کلان داده یا Big Data چیست و چگونه از آن در بازاریابی استفاده کنیم؟

0

کلان داده با بیگ دیتا یک فرصت بزرگ برای صنایع هستند. هجوم اینترنت اشیا و سایر دستگاه های متصل باعث افزایش گسترده اطلاعاتی شده است که سازمان ها جمع آوری ، مدیریت و تجزیه و تحلیل می کنند. همراه با داده های بزرگ ، پتانسیل ایجاد فرصت‌های ویژه ای برای هر صنعت ، بزرگ تا کوچک به وجود می‌آورد.

تاریخچه بیگ دیتا

اصطلاح “کلان داده” به داده هایی اطلاق می شود که آنقدر بزرگ ، سریع یا پیچیده هستند که پردازش آن با استفاده از روش های سنتی دشوار یا غیرممکن است. دستیابی و ذخیره مقادیر زیادی از اطلاعات برای تجزیه و تحلیل ها مدت هاست انجام شده است. اما مفهوم کلان داده در اوایل دهه ۲۰۰۰ هنگامی که تحلیلگر صنعتی داگ لانی، بیان کرد، شتاب گرفت.

از این رو بیگ دیتاها را می‌توان به چند نوع تقسیم بندی کرد:

حجم

سازمان‌ها داده‌ها را از منابع مختلف ، از جمله معاملات تجاری ، دستگاه های هوشمند ، تجهیزات صنعتی ، فیلم ها ، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر جمع آوری می‌کنند. در گذشته ، ذخیره آن مشکلی ایجاد می کرد – اما ذخیره ارزان تر بر روی سیستم عامل هایی مانند Data Lake ها و Hadoop این مشکلات را کاهش داده است.

سرعت: با رشد اینترنت اشیاء ، داده ها با سرعت بی سابقه ای وارد مشاغل می شوند و باید به موقع مدیریت شوند. برچسب های RFID ، سنسورها و مترهای هوشمند نیاز به برخورد با این جریانهای داده را در زمان واقعی ایجاد می کنند.

تنوع

داده ها در همه انواع فرمت  از داده های ساختار یافته و عددی در پایگاه های داده سنتی تا اسناد متنی بدون ساختار ، ایمیل ها ، فیلم ها ، فایل های صوتی ، داده سهام و معاملات مالی ارائه می شوند.

علاوه بر افزایش سرعت و انواع داده ها ، جریان داده ها غیرقابل پیش بینی است اغلب تغییر می کند و بسیار متفاوت است. این چالش برانگیز است ، اما مشاغل باید بدانند چه چیزی در رسانه های اجتماعی رواج دارد و چگونه می توانند بارهای داده روزانه ، فصلی و رویدادی را مدیریت کنند.

صحت به کیفیت داده ها اشاره دارد. از آنجا که داده ها از منابع مختلف به دست می‌آید، لینک، مطابقت، پاکسازی و تبدیل داده‌ها در سیستم ها دشوار است. مشاغل باید روابط ، سلسله مراتب و پیوندهای داده متعدد را به هم متصل کرده و به هم مرتبط کنند. در غیر این صورت ، داده های آنها می تواند به سرعت از کنترل خارج شود.

چرا داده های بزرگ مهم هستند؟

اهمیت کلان داده ها برحسب حجم داده های شما نیست ، بلکه این است که با آن چه می کنید. شما می توانید داده ها را از هر منبعی گرفته و آن ها را تجزیه و تحلیل کنید تا پاسخ هایی را پیدا کنید که

  • کاهش هزینه
  • کاهش زمان ،
  • توسعه محصول جدید و ارائه بهینه
  • تصمیم گیری هوشمندانه را امکان پذیر می کند

وقتی داده های بزرگ را با تجزیه و تحلیل قدرتمند ترکیب می کنید ، می توانید کارهای مربوط به تجارت مانند:

تعیین علل اصلی شکست ها ، مشکلات و نقایص در زمان واقعی.

ایجاد کوپن در محل فروش بر اساس عادات خرید مشتری.

محاسبه مجدد کل پرتفوی ریسک در چند دقیقه.

تشخیص رفتار متقلبانه قبل از اینکه بر سازمان شما تأثیر بگذارد.

کلان داده در دنیای امروز

بیگ دیتاها و نحوه مدیریت و دریافت بینش از سازمانها نحوه استفاده جهان از اطلاعات تجاری را تغییر می دهد.

ادغام داده ها Deja Vu: Big Data Reinvigorates DI

برای حفظ ارتباط ، ادغام داده ها باید با انواع مختلف و منابع داده کار کند ، در حالی که در تأخیرهای مختلف کار می کند  از زمان واقعی تا جریان.

ایجاد یک استراتژی تجزیه و تحلیل داده ها

نمی دانید چگونه می توانید یک سازمان تجزیه و تحلیل در سطح جهانی ایجاد کنید؟ اطمینان حاصل کنید که اطلاعات قابل اعتماد است. توانمندسازی تصمیمات مبتنی بر داده در سراسر زمینه های کسب و کار استراتژی را پیش ببرید. و بدانید که چگونه آخرین بیت از ارزش را از داده های بزرگ حذف کنید.

کلان داده و فضای ذخیره سازی ابری

پروژه های داده بزرگ نیازمند منابع زیادی برای پردازش و ذخیره داده ها دارندو با همکاری یکدیگر ، فناوری های کلان داده و محاسبه ابری راهی مقرون به صرفه برای رسیدگی به همه نوع داده برای ترکیبی برنده از چابکی و کشش هستند.

منبع: https://bit.ly/3hvVWq3

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.