثبت کنید.

در انتها و آخرین کاری که بایستی انجام دهید، ثبت نام تجاری خود است. شرکت تان شرکتی با مسئولیت محدود است یا خیر؟ کسب و کارتان دارای مالکیت انحصاری است و یا به صورت شریکی؟ و بسیاری سوالات دیگر در این زمینه که بر فرایند ثبت شرکت شما تاثیر خواهند گذاشت.

در هر حال، انتخاب یک نام تجاری مناسب برای کسب و کارتان می تواند یک فرایند طولانی باشد، اما ارزش صرف زمان برای انتخاب بهترین گزینه ها را دارد. شما تنها یک بار یک نام را برای کسب و کارتان انتخاب می کنید. با عبور از این مرحله، نه تنها گامی بسیار مهم برای راه اندازی و شروع کسب و کارتان برداشته اید، بلکه فعالیت برندینگ خود را آغاز کرده و نامتان را در گوشه ای از بازار در سطح دنیا حک کرده اید.


پیشنهاد نویسنده: راهنمای آموزش برندسازی


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.