مقایسه قیمت ۵ نرم افزار CRM محبوب جهان (قسمت دوم)

0

همانند هر محصول دیگری، نرم افزار CRM تولیدی توسط شرکت های مختلف، تفاوت های چشمگیری با یکدیگر دارند. این تفاوت ها موجب می شوند تا قبل از انتخاب یک گزینه لازم باشد تا مقایسه دقیقی بین آن ها انجام گیرد.

همانطور که پیشتر گفتیم، ایران به عنوان یک کشور جهان سوم و در حال توسعه، دنباله رو تفکرات و نوآوری های کشورهای توسعه یافته است. کسب و کارهای مرتبط با مدیریت ارتباط با مشتری نیز از این قاعده استثنا نیستند. از این رو کسب اطلاعات در مورد ویژگی ها و بازه های قیمتی مربوط به نرم افزارهای CRM خارجی می تواند یک بینش و دیدگاه برای مقایسه بین نسخه های ایرانی این محصول در اختیار هر کدام ما قرار دهد.


بیشتر بخوانید: مقایسه قیمت ۲۰ نرم افزار CRM برتر جهان


از این رو بر آن شدیم تا با ارائه یه مقایسه قیمتی در بین نسخه های خارجی نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری شما را در رسیدن به این بینش یاری نمایید. زمانی که به درک کامل و روشنی در زمینه نسخه های خارجی CRM رسیدیم، نوبت به انجام مقایسه و بین نسخه های ایرانی این محصول خواهد رسید.

خب، به سراغ ادامه مطالب گفته شده می رویم. در قسمت قبل ۲ نرم افزار Salesforce و Sage CRM مورد بررسی قرار دادیم. در این قسمت و در ادامه کار خود به مقایسه قابلیت ها و قیمت های مربوط به ۳ نرم افزار CRM دیگر می پردازیم.


توجه داشته باشید که تبدیل قیمت های ارائه شده در زیر به تومان با در نظر گرفتن قیمت هر دلار برابر با ۴۵۰۰ تومان انجام شده است


Zoho CRM

Zoho بیش از ۲۵ نوع متفاوت از اپلیکیشن های آنلاین را برای کسب و کارها ایجاد کرده است، از جمله نرم افزار CRM

Zoho CRM نرم افزاری به عنوان محصول خدماتی (SaaS) می باشد که شامل ویژگی هایی برای کمک رسانی به اتوماتیک کردن فرایند وظیفه های بازاریابی و فروش می شود. برخی از این امکانات شامل ایجاد و خلق فرصت، تعاملات اجتماعی، قابلیت های موبایلی و دسترسی به اپلیکیشن های گوگل می باشد.

در جدول زیر ۴ سطح قیمت اصلی بیان شده که همه به صورت یک کاربر در هر ماه می باشد.

مقایسه قیمت ۵ نرم افزار CRM محبوب جهان (قسمت دوم)

یک فاکتور متفاوت که Zoho CRM نسبت به سایر نرم افزارهای حوزه CRM دارا می باشد، این است که یک نسخه کاملا رایگان نیز با امکاناتی نسبتا خوب و کاربردی داشته و در اختیار کاربر قرار می دهد. در صورتی که این نسخه رایگان پاسخگوی نیازهای شما نباشد، می تواند با با پرداخت هزینه، نرم افزار CRM خود را ارتقاء دهید.

برخی از مهم ترین تفاوت ها بین ۴ نرم افزار Zoho CRM شامل:

تعداد ثبت ها: نسخه رایگان این نرم افزار قابلیت ۵۰۰۰ ثبت را دارا می باشد، اما با پرداخت فقط ۱۲ دلار تا ۱۰۰ هزار ثبت برای شما فعال می شود. این در حالی است که اگر شما نرم افزار خود را به سطح حرفه ارتقاء دهید، به قابلیت ثبت نامحدود داده ها دست پیدا خواهید کرد.

تحلیل ها: تمامی ۴ نسخه، قابلیت گزارش دهی استاندارد را دارا می باشند، اما تنها ۳ نسخه استاندارد، حرفه ای و تجاری امکان گزارش گیری مشتری را دارا می باشند. علاوه بر این داشبورد محلی و استاندارد را نیز دارا هستند.

تعامل: راحتی تعامل و ارتباط با سایر محصولات، به واسطه افزایش قیمت ها ایجاد می شود. نسخه رایگان امکان برقراری هیچ ارتباطی با سایر نسخه ها ندارد. نسخه استاندارد با تعداد کمی از محصولات Zoho که شامل گزارشات و پروژه ها می شوند در ارتباط است. نسخه حرفه ای ارتباطات بیشتر با نرم افزارهایی مانند Microsoft Outlook and QuickBooks را دارا می باشد. در نهایت، نسخه تجاری، با تعداد بسیار بیشتری از نرم افزارها که شامل Zoho Support and Zoho Creator. می شود،قابلیت ایجاد ارتباط را دارا است.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید CRM


Microsoft Dynamics

می توان گفت تقریبا هر کسی می داند ماکروسافت چیست. با این وجود، آیا می دانید آن ها نرم افزار CRM نیز دارند؟ این نرم افزار با نام “ماکروسافت پویا” شناخته شده است، که البته دارای راه حل و پاسخ های آنلاین و یا لایسنس هایی برای مخاطبان خود است. برخی از امکانات این نرم افزار شامل دسترسی موبایلی، فروش خودکار و اتوماتیک، جریان های کاری، ابزار های اجتماعی، و گزارشات می باشد.

ماکروسافت ۳ ورژن مختلف از نرم افزار CRM خود ارائه داده است. برای ورژن ها و نسخه های آنلاین، صورت حساب پرداختی شما به صورت هر کاربر و ماهانه می باشد. در مورد نسخه های ثابت، هزینه لایسنس بر طبق این که شما کدام نسخه را همراه با چه نوع لایسنسی می خواهید، تعیین می شود. مثال هایی از هزینه های این نرم افزار در جدول زیر نشان داده شده است:

مقایسه قیمت ۵ نرم افزار CRM محبوب جهان (قسمت دوم)

نسخه حرفه ای آنلاین با قیمت ۶۵$  (برابر با ۲۹۲۵۰۰ تومان) برای هر استفاده کننده به صورت ماهانه می باشد. این ورژن از کلیه امکانات شامل فروش ها، بازاریابی، و اپلیکیشن های عرف، از قبیل اتوماسیون خدمات مشتریان، کمپین ها و لیست های بازاریابی و شخصی سازی کل سیستم ها است.

ورژه پایه ای آنلاین با قیمت ۳۰$ (برابر ۱۳۵۰۰۰ تومان) برای هر کاربر به صورت ماهانه می باشد. این نسخه تنها  عملیات پایه ای CRM مانند توانایی خواندن و نوشتن حساب ها، مخاطبان نمونه و سرنخ ها قادر به انجام می باشد.

ورژن اولیه CRM ماکروسافت، نسخه ابتدایی با قیمت ۱۵$ (برابر ۶۷۵۰۰ تومان) برای هر استفاده کننده و به صورت ماهانه می باشد. این نسخه تنها تنها شامل امکاناتی مانند مدیریت برنامه ها و هزینه ها می باشد.


بیشتر بخوانید: بهترین نرم افزار crm ایرانی


Sugar CRM

تفاوت اصلی در Sugar CRM نسبت به سایر نرم افزار هایی که تا کنون بیان کردیم در این است که در لیست قیمت های آن، علاوه بر قیمت ماهانه، قیمت های سالانه نرم افزار نیز گنجانده شده است. البته برای خرید سالانه بایستی قرارداد نوشته شود. هر دو صورت حساب پرداختی سالانه و ویژگی هایی مانند قابلیت های موبایلی، گزارش دهی، داشبورد ها، اتوماسیون فروش، و پیش بینی را شامل می شود.

 

مقایسه قیمت ۵ نرم افزار CRM محبوب جهان (قسمت دوم)

برخی از تفاوت های بین این سه نسخه ی ارائه شده:

حافظه: هر کدام از نسخه های ارائه شده حافظه ۱۵ گیگا بایتی را دارا می باشد، اما با خرید نسخه دوم میزان حافظه به ۶۰ گیگا بایت می رسد و در نسحه نهایی این حافظه به میزان ۲۵۰ گیگا بایت می رسد.

پشتیبانی: فقط نسخه دوم و سوم دارای خدمات پشتیبانی برای مشتریان خود هستند. در نسخه دوم شما تماس پشتیبانی را دارید، اما در نسخه نهایی این پشتیبانی به صورت ۲۴ ساعته در هر روز هفته می باشد.

نظرتان را در مورد نرم افزار های ارایه شده بیان کنید. شما چه نرم افزاری را پیشنهاد می کنید؟

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.