۸ عامل کاهش بهره وری شما (قسمت اول)

0

هیچ چیز به اندازه عادت های بد، سودمندی و بهره وری شما را کاهش نمی دهد. این عادت ها موزیانه هستند، به آرامی در شما نفوذ می کنند و تا جایی پیش می روند که حتی شما نمی توانید آسیب هایی که آن ها به شما وارد می کنند را متوجه شوید.


بیشتر بخوانید: ۸ عامل کاهش بهره وری شما (قسمت دوم)


عادت های بد آهسته آهسته، شما را زمین گیر می کنند و از کار می اندازند، دقت شما را کاهش می دهند و خلاقیت شما را از بین می برند و این موجب کاهش کارایی شما می شود. کنترل کردن عادت های بد اهمیت زیادی دارد و علت آن هم تنها این نیست که این عادت ها بهره وری تان را کاهش می دهند.

یک تحقیق دانشگاهی در مینه سوتا نشان داد افرادی که دارای خود کنترلی هستند، بسیار شاد تر از سایرین می باشند. این شادی را می توان در این افراد، در لحظه و در دراز مدت، مشاهده کرد.

8 عامل کاهش بهره وری شما (قسمت اول)

برخی از عادت ها، مولد مشکلات بیشتری نسبت به سایر عادت های بد هستند. به دور انداختن این عادت ها می تواند موجب افزایش بهره وری شما بشود، و به شما اجازه دهد از احساس مثبتی که با خودکنترلی به دست می آورید، لذت ببرید.

۱- وب گردی و گشت و گذار افراطی در اینترنت

حدودا ۱۵ دقیقه طول می کشد تا بتوانید به نقطه تمرکز برسید و بتوانید در کاری که قصد انجام آن را دارید، تمرکز کنید. وقتی که شما این کار را انجام می دهید، در واقع به یک حالت بی نظیر برای افزایش بهره وری می روید که به آن اصطلاحا جریان گفته می شود.


بیشتر بخوانید: اشتباهاتی که فروشندگان مرتکب می شوند


تحقیقات نشان می دهد که افراد در حالت جریان، ۵ برابر بیش از افرادی که در این حالت نیستند، بهره وری دارند. زمانی که شما از کار فراغت پیدا می کنید، از آن جا که کوک می شوید که سری به اکانت های خود در شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک، توییتر و اینستاگرام بزنید، یا اینکه بخواهید نتیجه فوتبال را چک کنید یا اخبار ببینید، این وضعیت شما را از حالت جریان خارج می کند.

این بدین معنی است که اگر شما بعد از انجام امور بالا بخواهید دوباره وارد همان کار شوید و تمرکز کنید، باز ۱۵ دقیقه نیاز به اماده سازی دارید تا تمرکزتان به حالت قبلی برگردد و بهره وری تان تحت تاثیر مود جریان قرار گیرد و افزایش یابد.

8 عامل کاهش بهره وری شما (قسمت اول)

به اندازه کافی از کار بیرون بروید و وارد کار شوید و بدین صورت می توانید بدون اینکه شارشی حس کنید یک روز را به شب برسانید.

۲- کمال گرایی

اکثر نویسندگان ساعت ها صرف شخصیت ها و طرح داستان می کنند و صفحه ها پشت صفحه می نویسند، و این کار را در حالی انجام می دهند که می دانند این نوشته ها را در کتاب خود قرار نخواهند داد. این اتفاق به این دلیل می افتد که آن ها می دانند که باید ایده خود را توسعه دهند.

ما عادت داریم که دست از کار بکشیم درست وقتی که زمان شروع کار است، زیرا حس می کنیم که ایده هایمان عالی نیستند و چیزی که می سازیم ممکن است اصلا خوب نباشد. اما اگر شما شروع نکنید، چگونه می خواهید چیزهای عالی تولید کنید؟ و کی می خواهید به ایده های تان زمان دهید تا پرورش پیدا کنند و بیرون بیایند؟


بیشتر بخوانید: ۶ عادت اشتباه که مانع موفقیت در فروش می شوند


Jodi Picoult که نویسنده است در مورد اهمیت دوری از کمال گرایی می گوید: “شما می توانید یک صفحه نوشته شده بد را ویرایش کنید، اما نمی توانید یک صفحه سفید بدون نوشته را ویرایش کنید.”

۳- پاسخ دادن به ایمیل ها به محض اینکه می رسند

مردم بهره ور، اجازه نمی دهند که ایمیل ها در آنان توقف ایجاد کند. این افراد نه تنها برای چک کردن ایمیل های شان برنامه خاصی دارند، بلکه از برنامه های خاصی استفاده می کنند تا ایمیل ها را برای شان اولویت بندی کند. آن ها برای بهترین فروشندگان و بهترین مشتری های خود آلارم های خاصی را در نظر می گیرند، و بقیه را ذخیره می کنند، تا در موقع مناسب به آن ها بپردازند. بعضی از افراد هم هستند که برای ایمیل های دریافتی خود یک پاسخ خودکار، در نظر می گیرند تا ارسال کننده ها بدانند که چه موقع به ایمیل ان ها رسیدگی خواهد شد.

۴- لمس کردن دکمه SNOOZ

زمانی که شما می خوابید و استراحت می کنید، مغز شما از طریق یک سری چرخه های استادانه، به کار خود ادامه می دهد که آخرین این حلقه و چرخه ها، مربوط به زمان بیداری شما است که مغز این هشدار را به شما می دهد و شما را بیدار می کند. به همین دلیل است که گاهی اوقات قبل از اینکه ساعت هشدار شما زنگ بزند، شما از خواب بیدار می شوید، چرا که مغز این را تشخیص داده که وقت بیداری شما رسیده و باید بیدار شوید و این کار را انجام می دهد.

8 عامل کاهش بهره وری شما (قسمت اول)

زمانی که دکمه SNOOZ را می زنید، و دوباره به خواب تان ادامه می دهید، هشیاری تان از دست می رود و وقتی دوباره بیدار شدید، احساس خستگی، عدم تعادل ( مست مانند ) و احساساتی نظیر این خواهید داشت و از همه بدتر این حالت ممکن است ساعت ها به همراه شما باشد تا اینکه زائل شود. به هر حال مهم نیست که چقدر خسته اید، اما وقتی که ساعت شما زنگ می خورد و  خاموش می شود، سعی کنید به سختی خود را از تخت خواب بیرون بکشید تا یک روز پر کیفیت داشته باشید.


پیشنهاد نویسنده: بازارپردازی، تکنیک جذب مشتری


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.