داشتن نامه سابقه کار برای مهاجرت کاری به کانادا چقدر اهمیت دارد؟

0

وقتی در یک کار یا تخصص، حرفه‌ای و با تجربه باشید، باید به نوعی این حرفه‌ای بودن و تجربه را اثبات کنید.
شاید در یک کلام مختصر و مفید بتوان گفت:
سابقه کار برای مهاجرت کاری به کانادا از آن جهت اهمیت دارد که نشان دهد شما در تخصصی که بابت آن اقامت کانادا دریافت می‌کنید، حرفه‌ای و با تجربه هستید.
در مقاله پیش رو، موضوع مهاجرت کاری کانادا را بررسی کرده‌ایم و سپس در مورد سابقه کاری کانادا مطالبی مهم به شما گوشزد کرده‌ایم. از دستشان ندهید!

مهاجرت کاری به کانادا چیست و چگونه انجام می‌شود؟

کانادا با کمبود نیروی کار مواجه است. دولت کانادا طرح‌های بزرگ توسعه اقتصادی طراحی کرده و برای اجرای این طرح‌ها نیاز به نیروی کار زیادی دارد.
هرچند طی سال‌های گذشته تعداد زیادی نیروی متخصص جذب این کشور شده، اما باز هم تا دستکم چند سال دیگر، این کشور به شدت مهاجر می‌پذیرد.

با توجه به اینکه کشور ما ایران هم نرخ مهاجرت بسیار بالایی را تجربه می‌کند و بسیاری از افراد قصد مهاجرت دارند، فرصت، فرصت مناسبی است تا نیروهای متخصص به این کشور بروند.
البته شغل، تخصص و حرفه شما باید در لیست مشاغلی که کانادا نیاز دارد وجود داشته باشد. این شغل‌ها بر اساس وظایف کاری، ماهیت کار و اهدافی مانند مهاجرت و … دسته بندی می‌شوند.

اما چه مشاغلی؟

بیایید برخی از این مشاغل را مرور کنیم:
مشاغل کانادا در ۵ دسته بندی ۰، A، B، C و D تقسیم بندی می‌شوند. جزئیات این گروه‌های شغلی از این قرار است:

مهارت‌های نوع ۰ (صفر)

مشاغل مدیریتی در تمام بخش‌ها از جمله مدیران ارشد و حتی مدیران کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک

مهارت‌های نوع A

مشاغلی هستند که نیازمند مدرک دانشگاهی هستند. همانند پزشکان، مهندسان و معلمان.

مهارت‌های نوع B

مشاغل نیازمند مدرک دانشگاهی، مدرک دیپلم یا گذراندن دوره‌ها و آموزش‌های تخصصی مانند برق‌کار، تأسیسات کار و آشپز.

مهارت‌های نوع C

مشاغل متوسط که نیازمند تحصیلات دبیرستان یا آموزش‌های تخصصی مربوطه هستند؛ مانند راننده، گارسون و قصاب.

مهارت‌های نوع D

مشاغلی که نیازمند مدرک یا آموزش خاصی نیستند و معمولاً آموزش حین کار دارند؛ مانند کارگران خدماتی و نیروهای نظافت.

هر کدام از مشاغل لیست ناک کانادا، یک کد اختصاصی دارد. این کد ۴ رقم دارد که هر کدام از این رقم‌ها معرف یک حوزه یا نوع کار است. در لیست ناک کانادا، حدود ۳۰ هزار شغل در ۴ گروه مهارتی و ۱۰ گروه شغلی بزرگ دسته بندی شده‌اند.
روش‌های مختلف مهاجرتی به کانادا ممکن است یکی از این سطح‌های مهارتی را از شما بخواهد. به عنوان مثال برای مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری، شغل شما در ناک‌های شغلی کانادا باید در دسته ۰، A یا B باشد.

لازم است در بررسی‌های مهاجرت خود، مشاغل کانادا و ناک‌های شغلی کانادا را هم بررسی کنید. مشاغل کانادا و کد ناک آن‌ها را می‌توانید در وب‌سایت اداره مهاجرت کانادا مطالعه کنید.

مهاجرت کاری به کانادا

چرا باید برای مهاجرت کاری به کانادا، سابقه کار داشته باشیم؟

و اما سابقه کار!
همان‌طور که گفتیم، شما باید بتوانید اثبات کنید که در کاری که به خاطر آن اقامت کانادا می‌گیرید، تخصص و البته تجربه دارید!
برای دو لاین یا همان روش مهاجرتی به کانادا، نیاز به سابقه کار دارید.

اگر بخواهید در قالب برنامه اکسپرس اینتری به کشور کانادا مهاجرت کنید، نیاز به دستکم ۳ سال سابقه کار در رشته و تخصص مربوطه دارید. برای این کار در موقع مشخص شده، باید نامه سابقه کار ارائه دهید.

اگر بخواهید در قالب برنامه‌های استانی از قبیل ساسکاچوان به کانادا مهاجرت کاری کنید، نیاز به دستکم ۱۰ سال سابقه کاری مرتبط با تخصص و حرفه خود دارید.

داشتن نامه سابقه کار برای مهاجرت کاری به کانادا چقدر اهمیت دارد؟

همان‌طور که دیدید، داشتن سابقه کار برای این دو لاین مهاجرتی، ضروری است؛ بنابراین اهمیت بالایی دارد و بدون سابقه کار، نمی‌توانید به کشور کانادا مهاجرت کاری کنید.

آیا سابقه کار باید حتماً در ایران بوده باشد؟

خیر!
شاید شما در کشوری دیگر به جز ایران دارای سابقه کار بوده باشید. در این صورت می‌توانید مدرک معتبر ارائه دهید تا جزو سابقه کاریتان به حساب بیاید.

نامه سابقه کار باید به چه شکل باشد؟

نامه‌ی سابقه کار که از شرکت یا شرکت‌هایی که در آن کار کرده‌اید می‌گیرید، باید در سربرگ شرکت و همراه با امضای مدیر شما و مهر شرکت و شماره دبیرخانه باشد.
همچنین علاوه بر مشخصات شما، حتماً باید شرح وظایف و مسئولیت‌های شما در نامه آورده شده باشد و مطمئن شوید این شرح وظایف تا حدی با NOC تخصص مورد نظر شما مطابقت داشته باشد.

توجه داشته باشید سابقه کار برای اکسپرس اینتری بعد از آخرین مدرک تحصیلی محاسبه می‌شود

آیا کار همراه با تحصیل جزو سوابق کاری محسوب می‌شود؟

اگر هم‌زمان با تحصیل کار کردید و می‌خواهید از همان مدرک برای امتیاز گیری استفاده کنید، سابقه کاری شما محاسبه نخواهد شد.
یعنی اگر در مقطع فوق لیسانس هم‌زمان کار کردید و می‌خواهید از امتیاز مدرک فوق لیسانس استفاده کنید، سابقه کاری شما فقط از زمان گرفتن مدرک فوق لیسانس محاسبه می‌شود، ولی اگر از امتیاز لیسانس می‌خواهید استفاده کنید، سابقه کاری زمان فوق لیسانس شما به صورت نیمه وقت محاسبه می‌شود.

و این هم شرایط نامه سابقه کار برای اکسپرس اینتری کانادا
نامه باید حتماً در سربرگ رسمی و دارای اطلاعات تماس (آدرس و تلفن و ترجیحاً ایمیل) شرکت باشد.
نامه باید توسط مدیر مستقیم، مدیر اداری یا مدیر شرکت امضا شده باشد.
تاریخ شروع اشتغال، تعداد ساعت کار در هفته، حقوق سالانه یا ماهیانه + مزایا، عنوان شغلی و وظایف اصلی کاری شما باید در متن نامه نوشته شود…
و تمام موارد نامه‌ها باید انگلیسی باشند!

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.