موفق‌ترین سازمان‌های دنیا، مدیران خلاق دارند

0

یک فعال حوزه کسب و کار با اشاره به این موضوع که موفقیت‌ترین شرکت‌ها و سازمان‌های دنیا، مدیران خوش‌فکر و خلاقی داشته که همیشه یک ایده یا دیدگاه جدید و به‌روز را رائه می‌دهند، گفت: می‌بایست تا می‌‎توانید با تکیه بر باورهای خود، تغییرات مثبتی را در این دنیا رقم بزنید.

به گزارش دنیای اقتصاد، وحید شکوری مدرس کسب و کار، سخنران انگیزشی و مدیر بازار پردازی یکی از بزرگترین شرکت های تولید و وارد کننده تلفن همراه در ایران است که در حال حاضر با برند جی پلاس همکاری می‌کند. وی فعالیت حرفه‌ای خود را در این زمینه از سال ۱۳۸۳ آغاز کرده است.

وی نخستین فردی است که توانسته دکترای مدیریت حرفه‌ای در کسب و کار (DBA) را دریافت کند و قدیمی‌ترین و پرافتخارترین نفرات در صنعت تلفن همراه در زمینه فروش و بازاریابی در ایران است. این مدیر جوان و فعال در سال‌های اخیر ۲ کتاب با محتوای آموزشی و انگیزشی به چاپ رساند که مورد استقبال عمومی قرار گرفت. وحید شکوری در خصوص دلایل موفقیت‌هایشان به مسائل زیر اشاره کرد:

پیشرفت با اهمیت به رشد فردی

شکوری در ابتدای این گفتگو داستان پیشرفت خود در زندگی شخصی و کاری را اینگونه بیان کرد: توسعه و رشد فردی‌ام را از ۲۰ سالگی آغاز کردم، روندی که در این سال‌ها همواره رو به افزایش بود و امروز که در آستانه ۳۸ سالگی هستم، هنوز هم برای رشد فردی خودم اهمیت خاصی قائل هستم؛ زیرا تنها مسیری که تضمین می‌کنند فردای بهتری در انتظارتان هست، برنامه‌ریزی برای رشد از همین لحظه و همین امروز است.

«موثر رهبری کردن» را بیاموزید

وی با تاکید بر اینکه اگر روزانه تنها یک ساعت روی موضوعی خاص مطالعه داشته باشید، بعد از پنج سال به یک متخصص در آن حوزه تبدیل خواهید شد، افزود: اگر می‌خواهید «رهبر خوبی» باشید، می‌بایست «موثر رهبری کردن» را بیاموزید. تمام رهبران و مدیران موفق در دنیا، یک نقطه مشترک دارند و آن اینکه همه اتفاقات بزرگ را می‌بینند و برای عملی شدن آنها، برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم را انجام می‌دهند.

اتفاقات ارزشمند، نیاز به سختی کشیدن دارد

این کارشناس حوزه کسب و کار با اشاره به این موضوع که هرآنچه برای‌تان ارزشمند باشد، نیازمند نیازمند سخت تلاش کردن است، ادامه داد: باید شرکت‌ها از بزرگترین منابع، در آموزش مدیریت برخوردار باشند. همچنین باید تمام تلاش‌ خود را به کار ببندند تا دانه‌های موفقیت‌ را خودشان بکارند و تاجائیکه امکان دارد، رو به جلو حرکت کنند.

چگونه قدرت درونی خود را پیدا می‌کنید؟

وی اضافه کرد: اگر برای  رشد بیشتر، تلاش کنید و از نعمت‌هایی که دارید به بهترین شکل استفاده کنید، آن زمان قدرت‌های درونی خود را پیدا کرده و با تمرکز روی آنها، شکوفای‌شان خواهید کرد.

نقش شور و اشتیاق درونی‌ در موفقیت

شکوری در این خصوص تاکید کرد: در این مسیر، می‌بایست به‌نحوی شور و اشتیاق درونی‌تان را نشان دهید، که ابتدا هیچ موضوع و اتفاقی مانع موفقیت‌تان نشود. سپس اگر اتفاقی رخ داد و فکر کردید دیگر راهی باقی نمانده است، ناامید نشده و با تلاش بیشتر، راه جدید پیدا کرده و یا راه جدید بسازید. در مرحله بعدی کارهایی را انجام بدهید که از نظر دیگران غیر ممکن به نظر می‌آید و در نهایت با تکیه بر همین انگیزه بالا و شور و اشتیاق درونی‌تان، نگرش‌هایی در این مسیر بدست آورده و برای خودتان علاوه بر کسب موفقیت، کسب در آمد کنید.

تغییرات مثبت در دنیا، با تکیه بر باورها

وی بار دیگر به این موضوع مهم که «تا می‌‎توانید باید با تکیه بر باورهای خود، تغییرات مثبتی را در این دنیا رقم بزنید» اشاره کرد و افزود: بسیاری از انسان‌ها «زندگی» می‌کنند اما صراحتا نمی‌توان گفت که در طول زندگی‌شان، چه تفاوتی را در زندگی دیگران ایجاد کرده‌ و یا خواهند کرد.

موفقیت‌ترین سازمان‌های جهان، مدیران خوش فکر و خلاقی دارند

«شما این مطالب را می‌خوانید زیرا می‌خواهید تفاوت ایجاد کنید و قرار است اتفاق بزرگی را در زندگی شخصی و فعالیت‌‎های کاری (بیزینس و پیشرفت شرکت خود) رقم بزنید». نویسنده کتاب «از همین الان شروع کن» با بیان این مساله ادامه داد: موفقیت‌ترین شرکت‌ها و سازمان‌های جهان، مدیران خوش‌فکر و خلاقی دارند که همیشه یک ایده یا دیدگاه جدید را مطرح می‌کنند. این خوش فکری و خلاقیت، ریشه در آموزشی‌های مستمر دارد. البته نباید فراموش کرد برای رسیدن به اهداف شخصی و سازمانی، افزایش رضایت شغلی کارمندان بسیار اهمیت دارد.

برگزاری دوره‌های آموزشی مطابق با شغل و روحیه کارمندان

وی با بیان اینکه تمام نیروهای جدید، نباید به یک روش گزینش شوند، خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی که برای هر کارمند گذاشته می‌شود، باید با توجه به وضعیت شغلی و روحیه هر شخص تعیین شود، به‌طوری‌که نه شرکت ضرر کند و نه نیروی جدید تحت فشار باشد.

داشتن برنامه طولانی مدت برای کارمندان

شکوری صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: برای کارمندان‌تان، برنامه طولانی مدت داشته باشید زیرا همه کارمندان تمایل دارند در زمان اشتغال، پیشرفت کنند. این سیر صعودی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است و باعث شده کارمندان با علاقه و اطمینان خاطر بیشتر، با اشتیاق و انگیزه بالاتر و مدت زمان بیشتر برای شرکت فعالیت کنند.

سود برگزاری دوره آموزشی بیشتر از هزینه آن

وی بار دیگر به این موضوع مهم اشاره کرد که برای کارمندان و همکاران باید دوره‌های آموزشی برگزار کرد و یادآور شد: پیشرفت و ترقی کارمندان نیاز به آموزش سازمانی دارد، بنابراین باید هرچند وقت یکبار، دوره‌های آموزشی برای کسب مهارت‌های جدید برگزار شود که قطعا سود حاصل از این دوره‌ها، بیشتر از هزینه آن خواهد بود. همچنین نباید فراموش کرد، اطمینان از احساس رضایت کارمندان موضوع مهمی است و برای این موضوع، با یک نظرسنجی ساده، می‌توان میزان رضایت کارمندان را سنجیده و اطلاع کاملی از دلایل رضایت و عدم رضایت آنها بدست آورد.

خود «فرد»، بزرگترین دارایی یک فرد

این کارشناس حوزه کسب و کار الکترونیکی در پایان گفت: بزرگترین دارایی یک فرد، خود آن «فرد» است، پس می‌بایست روی خود سرمایه‌گذاری کرده و آموزش ببینید؛ آنهم برای پیوستن به آینده….

www.vahidshakouri.ir

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.