رسانه های اجتماعی، بازاریابی در اینستاگرام : انواع پست ها

2

رسانه های اجتماعی؛ بازاریابی در اینستاگرام


اکنون که آموختید چگونه می توان حساب کاربری خود را ایجاد کنید، وقت آن است که محتوای آن را پر کنید. اینستاگرام به شما این امکان را می دهد تا انواع مختلفی از جمله عکس ها، فیلم ها، و داستان ها (stories) را ارسال کنید. در این بخش می خواهیم در مورد انواع پست های مختلف اینستاگرام و برخی از بهترین روش ها برای تشویق به تعامل بیشتر، صحبت کنیم.

 تصاویر یا عکس ها

شایع ترین نوع پست در اینستاگرام تصویر است. هنگام ایجاد پست های تصویری، مهم است که عکس های مختلفی ارسال کنید. سعی کنید فرهنگ نام تجاری شما بر سبک عکس ها و آن چه در پس عکس ها است، اثر بگذارد. از ارسال بیش از حد عکس های محصول خود اجتناب کنید. کاربران اینستاگرام به دنبال پست های واقعی از برند ها هستند، نه تبلیغات آشکار. به عنوان مثال، نایک شامل عکس هایی از محصولات آن است؛ اما اکثر تصاویر، ورزشکاران، کنسرت ها و سایر انواع محتوا که بر شخصیت نام تجاری آن ها تمرکز دارد، است.

همان طور که شروع به کشف کار با پلت فرم اینستاگرام می کنید، خواهید دید که انواع بی شماری از تصاویری که می توانید به حساب خود ارسال کنید، وجود دارد. پس خلاق باش.

توجه داشته باشید که کدام یک از مفاهیم و یا سبک ها، به خوبی برای نام تجاری شما کار می کنند. برای شروع، ما لیستی را از بهترین انواع تصاویر اینستاگرامی موفق در ادامه برای شما معرفی می کنیم.


بیشتر بخوانید: مانند یک بوتیک دار حرفه ای، دکور اینستاگرام خود را بچینید


۱- پشت صحنه پست ها

این پست ها طراحی شده اند تا یک نگاه اجمالی به بخشی از کسب و کار یا نام تجاری خود که مردم به طور معمول نمی بینند، ارائه دهند. دیجی کالا با نمایش کارکنان خود در محل کار، فرهنگ شرکت خود را ارائه داد.

۲- ارسال مجدد تصاویر کارکنان خود

گاهی اوقات تنها کاری که برای معرفی هر چه بهتر خود بایستی انجام دهید، نگاه کردن به تصاویر انتشار داده شده توسط کارکنان خود و بازنشر برخی از آن هاست. بازنشر یا Repost کردن عکس های عالی از کارکنان خود یک راه آسان برای خلق محتوای معتبر است. این کار به شما کمک خواهد کرد تا کسب و کار خود را بیشتر انسانی جلوه داده و راحت تر با مخاطب ارتباط ایجاد کنید.

از این طریق مخاطبان شما نه تنها با نام تجاری شما، بلکه با کارمندان شما نیز ارتباط برقرار خواهند کرد. به عنوان مثال فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش، اغلب تصاویر را از کارکنان خود که در حال آماده سازی فروشگاه برای تخفیف های ویژه هستند، تهیه می کند. فقط مطمئن شوید که فردی که عکس را برای اولین بار ارسال کرده است، برچسب بزنید (tag کنید).

۳- پست های اموزشی

پست های آموزشی راهنمایی های سریع در مورد چگونگی انجام دادن یا ایجاد یک محصول را ارائه می دهند. این عکس ها یا فیلم ها معمولا دستورالعمل ها را به نحوی که سریع و آسان است ارائه می دهند. سری ویدیوهای محبوب دستور غذای خوشمزه از سامان گلریز یک مثال فوق العاده از نحوه آموزش در عین حال سرگرم کننده است.

۴- پست های تاثیرگذار

رسانه های اجتماعی، بازاریابی در اینستاگرام: انواع پست هاپست های تاثیرگذار بر روی شهرت یک شخص مشهور یا شخصیت مشهور شناخته شده است تا توجه مخاطبان را به نام تجاری شما را جلب کند. این پست ها اغلب حاوی تصویری از افراد تاثیرگذار هستند که در حال استفاده از محصول شما و یا در ارتباط با محصول شما هستند. یکی از مزایای پست های تأثیرگذار این است که شما توجه دیگران را جلب می کنید.

۲ روش برای به نمایش درآوردن پست های تاثیر گذار وجود دارد:

۱) شما می توانید از برخی از اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای این کار خود کمک بگیرید. این افراد تعداد زیادی فالوور داشته و با معرفی محصولات شما در قالب یک پست عادی و غیرآشکار، شما را به چندین هزار مخاطب معرفی می کنند.

۲) انتشار تصاویر مربوط به افراد مشهور و شناخته شده از طریق حساب کاربری خود. به عنوان مثال دیجی استایل تصاویر برخی از بازیگران را در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در حساب کاربری خود در اینستاگرام انتشار داده است


بیشتر بخوانید: پادشاهان اینستاگرام در ایران چقدر درآمد دارند؟


۵- پست های انگیزشی

یک پست انگیزشی معمولا یک تصویر ساده را با نوعی متن نوشتاری و یا نقل قول در در داخل عکس ترکیب می کند. این دسته از تصاویر می توانند یک راه عالی برای تشویق مخاطبان و تقویت ارزش های تجاری برند شما باشند. استفاده از این روش با وجود اینکه بسیار موثر است، با این حال سعی کنید آن کمتر استفاده کنید. برنامه هایی مانند Quipio و Typic می توانند به شما کمک کنند که متن را به عکس اضافه کنید.

رسانه های اجتماعی، بازاریابی در اینستاگرام: انواع پست ها

۶- محتوای ایجاد شده توسط کاربران

رسانه های اجتماعی، بازاردر اینستاگرام: انواع پست هاشبیه به پست کارمند، محتوای تولید شده توسط کاربر محتوایی از طرفداران و پیروان شما را انعکاس می دهد. نگاهی به عکس های پست شده خود یا پست های خود با استفاده از نام تجاری خود داشته باشید و در نظر داشته باشید که تصاویر با کیفیت بالا را که سبک و استایل نام تجاری شما را جذب می کنند، بازنشر کنید. این کار نه تنها باعث می شود پست کننده اصلی احساس خوبی داشته باشد، بلکه نشان می دهد که شما واقعا از مشتریان خود مراقبت می کنید (فقط مطمئن شوید که پست اصلی را تگ کرده اید.).

برای ارسال مجدد محتوای تصویر که توسط کاربران شما به انتشار گذاشته شده است، یا آن را برش زده و استفاده کنید و یا یک برنامه بازنشر مانند Repost برای نمایش مجدد آن پست در صفحه خود استفاده کنید.

۷- خبرنگاری

به نظر می رسد مثل این است که “تخفیف ویژه” برای همه چیز این روزها وجود دارد! رویدادهای جالب مانند جشنواره فجر، شب یلدا و روز جهانی پازل و هزار مدل دیگر که روزانه باعث ایجاد تعامل در رسانه های اجتماعی می شوند.با شرکت در یک روند محلی، ملی یا جهانی، سرگرم شوید. پست خبرنگاری یک راه عالی برای ارسال محتوای طنز آمیز است که مربوط به رویدادهای شاد است.

رسانه های اجتماعی، بازاردر اینستاگرام: انواع پست ها

به عنوان مثال بامیلو و دیجیکالا هم برای “بلک فرایدای” (حراج جمعه اول آذر) تخفیف ویژه بر روی محصولات خود اعمال کردند و هم برای شب یلدا. اسنپ نیز برای افرادی که در طول جشنواره فجر به سینما می روند، کد تخفیف ارائه داد. نتیجه این تخفیف ها چندین هزار پست تعاملی در تمامی شبکه های اجتماعی می گردد.


قسمت سوم آموزش بازاریابی در اینستاگرام: چند تکنیک برای بهتر دیده شدن


 

2 نظرات
  1. سعید اتحادی می گوید

    ممنون از محبت شما

  2. محمدمهد اسدی می گوید

    سلام
    خیلی خوشحالم از آشنا شدن با شما

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.