دفتر ثبت برند در اصفهان | شرایط مدارک و هزینه های ثبت برند

0

اصفهان کلان شهری است که در دامنه های شرقی رشته کوه های زاگرس واقع شده است و سابقه و قدمتی طولانی دارد. رودخانه زاینده رود از این شهر عبور می کند و از نظر هنر، صنعت، صنایع دستی، معماری  و موقعیت جغرافیایی دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد.

دفتر ثبت برند در اصفهان

شهر اصفهان مهد هنرهای کهن و زیبایی نظیر: زرکشی، زر بافی،گلابتون دوزی، سیم کشی، زنجیر بافی، سکمه دوزی و… می باشد. این شهر از نظر هنرهای صنعتی و صنایع دستی نیز در زمینه های قلمزنی، خاتم کاری، کاشی کاری،  مینیاتور، زرگری نقره و طلا و مینا کاری شهرت جهانی دارد.

اصفهان بعد از تهران و مشهد، سومین شهر بزرگ ایران است که در کشاورزی و تولید محصولاتی مانند: سیب درختی، کرفس، گلابی، پیاز کوهی و … حائز اهمیت می باشد. این شهر دارای جاذبه های گردشگری و فرهنگی- تاریخی بی شماری است و به همین سبب شهر اصفهان را نصف جهان می نامند. از جمله جاذبه های دیدنی شهر اصفهان می توان، سی و سه پل، پل خواجو، زاینده رود، هتل عباسی، خانه مشروطیت اصفهان، آتشگاه، مسجد جامع، دریاچه نمک خور، ارگ قورتان، آبشارپونه زار، حمام شیخ بهایی، کاروان سرای شیخ علیخان  و غیره را نام برد.

برند، نشان تجاری یک کالا یا خدمت می باشد؛ به بیان دیگر، می توان گفت، برند علامتی اختصاری برای یک شرکت است که با معرفی محصولات و خدمات خود، از آن بهره مند می شود؛ مسلماً یک شرکت و بنگاه تجاری یا غیرتجاری با برند و علامت تجاری مربوط به خود برای مشتریان و مصرف کنندگان شناخته می شود.

مالک یا مالکین شرکت بعد از ثبت شرکت خود، می بایست به ثبت برند شرکت خود نیز اقدام کنند. فرایند ثبت برند مانند ثبت شرکت ها، دارای فرآیند قانونی و براساس قوانین مربوط به ثبت علائم و اختراعات، صورت می پذیرد.

تهیه اظهار نامه، بخش مهم ثبت برند می باشد؛ بنابراین لازم است متقاضی ثبت برند، اظهارنامه ثبت برند شرکت خود را تهیه و به اداره ثبت شرکت ها ارائه نماید. برای تهیه و تنظیم اظهار نامه ثبت برند، می توان به دو شیوه زیر اقدام نمود:

در شیوه اول، متقاضی با مراجعه حضوری به اداره مالکیت معنوی ها، بخش علائم تجاری، ثبت برند خود را انجام خواهد داد و در شیوه دوم،  ثبت برند و لوگو آنلاین و غیر حضوری با مراجعه به سامانه ساجات به انجام می رساند. لازم است از قبل، مدارک لازم و اسکن شده را آماده نموده و برای هر مرحله، آن را در سامانه ساجات بارگزاری نمود؛ و همچنین متقاضی باید در هر مرحله، فرم های درخواست شده را تکمیل نموده و با طی همه مراحل، فرآیند ثبت برند شرکت خود را به انجام رساند.

شرکت ثبت کاج می تواند در زمینه ثبت برند در اصفهان نیز به متقاضیان گرامی مشاوره رایگان و تخصصی ارائه دهد. خدمات مفید و ویژه شرکت ثبت کاج برای ثبت برند عبارتند از:

– کمک به متقاضیان و مشاوره اصولی به آنها در جهت ثبت برند.

– با مشاوره آنلاین، سبب کاهش هزینه رفت و آمد و سایر هزینه ها می گردد.

– کمک به سرعت روند کار ثبت برند.

– اطمینان خاطر از روند اجرایی و انجام استاندارد و قانونی ثبت برند توسط شرکت ثبت گاج.

– کاهش زمان.

– کاهش بروکراسی اداری برای متقاضیان.

– و… .

بعد از اتمام ثبت نام اولیه،  به متقاضی ثبت برند، کد رهگیری  داده می شود تا از میزان و روند پیشرفت کاری ثبت برند خود، اطلاع داشته باشد.

در این مطلب، ابتدا ثبت برند و مزایای ثبت برند را بیان نموده و در ادامه، مدارک مورد نیاز ثبت برند در اصفهان و فرآیند ثبت برند در این کلان شهر، تشریح می گردد.

دفتر ثبت برند در اصفهان

ثبت برند و مزایای ثبت برند

مالک یا مالکین یک شرکت، هنگامی نسبت به برند شرکت خود حق انحصاری دارند که آن را به ثبت رسانده باشند. با ثبت برند، یک شرکت در عرصه رقابت تجاری، صنعتی، خدماتی  و تولیدی می تواند به راحتی مطرح  شده و رشد و ارتقاء یابد.

مهم ترین مزایای ثبت برند برای مؤسسات تجاری و غیر تجاری یا شرکت های خدماتی و تولیدی عبارتند از:

– با ثبت برند، یک شرکت متفاوت، متمایز، ویژه و خاص خواهد بود.

– با ثبت برند، یک شرکت با ارائه خدمات و محصولات، نسبت به سایر شرکت های فاقد برند، برتری خواهد داشت.

– با ثبت برند، یک شرکت در عرصه رقابتی موفق تر عمل خواهد نمود.

– با ثبت برند، یک شرکت معرف اختصاری و قانونی خواهد داشت.

– با ثبت برند، فرآیند بازاریابی یک شرکت تسهیل شده و تسریع می گردد.

– با ثبت برند، از هزینه های جانبی یک شرکت کاسته می شود.

– با ثبت برند، از هزینه های تبلیغاتی کالا یا خدمات یک شرکت کاسته می شود.

– با ثبت برند، امتیاز نمایندگی به شرکت تعلق می گیرد.

– با ثبت برند، امکان کسب منبع درآمدی جدید برای یک شرکت فراهم می گردد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند در اصفهان:

– آماده سازی مدارک مورد نیاز از جمله تهیه کپی از کلیه مدارک شناسایی صفحات شناسنامه، کارت ملی، کارت بازرگانی، پروانه فعالیت و مجوز کسب و کار مربوط به مالک یا مالکین حقیقی شرکت.

– آماده سازی مدارک مورد نیاز از جمله تهیه، کپی مدارک شناسایی اشخاص حقوقی یا همان نماینده و وکیل رسمی متقاضی که شامل، کپی از صفحات شناسنامه، کارت ملی، کارت بازرگانی، آگهی ثبت شرکت مطابق با آخرین تغییرات شرکت در روزنامه های کثیرالانتشار و رسمی کشور، پروانه فعالیت و جواز کسب و کار.

– در ثبت برند اگر علامت یا حروف لاتین در شکل و فرم برند به کار رفته باشد، باید متقاضی ثبت برند کپی  کارت بازرگانی خود را به اداره ثبت شرکت ها، بخش علائم تجاری تحویل دهد.

– در ثبت برند، اگر وکیل و یا نماینده رسمی از طرف متقاضی مسئول اداری کار ثبت برند باشد، باید کلیه مدارک نماینده قانونی وی، تهیه و ارائه شود.

– در ثبت برند باید شرکت فعال باشد و مدارک و گواهی آن ارائه گردد.

– ارائه تأییدیه علامت جمعی توسط متقاضی ثبت برند.

– آماده سازی و ارائه ۱۰ نمونه از طرح های پیشنهادی برند برای ثبت.

– هرکدام از ده نمونه برندها باید در اندازه ۱۰×۱۰ سانتیمتر تهیه شوند.

– هرکدام از نمونه های برند یا علامت تجاری، اگر به صورت سه بعدی تهیه شده باشد، باید تصویر نمونه گرافیکی از شش زاویه یا شش جهت تهیه  و ارائه شود..

– پرداخت هزینه های ثبت برند به صورت اینترنتی.

– دریافت کد رهگیری ثبت برند.

ثبت برند در اصفهان

اولین اقدام برای ثبت برند در کلان شهر اصفهان، ارائه درخواست به دفتر اداره مالکیت معنوی ،  بخش علائم تجاری می باشد. اداره ثبت شرکت های استان اصفهان، در شهر اصفهان به آدرس: خیابان کاوه،  ابتدای خیابان جابر انصاری واقع شده است.

دو بخش کلی فرآیند ثبت برند عبارتند از، بخش مربوط به متقاضی و بخش مربوط به اداره ثبت شرکت ها می باشد.

بخش مربوط به متقاضی:

متقاضی ثبت برند در اصفهان لازم است ابتدا اظهار نامه شرکت را تهیه و تنظیم نماید؛ که با توجه به نوع اظهارنامه، باید اقدام به ارائه کلیه مدارک شناسایی مالک یا مالکین شرکت نماید.

سپس می بایست متقاضی فهرستی از انواع کالا یا خدمات مربوط به شرکت خود را که طرحهای برند براساس آنها طراحی و پیشنهاد شده اند، ارائه دهد. لازم است در کنار تمامی نمونه های برند، نمونه باز سازی شده برند به صورت چاپی یا الکترونیکی در زوایای گوناگون از برند تهیه و ارائه گردد.

سپس ارائه تصاویر سه بعدی از برند همراه با واریز هزینه های ثبت برند، و در پایان دریافت کد رهگیری و شماره اظهارنامه الزامی می باشد.

بخش مربوط به اداره ثبت، بخش علائم تجاری:

– کارشناس مربوط به بخش علائم تجاری در اداره ثبت شرکت ها باید کلیه مدارک ارسال شده توسط متقاضی را  بررسی نماید.

– در صورت رد شدن مدارک، مجدداً به آدرس متقاضی فرستاده می شود.

– در صورت پذیرش، مدارک به آدرس مرکز ارسال می گردد.

– اعلام هزینه های ثبت برند توسط اداره ثبت شرکت ها به متقاضی.

– ثبت نهایی برند و اطلاع رسانی به متقاضی و اجازه درج آگهی ثبت برند در روزنامه های رسمی و کثیرالانتشار کشور.

– ارزیابی نهایی ثبت برند در سامانه مالکیت صنعتی، یک ماه طول خواهد کشید.

نکاتی که در هنگام ثبت برند به آنها باید توجه نمود، عبارتند از:

– اگر متقاضی در هر سه مرحله از ثبت برند (قبل از ثبت، در طول فرایند ثبت و بعد از ثبت برند) اعتراضی داشته باشد، باید اعتراض خود را طی درخواستی به اداره ثبت شرکت ها اعلام نماید.

– نباید علائم و طرح برند در هنگام ثبت برند به نام دیگری باشد.

– برند نباید از جهات مختلفی نظیر، رنگ، علائم و یا اشکال موجب به اشتباه افتادن مشتریان و یا  مصرف کنندگان گردد.

– اعتراض به ثبت برند به مدت ۳۰ روز کاری است و بعد از آن اعتراض وارد نیست.

– اگرثبت برند به صورت آگهی در روزنامه های رسمی، اعلام و اطلاع رسانی شده باشد، اعتراض وارد نیست.

– برندها و علائم پیشنهادی توسط شرکت ها به اداره ثبت شرکت ها، نباید با فرهنگ رایج در کشور تناقضی داشته باشد.

نکته مهم

در حقیقت قانون مدنی کشور ما علاوه بر بررسی هایی که کارشناسان اداره مالکیت معنوی کشور و سیستم های استعلام آنلاین برای عدم وجود برند مشابهی پیش از این برند انجام می دهند به افراد حقیقی و حقوقی این حق را داده است که اگر اعتراضی به ثبت برند پیشنهادی دارند و یا فکر می کنند که برند پیشنهادی مشابه برند و علامت تجاری آنهاست می تواند مراتب اعتراض خود را اعلام و درخواست کارشناسی مجدد نمایند. جهت استعلام نام برند قبل از ثبت روی لینک کلیک کنید.

منبع: kajsabt.com

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.