بررسی انواع مدل های لامپ ال ای دی

0

لامپ های رشته ای در گذشته برای روشن کردن منازل به کار می رفتند. این لامپ ها مصرف برق بالایی داشتند و نور مناسبی را ارائه نمی دادند. اما به مرور و به روی کار آمدن انواع مدل های لامپ ال ای دی، تولید لامپ های رشته ای متوقف شد. لامپ های ال ای دی بر خلاف نسل قبلی، در مصرف برق بسیار بهینه تر عمل کرده و نور سفید و ملایمی عرضه می کنند. از مزایای انواع لامپ های ای دی می توان به مواردی مانند بهره نوری بالا، مصرف کم، کیفیت نور مناسب، طول عمر بالا، بی ضرر بودن نور، ساختار قوی بدنه، سازگاری با محیط زیست، تنوع بالا، روشن شدن آنی و… اشاره کرد. لامپ ال ای دی موجود در بازار بر اساس تکنولوژی ساخت در سه دسته DIP، SMD و COB قرار می گیرند که هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسیمدل های مختلف لامپ های ال ای دی بپردازیم.

لامپ ال ای دی حبابی

از محبوب ترین لامپ های ال ای دی، لامپ ال ای دی مدل حبابی است. این لامپ های کم مصرف در اکثر منازل و اماکن به کار گرفته شده و طول عمر آنها به ۲۵۰۰۰ ساعت می رسد. لامپ های ال ای دی حبابی نوردهی بالایی داشته و توان مصرفی آنها ۹، ۱۲، ۱۵ و ۲۰ است.

لامپ ال ای دی

لامپ ال ای دی فیلامنتی

لامپ ال ای دی فیلامنتی منبع نوری زیبا با تکنولوژی سی او بی است که در امورات هنری و نورپردازی رستوران ها، کافه ها و به طور کلی اماکن خاص استفاده می شود. لامپ های ال ای دی فیلامنتی ظاهری به مانند لامپ های رشته ای قدیمی با پوشش حبابی شکل و شیشه ای دارند. این نوع از لامپ ال ای دی اغلب با نام لامپ لوستر شناخته شده و به زیبایی لوستر در خانه می افزاید.

لامپ ال ای دی شمعی

لامپ ال ای دی شمعی همچون لامپ ال ای دی فیلامنتی، به عنوان روشنایی لوستر کاربرد دارد. اندازه کوچک لامپ ال ای دی شمعی، تعبیه آن را در لوستر برای ما راحت تر می سازد. البته این لامپ ها موارد استفاده دیگری مانند لامپ سرویس بهداشتی، چراغ مطالعه، چراغ خواب و آباژور ها دارند.

لامپ ال ای دی اشکی

لامپ ال ای دی اشکی یکی از لامپ های بسیار زیبا و شکیل محسوب می شود که شاخص نمود رنگ بیش از ۸۰، زاویه تابش ۲۵۰ درجه ای و طول عمر بالا موجب مقبولیت هرچه بیشتر آن نزد مشتریان شده است. این لامپ به عنوان روشنایی لوستر ها، آباژورها، چراغ های مطالعه و خواب کاربرد دارد.

لامپ ال ای دی

لامپ ال ای دی دانلایت

لامپ های ال ای دی دانلایت که به لامپ های سقفی نیز شهرت دارند، در نقاط مختلف به صورت دورچین در داخل سقف تعبیه می شوند. از آن جهت که لامپ های ال ای دی دانلایت دارای فونیکس یا سوکت برق هستند، بنابراین نصب آنها بدون هیچ سرپیچی صورت می گیرد. طراحی مدرن و شکیل، توزیع برابر و ملایم نور در فضا، بدنه مقاوم در برابر ضربه و بهره نوری بالا از ویژگی های منحصر به فرد این لامپ ها به شمار می روند.

لامپ ال ای دی وال واشر

یکی از پرکاربرد ترین لامپ های ال ای دی در فضاهای بیرونی، لامپ ال ای دی وال واشر نام دارد. این لامپ ال ای دی با درجه حفاظتی بالا و قابلیت کنترل و هدایت نور در نورپردازی برج ها ، بناهای تاریخی، نمای ساختمان، بدنه پل، انواع دیوار ها و… مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر پروژکتور های وال واشر ۳۰، ۵۰ و ۶۰ سانتی متری بیشترین مشتری را در بازار دارند که به ترتیب در توان های ۹، ۱۲ و ۲۴ وات به فروش می رسند.

لامپ ال ای دی ریسه ای

با اینکه لامپ های ریسه ال ای دی به عنوان منبع نور اصلی به کار گرفته نمی شوند و تنها جنبه تزئینی دارند، ولی استفاده از این لامپ ها برای نورپردازی پله ها، سقف های کاذب، نمای ساختمان ها، حیاط ها، باغچه ها و… بسیار پیشنهاد می شود. قابلیت هایی مانند انعطاف پذیری بالا، امکان برش و جداسازی، طول عمر بالا و مصرف پایین انرژی، ایجاد اشکال مختلف و… مختص به لامپ های ریسه ال ای دی می باشد.

لامپ ال ای دی قارچی

لامپ ال ای دی قارچی از محصولات منحصر به فرد روشنایی به حساب می آید که از طراحی متفاوتی برخوردار است. این لامپ ال ای دی برای نقاطی که نیاز به نمایش کالا و یا محصولی مانند فروشگاه ها، میوه فروشی ها و سوله های تولیدی دارند به کار می رود. از خصوصیات و ویژگی لامپ ال ای دی قارچی می توان به زاویه تابش نور ۱۱۰ درجه، ظاهر خاص و طول عمل بالا اشاره نمود.

لامپ ال ای دی هالوژنی SMD و COB

لامپ ال ای دی هالوژنی از پرکاربردترین لامپ های ال ای دی محسوب می شود که کاربرد خانگی و تجاری دارد. لامپ های ال ای دی هالوژنی از نظر تکنولوژی به کار گرفته شده، در دو نوع SMD و COB تولید می شوند. این لامپ ها برای روشنایی عمومی، نورپردازی موضعی و متمرکز مناسب بوده و از ویژگی های آن می توان به صرفه جویی بیش از ۸۵ درصد، طول عمر بالا، شاخص نمود رنگ بیش از ۸۰، شار نوری ۵۶۰ لومنی و زاویه تابش ۳۶ درجه اشاره کرد.

لامپ ال ای دی زیتونی

Olive Led یا همان لامپ ال ای دی زیتونی، جایگزین لامپ های گازی قدیمی است. با این تفاوت که لامپ ال ای دی زیتونی ظاهر مدرن تری به خود گرفته و مصرف انرژی بسیار پایین تری دارد. پرتاب نور ۳۳۰ تا ۳۴۰ درجه، بهره نوری و طول عمر بالا از مزیت های لامپ ال ای دی زیتونی به شمار می رود.

لامپ ال ای دی

سخن پایانی

با اینکه سال های زیادی از تولید لامپ های ال ای دی می گذرد، ولی همچنان تکنولوژی ساخت آنها در حال رشد است و از پرکابردترین منابع روشنایی محسوب می شوند. ما در این مقاله انواع مدل های لامپ ال ای دی را به صورت اجمالی بررسی و خصوصیات هر کدام را ذکر کردیم. امیدواریم که مطالب ذکر شده برای مشتریان و خریداران لامپ های ال ای دی مفید بوده باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.