رسانه های اجتماعی، بازاریابی در اینستاگرام : ساخت حساب کاربری

0

رسانه های اجتماعی؛ بازاریابی در اینستاگرام


دشوار است باور کنیم که کمتر از ۸ سال از زمانی که اینستاگرام ما را به فیلترها (فیلترها در فوتوشاپ برای عکس) و عکس های مربع فرم معرفی کرد، می گذرد. از زمان راه اندازی آن در سال ۲۰۱۰، اینستاگرام همه جهان را مانند طوفان در بر گرفته است. شبکه اجتماعی که با روند بسیار بالای رشد خود در طول این ۷ سال به بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دست یافته و بسیار فراتر از استفاده شخصی است. این در حالی است که طبق آمارها، بیش از ۴۲ میلیون کاربر در ایران نیز از این زسانه اجتماعی استفاده می کنند.

به دور از استفاده های شخصی از هر شبکه اجتماعی، instagram را می توان به عنوان یک پلت فرم (سیستم عامل) جهانی کامل در نظر گرفت که به برندهای تجاری این اجازه می دهد تا محتوا را محترم شمرده، استعدادهای تازه را به نمایش گذاشته، محصولات را معرفی کرده و به مخاطبان خود الهام ببخشند.

اینستاگرام نه تنها کاربران زیادی دارد، بلکه آنها نیز مشغول هستند. بیش از نیمی (۵۱٪) کاربران فعال اینستاگرام روزانه از سایت بازدید می کنند و ۳۵٪ گفته اند که آن ها را چندین بار در روز اینستاگرام را بررسی می کنند. برنامه به اشتراک گذاری عکس و ویدیو به سرعت تبدیل به یک سایت رسانه های اجتماعی شد.


بیشتر بخوانید: نگاهی بر پرطرفدارترین رسانه های اجتماعی


اینستاگرم ابزار مناسبی برای افزایش آگاهی از نام تجاری و معرفی محصولات است. ۷۰٪ از کاربران اینستاگرام برندهای مختلف را در این شبکه اجتماعی جستجو کنند. از این رو می توان گفت اینستاگرام به شما این امکان را می دهد تا نام تجاری و محصول خود را در راه دوستانه و معتبر بدون فروش مستقیم به مشتریان خود تبلیغ کنید.

خب، تا اینجای کار ما برای شما جذابیت های به کارگیری instagram را توضیح دادیم. اگر احساس می کنید در مورد اینستاگرام مشتاق شده اید، اما دقیقا نمی دانید چگونه و به چه شکل شروع به کار کنید، پس شما را به خواندن مجموعه مقالات “بازاریابی در اینستاگرام” دعوت می کنم.

اصلا نگران نباشید. هیچ مشکلی نیست. درک می کنم که یک پلتفرم (سیستم عامل) بصری، مانند اینستاگرام می تواند در ابتدا کمی ترسناک باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتم راهنمای بازاریابی در اینستاگرام را در اختیار شما قرار دهم.

چگونه یک حساب تجاری (کسب و کار) اینستاگرام ایجاد کنیم

بنابراین شما آماده هستید که در اینستاگرام معروف شوید؟ عالی است، ما می توانیم به شما در راهی که می خواهید بروید، کمک کنیم. قبل از شروع، مهم است که توجه داشته باشید اینستاگرام به معنای مکانی است برای به اشتراک گذاری محتوای بصری( تصویر یا ویدیو) در لحظه ای که اتفاق می افتد. آرامش خود را حفظ کنید، و با صرف وقت به طور منظم عکس ها و ویدیوها را به اینستاگرام بفرستید. اگر شما پروفایل خود را به روز نکنید، شروع به از دست دادن طرفداران یا فلوور هایتان می کنید و کسب و کار شما سقوط ( کاهش )خواهد داد. مطمئن باشید که اگر این مطلب را دنبال کنید بهترین نکات را برای داشتن و حفظ یک پروفایل موفق یاد خواهید گرفت.

۱- دانلود اپلیکیشن اینستاگرام

خوب، بگذارید این کار را انجام دهیم. اول از همه ، شما باید برنامه را دانلود کنید. اینستاگرام نسخه دسکتاپی ندارد که شامل تمام کارکردهای برنامه باشد. برای مثال، شما می توانید محتوا را در وب سایت اینستاگرام مشاهده کنید، اما نمی توانید تصاویر و عکس های خودر را از طریق نسخه دسکتاپ آپلود کنید.

رسانه های اجتماعی، بازاریابی در اینستاگرام: ساخت حساب کاربری

همانگونه که در تصویر فوق مشاهده می کنید،اینستاگرام به صورت رایگان در فروشگاه های “Apple App” و “Google Play” و “بازار” در دسترس است. به دلیل اینکه من این نرم افزار را قبلا بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کرده ام، گزینه های مربوط به “حذف” و “به روز رسانی” برای من فعال است. در صورتی که شما هنوز این نرم افزار را بر روی تلفن همراه خود نصب نداشته باشید، برای شما دکمه “نصب” نشان داده خواهد شد.


بیشتر بخوانید: چگونه از رسانه های اجتماعی برای پشتیبانی مشتری استفاده کنیم؟


۲- حساب کاربری ایجاد کنید

رسانه های اجتماعی، بازاریابی در اینستاگرام: ساخت حساب کاربری

هنگامی که برنامه را دانلود کرده اید، وقت آن است که حسابتان را ایجاد کنید. وقتی برنامه را باز می کنید، دو انتخاب دارید: ورود با فیس بوک و ثبت نام با تلفن یا ایمیل. با ورود به وسیله فیس بوک وسوسه نشوید؛ با یک ایمیل که مربوط به کسب و کار شما است ثبت نام کنید تا اطمینان حاصل کنید که پروفایل شما با حساب فیس بوک شخصی شما مرتبط نیست.

بعد، اطلاعات خود را وارد کنید نام کامل شما یعنی نامی که در پروفایل شما نمایش داده می شود. این نام کاربری حساب شما نیست. نام واقعی شرکت خود را وارد کنید تا پروفایل شما برای بازدیدکنندگان تان قابل تشخیص باشد.

۳- یک نام کاربری انتخاب کن

بعد از آن شما باید یک نام کاربری را انتخاب کنید. نام کاربری شما برای پروفایل شما منحصر به فرد است و اجازه می دهد به سایر کاربران تا با نام تجاری شما ارتباط برقرار کنند. نام کاربری را انتخاب کنید که قابل تشخیص و آسان باشد. اگر نام تجاری شما گرفته شده است، سعی کنید بخش اول نام تجاری خود را در نام کاربری خود استفاده کنید.

رسانه های اجتماعی، بازاریابی در اینستاگرام: ساخت حساب کاربری

توجه: بعدا می توانید نام کاربری خود را در تنظیمات حساب کاربری خود به روز کنید، بنابراین نگران این نباشید، اگر خواستید آن را در آینده تغییر دهید.

۴- انتخاب عکس درست برای پروفایل

اکنون زمان انتخاب یک تصویر برای پروفایل است. تصویر پروفایل شما یکی از اولین چیزهایی است که مردم هنگام جستجوی و بازدید از پروفایل شما می بینند، بنابراین تصویر خود را با نام تجاری و نشانگرهای بصری سازگار نگه دارید. درنظر بگیرید که از لوگوی خودتان یا تصویر مشابه دیگری استفاده کنید. توجه داشته باشید که تصویر پروفایل شما دایره است. اینستاگرام به صورت خودکار عکس شما را در داخل دایره قرار می دهد، بنابراین اطراف گوشه های تصویر خود را خالی نگه دارید.

رسانه های اجتماعی، بازاریابی در اینستاگرام: ساخت حساب کاربری


بیشتر بخوانید: رسانه های اجتماعی، بازاریابی در اینستاگرام: ساخت حساب کاربری (قسمت دوم)


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.