تاثیر ارتباط با رسانه‌ها بر نام برند

0

در ابتدا باید اصطلاح روابط رسانه‌ای را تعریف کنیم. در واقع وقتی از روابط رسانه‌ای صحبت می‌کنیم به تعاملات یک شرکت اشاره می کنیم که به صورت هدف‌مند با سردبیران گزارشگران و روزنامه‌نگاران برای یک موضوع ارتباط ارزشمند برقرار می‌کنند و داستان خود را از طریق رسانه‌‌ها مانند تلویزیون، رادیویی، روزنامهف #مجله یا اینترنت در اختیار مخاطبین قرار می‌دهید. استراتژی روابط رسانه ای می تواند پوشش نام‌ تجاری شما را در تضمین کند تا باکمترین هزینه نسبت به تبلیغات بتوانید با مخاطبین خود ارتباط بگیرید. پس داستان برند خود را بسازید و کمک رسانه‌ها آن را به گوش مخاطبین برسانید و از نتایج درخشان آن لذت ببرید.

ارتباط با روزنامه نگاران به یاد داشته باشید و رسانه ها می توانند برند شما را جای دهند محصول یا خدمات در مقابل هزاران مشتری بالقوه بنابراین ضروری است برای ایجاد این روابط در اینجا وقت و انرژی بگذارید سه نکته ای است که باید هنگام دستیابی و ارتباط با آنها به خاطر بسپارید روزنامه نگاران با انجام تکالیف خود شروع می کنند ، این به معنی داشتن نام صحیح است به جای روزنامه نگاری که می خواهید با او تماس بگیرید و یک آدرس ایمیل هدفمند پیدا کنید فقط یک نسخه عمومی را بخوانید یا به آن گوش دهید نشریات و برنامه هایی که شما می خواهید برای محافظت از پوشش مورد نیاز خود بدانید سبک محتوای مخاطبان هدف و نوع داستانی که آنها معمولاً پوشش می دهند نظارت بر رسانه بخشی اساسی از یک استراتژی روابط عمومی موفق را تشکیل می دهد بنابراین به آن گوش دهید.

داستان شما در رسانه‌ها

آنچه مردم در مورد برند و صنعت شما در رسانه‌های اجتماعی می‌گویند بر شما تاثیر خواهد داشت.

با روزنامه‌نگارانی در  شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنید. محتوا و داستان خود را به اشتراک بگذارید که با زمینه فعالیت آن‌ها با محصول و خدمات شما همخوانی داشته باشد. این کار باعث می‌شود که داستان برند شما همیشه قابل دسترسی مخاطبین باشد. از این رو به شما در زمینه انتشار و رسیدن به هدف‌های خود از رقیبان پیشی بگیرید.

یک رابطه موثر با رویکرد مبتنی بر ارتباطات را پرورش دهد. این به معنای جستجوی گفتگوی دو طرفه با تأثیرگذاران این حوزه است. جلساتی را ترتیب دهید و همیشه درمورد آنچه که هستید شفاف باشید به عنوان مثال آیا شما یک داستان منحصر به فرد دارید؟ آیا نتایج جالب نظرسنجی برای به اشتراک گذاشتن  در  اختیار دارید؟ این موارد باعث دسترسی به جمعیت مخاطب بیشتری خواهد شد.

خبرنگاران از روزنامه نگاران از  حضور در محل کسب‌وکار شما استقبال می‌کنند، آن‌ها مایل هستند تا محصولات یا خدمات شما را بررسی و آزمایش کنند و در مورد آن‌ها بیانیه مطبوعاتی منتشر کنند. پس مطمئن شوید تمامی بخش‌ها را به دقت بررسی نمایند و ابهامی برای آن‌ها وجود نداشته باشد.

داستان خود را به آن‌ها منتقل کنید. با این کار تمامی کانال‌های ارتباطی آن‌ها را مانند ، ایمیل های وبلاگ وب سایت و کانال های رسانه های اجتماعی را به دست خواهید آورد.

۴ سوال اساسی از خود بپرسید تا بتوانید به زوایای مختلف داستان خود برسید.

  • جامعه مخاطب شما چه افرادی هستند؟
  • نوع محتوای شما چگونه است؟ (متنی، ویدئیو، عمومی، تخصصی و…)
  • محل انتشار (تحریه های محلی، کشوری، بین المللی)
  • می‌توانید تمام مفهوم را در یک خط تنظیم کنید؟

به صورت کلی باید بدانید از این چرخه رسانه‌ای قصد رسیدن به چه نقطه‌ای را دارید.

منبع: bit.ly/۳f7HC5Z

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.